Enkle votter – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Yvonne Hugo

 

Nå er det på tide at eg finner frem hanskene eg bruker på tur…4 gr da eg sto opp og eg må vurdere om ullongsen skal på ved neste tur…Vil jo ikkje starte for tidlig med det heller…Noe med det, dessuten må eg ha nytt ullundertøy – I den gården snakker me ganske så stive priser gitt! MEN, et par god og varme ullvotter trenger slettes ikkje koste skjorta! Om det er virkelig kaldt med minus og vind er det smart med et par vindvotter
som trekkes uten på de gode i ull 🙂

 

 

 

 

Designet av Yvonne Hugo

 

Godt ullgarn er eg sikker på at du har på hylla eller kurven din? Disse vottene er strikket i et garn som er 100% ull (Ca 90 m/50gr) + en tråd deilig mohair, blir littegranne fluffy da vettu 🙂 Oppskriften er gratis så hvis du da faktisk kan bruke garn fra hylla, vel…DA slapp du billig unna 🙂 Kan bli mange gode julegaver her ser du!

 

MITTENS OF POSSIBILITY
Bildene over
Str M og L
Gratis svensk/engelsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Er det ikkje rart….Når man vet det er penger i lufta og på vei inn på konto så popper det opp “ting” som gjøre at de er på vei UT av konto før de er kommet inn?!?! Noe kjent ved det? hehe Da eg fikk bilen av mor mi i fjor overtok eg like gjerne Dekkhotellet hennes også, syns det er en grei ordning. Dekkene oppbevares på en bra måte, de vasker og fikser de + de gir beskjed når de bør skiftes etter forskriftene…Nå har eg tid i slutten av mnd for dekkskifte…Fikk mail nå nettopp: 2 av dekkene er under mønsterdybde så nye vinterdekk må på plass før dekkskiftet. Har fått 3 alternativer eg kan velge blant hvor da de beste (og garantert dyreste) er Alt. 1…Men ingen priser? Om eg ikkje svarer på mailen vil de ringe meg for pristilbud. Tror eg svinger innom der i dag på vei til Barne(<–Katte)vakt døgnet mitt. Eg er ikkje så glad i å kjøre på glatte veier (hvem er vel det??) syns det er skikkelig ubehagelig.
Har alltid sverget til gode piggdekk, men nå er det jo sånn da at det er kanskje kun 2-3 dager i året hvor det eeegentlig er nødvendig her i vest og da er det jo unødvendig, kan i så fall holde meg hjemme de dagene. Blir mye dritt pga piggene + det er en del dyrerer pga avgiften. Har kjørt piggfritt de siste 3 årene nå og fortsetter nok med det. Er spent(!!) på hvor mange lapper eg må ut med for nye dekk…!?!?

Tja, eg må vel begynne å pakke litt...Selv med EN overnatting kreves det jo litt, eg gjeng med diverse
ladere må jo alltid bli med…Mye enklere før: 2 truser og 1 tannkost…

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
      1. En tørr vinter med snø er en ting, det husker eg fra mine år i Oslo, men her? Her er det vått og kun is, veien kan se helt bra ut, men det er speilglatt – Holder meg som regel hjemme på slike dager uansett

    1. G’kveld😃 Aner ikke om du har en SPAR-butikk i ‘nærheten’ – men med en gang jeg så ukens tilbud tenkte jeg på deg. (Så at du nevnte stive priser, jeg ble sjokkert av førprisene, synes tilbudsprisen er mer enn nok😯 Ser ut som man kan velge mellom sort, hvitt og grønt). De har 40% Pierre Robert’s ullundertøy. Vet jo ikke om det er et merke du liker/kjenner, men nesten halv pris hjelper jo😁🐑 Hilsen Line i Oslo😊

      1. Det meste av undertøyet mitt er i det merket, og har brukt ullklærene dere til ungene i alle år. Men SPARbutik ja…Hmm…eg skal søke det opp og se om me har i omegn. Ikkje en butikk me har i nærheten i allefall 🙂 Takk skal du ha forresten 😀

Siste innlegg