Er det 3.gang som gjelder, eller??

 

Det er farlig å bare trooo at alt går fint og knirkefritt…! Altså…Ok, da er her da, igjen…Hva som skjedde vites ikke, men da eg satte ermene på tråder ble det til at eg la opp masker under ermene…Hvorfor? Nop, det vet eg ikke, eg designer jo selv vettu og da er det ikke godt å vite hvilken vei det går…Fant ut etter ca 5-6 cm fra under ermene at det hele muligens så litt vidt ut…Jaha ja…Jobben i dag var å få alt inn på ei snor slik at eg kunne prøve det på…Hmm…Mistankene var riktig, for stor

Å ja den skal være litt romslig, men dog med måte...

 

 

 

 

 

Når man rekker opp etter Intarsiateknikk kan man både i teorien OG i praksis rekke opp felt for felt, noe som skjedde over noen av feltene på ryggen...Dvs eg rakk opp for mye enkelte steder for eg skulle bare rekke opp der hvor ermene skulle på tråd for å droppe de 10 m eg la opp under hver arm…skjønner!??

SAMTIDIG som eg sitter å fikler og klusser med dette er eg på ventelinja til forsikringen…Eg mener, det burde jo IKKJE vært eg som skulle bruke en hel dag mellom forsikring, taksmann, verksted, når det er eg, eller bilen min da, som ble påkjørt mens eg sov…? Det gikk litt varm med disse maskene da skjønner du,
i den opprekkinga…Hadde ikke helt oversikten etter å forklart situasjonen for ante gang...Vel vel, til slutt fikk eg beskjed av en ny person at det er motparten som må først kontakte forsikringen og så skjer alt automatisk…OK, har snakket med han -IGJEN- som har skyld og han skal få “de på kontoret” til å ta tak…
Så da håper eg at eg ikke blir uten bil så alt for lenge…Siden eg skal til legen på onsdag blir eg hentet av Amira etter jobb i morgen så flytter eg ut dit siden de er nabo med fastlegen…Ikkje sant!?!? Det er det verste eg vet å være avhengig av andre når eg trenger en bil…sukk

Kjapt tilbake til strikketøyet, med den “skyldige” på øret gikk det et lys opp for meg der eg satt med 5 pinner
i strikketøyet og masker som peket alle veier…Klarte å strikke feltene som ble for korte opp igjen, også riktig vei….Fikk snudd alle andre masker riktig vei (Klippet av alle 21 nøstene for at det skulle gå enklere…)
og NÅ har eg alt samlet på en lang rundpinne, dog UTEN de 10 maskene under hvert arm...Ble det litt kaos
i lesinga syns du?
Vel, se for deg meg da som satt her me flere etater, mailer og sms mellom slaga…
Fikk nettopp tatt kattevasken som eg pleier ha når eg står opp og nå er kl over 16, dvs ingenting mer kan ordnes i dag…Spørs om eg har bil i det hele tatt denne uka…sukk

 

 

 

 

 

KOS DEG MED STRIKKETØYET
OG NYT KWELLEN

…det skal eg 😀

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer
    1. Det er faktisk blåmandag i dag! Så der har du forklaringa. Ordnar seg. Klem!

      1. Ok, ja…eg er enig, i dag har vært en hekkens blåmandag! Det mest irriterende er jo at eg er avhengig av å vente på at andre skal fikse, for hadde det vært opp til meg, vel..det meste hadde vært i boks i dag 🙂

    2. Garnet fra deg er nydelig, tror det må bli et skal av det. Må bare finne rette mønstret/oppskrifta. Tror ikke jeg skal prøve meg på intarsiateknikk. Eier ikke tålmodighet, og kan til nød strikke med tre fire nøster samtidig.

    3. Oj oj for et stress. Krysser fingrene for at det ordner seg kjapt. Håper du kan få leiebil i forsikringen.
      Strikketøyet – ja jeg beundrer deg som fortsetter…. 🥲
      Nå kan bare alt bli bedre 👍😊

    4. Prøve og feile, fram og tilbake, puste og beholde tålmodigheten og roen… det er jamnen ikke bare-bare!

    5. Så kjipt å rekke opp ennå en gang. Men blir nok perfekt til slutt.
      Ergerlig med bilen din. Men husk at du har krav på leiebil inntil din er i drift igjen. Og siden du er uskyldig belastes ikke du gjennom din forsikring, men motparten som forårsaket skaden. Fikk selv tilbud om leiebil ( fra motpart) mens min ble rettet opp og lakkert i høst etter et uhell på parkeringsplass. Heldigvis en ærlig uheldig person som la lapp på ruta mi.
      Kos deg i snøkaoset dere har. Håper det blir med de små lette fjona her denne gangen.
      Klem fra Liv

Siste innlegg