Er det kaldt i Sibir?? – Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Elena Byzova

 

Selv om eg egentlig ikkje er sååå kresen når det kommer til garn er eg litt sånn “Anti-Fluffy”! Dvs eg er ikkje så glad i “fluffy” garn som Drops Air på tjukke pinner, MEN, når eg kom over dette settet ble eg litt “tent” på å prøve! Grunnen er fordi at selv om dette er strikket i Drops Air ser det fast og godt ut(?). Det er jo strikket på tynnere pinner enn det man vanligvis velger i dette garnet og da ser det jo sååå mye bedre ut! Her for noen år siden strikket eg en genser i Air, genseren ble flott, men den har ALDRI blitt brukt og ligget bakerst på hylla mi. Eg liker
å “kjenne” at eg har en genser på meg – i allefall å vite hvor genseren er på kroppen min, skjønner? Denne gensere kunne f.eks gli opp når eg satt uten å falle på plass når eg reiste meg for den den var jo fjærlett.
DET liker eg ikkje og har siden ikkje rørt Air garnet. Dette settet ga meg der i mot et nytt håp,
et nytt håp om å kanskje begynne å like “fluffy” garn – igjen 🙂

 

 

Designet av Elena Byzova

 

Eg har fortstatt noen Drops Air nøster liggende i ei av hyllene mine og ja, eg kjenner det trekker litt i retning
*Må Prøve* Genet mitt! For du, hallo? Ser ikkje denne lua digg ut? Å vettu hva? Den er dobbel så da er det nok god og varm, ja akkurat passe om du f.eks har det like kaldt som i Sibir! Halsen er sånn som du snurrer et par ganger rundt og den er strikket i patent. Så, ja jo, eg ble ganske fristet kan du trygt si, kanskje du fortsatt mangler den ene gaven? Til hele settet trenger du 5 nøster og med dagens nettpris får du kjøpt det for rett under 150 kr 🙂 Det er neimen ikkje helt verst altså, ta en titt HER INNE i såfall 🙂

 

SIBERIAN WINTER SET
Bildene over
Str Voksen

 

 

 

* * * *

 

I morges våknet eg av at naboen vår var fryktelig irritert! haha Minusgrader eller ei, vinduet på soverommet MÅ stå opp – ergo fikk eg med meg hele irritasjonen! Det begynte med å ligge å høre på skrapelyder, de ble mer og mer intense og etter hvert ble den som skrapte mer og mer irritert! haha Naboen som sto nede å skrapte bilen ren for is! Mmmm å der lå eg vettu, godt og varmt under 2 dyner! Det er litt sånn djevelsk deilig å ligge der å humre *haha*

Litt sånn halvskummelt vær ute: 2 grader og lett regn, det er klunk is på terrassen så det kan jo bli litt travelt på veiene i dag da? Underkjølt regn? Skummelt! Håper virkelig det blir bedre til i kwell når eg skal kjøre Dib på trening! For sikkerhetsskyld er det meldt SNØ kl 18:00, men 4 grader da…*Liker ikkje*. Jo da eg har vinterdekk, men liker det ikkje likevel eg, selv med pigger syns eg det er ubehagelig!
Har jo ingen garanti for hva andre kjører med.

Planer for dagen? Vel, hvis du følgte med på Snapchat i går så fikk du med deg at eg laget en porsjon med Fruktflesk? Tja, det klippet eg ikkje opp i går så det må i allefall gjøres i dag. Åååå akkurat det virker som et tiltak i dag, men heldigvis er det intet rot på kjøkkenet så det er egentlig bare å gå ut å klippe i vei 🙂 Eg smakte litt på det i går kwell og ja, det ble akkurat surt nok, så det er perfekt! Ellers har eg ingenting på planene i dag for eg kjenner at kroppen trenger hvile rett og slett! Selv om det har vært helg har eg vært i aktivitet med et eller annet helt siden torsdag! Eg trenger bare en dag hvor eg ikkje trenger å tenke på noe.
Krysser fingrene for mye strikking i dag da 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG MANDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Stiv og Støl Vibbedille 🙂

9 kommentarer
    1. Hei igjen!!
      Her er vi midt i stormen og har fått meteren vi ble lovet av meteorologene !!
      Godt å sitte inne med handball vedfyring og strikkingen!!
      Ha en flott mandag 😀😀

    2. Er hjemme selv pga sykdom, men å være skadefro fordi naboen må ut på jobb, og skrape vinduene på bilen, er vel litt i overkant?

      1. Ok, siden du klart å få frem at både du og eg er syke og at min nabo skulle på jobb: Vil det da si at om eg endelig hadde en fridag etter en lang arbeidsperiode hadde lov å være skadefro om naboen min skulle på shopping?

        Eller, kanskje du hadde stått opp for å gå ut og ned for å hjelpe med skrapinga?

        I bunn og grunn vil eg jo si at naboen min er jo den heldigste av oss 2, nettopp fordi han står ute kl 06:30 å skraper bilen fordi han mest sannsynlig skal på jobb…

        Men men, det er jo ikkje første gangen du klarer å vri det eg skriver trill rundt for å bli noe skikkelig negativt 😉

    3. Herregu…skal vi le eller grine???? Eg velge å le av kommentarer som den forige. 😂😂At du orka å skrive blogg? Du må være steintøff. 💪

      1. Vel, me kan grine litt først og så kan me le oss ihjel eter på 🙂 🙂 Det er SÅNN småstikk som kan få de minste snøballer til rulle og da er det like greit å bare kappe de av med en gang 🙂

    4. E d muligt liksom?!
      Eg tolka d ikkje som vondt meint!
      Folk blir jo krenka for alt!
      Du e goe å eg digge bloggen din 🙂

      1. Helt riktig, det var ikkje vondt ment – eg kjenner jo naboen min 🙂 Men det er NOEN som har en helt egen evne til å bare se det negative uansett 🙂

    5. Ooh, det settet der snakket til meg med en gang 😍
      Sånn vil jeg ha! Men tror du jeg kan bytte ut Air med Drops Sky på pinne 4,5? Jeg er ikke noe glad i tykke pinner for det er ikke noe godt å strikke med og så har jeg så innmari dilla på Drops Sky om dagen 😂
      Luen og halsen blir kanskje litt mindre pga strikkefasthet, men det er jo ikke noen krise..
      Strikker med Drops Sky nå, tre Stripa skjerf som skal bli julegaver 😍
      Leste nemlig her på bloggen din om Stripahysteriet og da ble jeg så nysgjerrig at jeg måtte finne ut hva det var fornoe 🙈 Endte jo opp med at jeg syntes det var så fint og bestemte meg for å strikke noen julegaver til likevel 🙄
      Boken fikk jeg tak i på Norli på salg til 199kr og der var det mye fint!
      Så tusen takk for hjelp til julegaver Vibbe 😂❤️

      1. Settet strikkes på pinne 3,5 så du slipper tjukke pinner. Det viktigste er å overholde strikkefastheten på 17 m og får du det til kan du bruke det garnet du vil 😊

Siste innlegg