Energi Votter – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Mette Samsing

 

Det må eg bare si med én gang: Elsker navnet på disse vottene!! Jammen er det mye sannhet i det! Er det noe man kan få energi av så er det jo av å strikke mens man slapper av og koser seg! Liker veldig godt flettene på disse vottene, de er så tydelig, eller som eg liker å si: De er så “rene”. Hvor “ren” ei flette blir avhenger av garnet, velger du loddent/håret garn blir de ikkje fult så “rene” for å si det sånn. I følge oppskriften kan du f.eks strikke de
i Karisma 🙂 Eg har “Mine” garntyper til votter (for det meste i allefall). Enten så strikker eg votter i Finull, trenger eg litt tjukkere garn liker eg veldig godt å bruke Lima, sist nevnte er et garn du kan strikke disse vottene i 🙂
Eneste eg ikkje vil anbefale til votter er Super Wash eller merino, kan fort få dvaske votter da.

 

ENERGI PULSVOTTER
Bildet over
Fra str 4 år til Voksen Large
NORSK Strikkeoppskrift
Str.fasthet 22 m

 

 

 

 

 

Designet av Mette Samsing

 

Disse vottene er i litt tynnere garn så her kan eg finne frem Finullen ♥ Eg fikk virkelig lyst å strikke votter!! Trooo hvem eg kan strikke votter til i julegave…Hmm. Eg har lest gjennom oppskriftene og det er ikkje så mye hokus pokus, det er gode oppskrifter som var gode å skjønne om du skulle lure på det. Du strikker de etter diagram, og det er diagram for hele vottene så det er bare å strikke de fra linje en og ut etter den størrelsen du velger 🙂 Eg syns det er veldig greit når diagrammet er over hele vottene, på den måten skal det være vanskelig å gjøre feil.

 

ENERGI VOTTER
Str Dame i 4 varianter
i forhold til bredde og lengde
NORSK Strikkeoppskrift
Str.fasthet 25 m

 

Mette Samsing er en forholdsvis ny designere på Ravelry, men hun har allerede flere flotte design/oppskrifter liggende ut. Ta en titt HER INNE 🙂 Det gledet meg stort da eg fikk mail fra henne med spørsmål om eg kunne blogge om disse flotte vottene hennes ♥ Eg elsker mennesker som tar initiativ for egen fremdrift og suksess 🙂

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Da var det helg gitt! HelgeHandelen er i hus for både oss og mor mi, og eg sitter her å surrer og venter på et par skiver eg har i ovnen. Siden Ali laget kafta og kibbe i dag, noe som betyr rått kjøtt står eg over. Eg liker det, men blir sååå dårlig i magen. Planen min pr nå er å spise og så stryke! Eg må få det gjort i dag, eg er så spent på den monteringa! Har jo aldri laget noe sånt før og eg håper det er så enkelt som det ser ut som *grubler* Det kan vel ikkje være sååå vanskelig? Spørsmålet er jo om eg orker å perle én til etter på?? Uansett så har eg perling på planen denne helga, om det er gjennomførbart gjenstår å se! Du vet; Det er snart jul (BOMBE!) og eg elsker julenisser og rød jul, så ja, eg har en del (hindises) mye eg har lyst å perle!! Oj Oj!
Men du?

 

 

KOS DEG OG HA
EN DEILIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei begeistret Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg