Er det virkelig mulig å kjede seg???

Reklame | Link til Rito

 

Ja det er meg en gåte!! Det er meg en gåte at folk over alt skriker om at de kjeder seg og hva kan de gjøre med det? Hmm Nyheten om å stenge skolene kom torsdag ettermiddag, dvs fredag var først dag hvor skoler og barnehager var stengt…Fredag (helg) mandag, tirsdag og i dag onsdag….og tusenvis KJEDER seg! Det opprettes FB-Grupper om “Hva man skal gjøre når man kjeder seg”….O M G ! Ja, eg klør meg på haka og rister på hodet! Ærlig talt! Har folk aldri opplevd drittvær en hel vinterferie f.eks? Hva gjorde man da? Vel, de som ikkje ville ut, de koset seg inne, ikkje det? Det er ingen som sier du ikkje kan gå ut f.eks, bare hold avstand eller kos deg i hagen. Er livet du lever så ensidig at du ikkje aner hva du skal ta deg til? Alle har me noe me kan gjøre. De aller fleste har en form for hobby, ja enten som meg som strikker og perler, eller kanskje du liker å snekre og skru? Vel, da gjør du det. Har du hage? Begynn å tøm krukkene, gjør de klar til planting. Er du en som må trene hver dag? Det er bare
å kle seg i tightsen og komme seg ut, ja du kan trene hele dagen om du vil. Det er ALLTID noe å gjøre, for meg virker det mer som om folk er lammet…nei, ikkje av kjedsomhet, men bare lammet…lammet av frykt? Å ja, tro meg, eg har skjønt alvoret av det som skjer rundt oss. Så hvis det er det at du er redd så si det, ikkje si du kjeder deg – Da er det faktisk ikkje synd på deg. Redsel er mye enklere å skjønne ♥

Skal eg fortelle deg når du har lov å kjede deg? Tja, kanskje når du har vært inne i stua over 1 mnd uten lov til
å gå ut. Hvis du har mer eller mindre ligget i ei sykehusseng i ca 10 mnd. Hvis du elsker å strikke og f.eks brekker begge armene….*banker kraftig i bordet*….DA kan du kjede deg da! Men selv da finnes det noe å gjøre; les ei god bok, gå en tur, se en serie eller skravle med andre. Det er da ALLTID noe å gjøre, ikkje det?

Noen snakker om 3.verdenskrig…? Nei, dette kan ikkje sammenlignes med krig!! På ingen måte!! Hvor hadde du vært nå om det var krig og bombene haglet? Hvis du var heldig satt du muligens i en kjeller? Under ei trapp? Bomberom? DA kan me snakke om å kjede seg da, eller nei, da kan eg love deg at du ikkje hadde kjedet deg, du hadde brukt det du hadde på å være dødsredd og i sjokk. Så ja, alt i alt så har me det jævla godt på tross av en veldig veldig vanskelig og skremmende situasjon! Du har det garantert varmt og godt? Du kan legge deg i ei god seng når du vil, dusje og gå på do når du vil – Det eneste som kreves av deg er at du holder deg hjemme mest mulig og at når du må ut så følger du strenge retningslinjer. Det er alt! Resten er overlatt til…..? Tja, ikkje vet eg, men dette må me bare la gå sin gang og i mens må me bare HÅPE på det beste for flest mulig ♥
Men lov meg at du IKKJE klager over kjedsomhet…Alvooorlig talt.

 

 

Mulig eg er heldig, men eg kjeder meg ikkje! Hakk`e tid! Som ufør er man priviligert på det området
og eg har mange år med trening 🙂 Endelig NOE eg er god på.

 

 

 

Skulle du nå likevel kjede deg så kan eg jo friste deg med litt perlerier! Har inntrykk av at ganske så mange nå om dagen faktisk perler! Lekebutikker forteller om nærmest invasjon i butikkenes perlehyller, så ja, kanskje du må gå litt i barndommen for å ha det litt gøy? Ikkje noe gale med det 🙂

Alt du måtte trenge av perler og utstyr finner du HER INNE 🙂

 

 

 

Det kom ei gigantisk eske i posten i dag så nå er eg godt rustet når det kommer enda flere perler i posten i morgen 🙂 JuHuuu Her skal det perler kan du tro!

Er ganske godt fornøyd med dagens produksjon og det fortsetter garantert i morgen, men nå skal eg først ha meg litt mat og sååå blir det vrangbord på meg 🙂 Ser frem til ermstrikk nå ja 🙂

 

 

LAG DEG EN
KOSELIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Er så hjertens enig.Blir helt matt av å høre på all sytinga til folk i disse dager.
      For alle de som i lange tider nå har gått/stått/sittet og ligget med mobiler og nettbrett og alskens “limt” fast i hendene,ja,de kan jo bare fortsette med det. Slipper å kjede seg da!!!!
      Jeg tror folk flest har hatt det alt for godt i livet,å nå,når det plutselig er krise i landet pga korona-virus,så kommer dette tydelig frem.
      De som kjeder seg,kan jo finne seg en hobby.Er ikke så vanskelig det. Men det kreves jo en smule interesse og vilje ,ikke minst, og en dose positivitet.
      Ha en fin perle og strikkekveld,Vibbedille.

Siste innlegg