En utfordring kan straffe seg…

 

Dette er tynt! Nei, det ser ikkje bare tynt ut, det ER tynt! Heklenåla er kun 0,5mm, eg var nødt for å switche til SuperMacro for å få med heklehaka på bildet, så ja…det ER virkelig smått! Men, som eg flere ganger har påpekt så elsker eg dill og når man blir utfordret slik som Brit gjorde i dag, vel..da tar man i mot og gjør sitt beste. Er det noe eg kan så er det å hekle, det i seg selv er slettes ikkje et problem – Det verste er nakken min! Uansett tykkelse på nål og tråd kjenner eg det alltid litt i nakken når eg hekler, og jo tynnere det blir, vel…jo mer kjenner eg. Nå har eg tatt en pause, smørt meg litt med Voltarol (haha Yrkesskader!) og skal straks legge litt perler i pausen 🙂

 

 

 

 

 

Garnet eg bruker, og som også brukes i oppskriften er broderigarnet Moúline, det er jo tynt i seg selv – 1 tråd består av 6 syltynne (tynnere enn sytråd) og eg hekler med 2….Nevnte eg at DET er tynt? Vel….det ER tynt haha Merkelig nok er det noe utrolig tilfredsstillende å hekle med noe så tynt, det å se at det faktisk går an! AMAZING!

 

 

 

 

 

Du skulle gjerne tro at dette var kjapt heklet? Vel...Nei! Så absolutt ikkje….på den ytterste runden der er det hele 36 fm, men det som ligger flatt der er ca 1,3 cm…Det er et nesten ferdig hode (det ligger riktig vei på linjalen og er ganske nøyaktig 1 cm høyt) Nå skal det felles kjapt inn til hals og så kommer kroppen, den er forørvig både kortere og mye smalere enn hodet…Eg beundrer virkelig de som hekler en haug med disse microfigurene! Det er en bragd vil eg nesten påstå, men det er absolutt fult mulig. Men du Brit? Det kaaan være at eg nå lover i hytt og gevær hver dag i ei uke at eg snaaart er ferdig med DENNE LILLE KANINEN 🙂 Skal være så pass ærlig å si at eg gleder meg ikkje til ørene…De er jo ca bare en strek *ler*

 

Nå skal eg hente meg alle påskefargene eg har på perlehyllene min og perle noe enkelt, men nyttig, til påske 🙂 Blir eg fornøyd med resultatet, ja da slenger eg det ut her på bloggen. Greit å ha flere hobbyer, kjekt å veksle litt. Vet om MINST 2 stk som burde finne seg en koselig hobby i steden for å vrenge levre si
i andre sine kommentarfelt! “Zip It”

 

 

 

NYT RESTEN AV SØNDAG
OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg