Er du hekta på julekuler og trenger flere mønster?

Designet av Arne & Carlos

 

Eg måtte faktisk sjekke Prosjektene mine på Ravelry for å finne ut når eg hadde denne manien! Jøss!
Begynner å bli noen år siden gitt: i 2010 kjøpte en Strikkeboka : Julekuler og strikket til krampa tok meg! Var jo superpopulært og “alle” gjorde det! Kulene mine ble fortløpende gitt bort og eg har pr i dag kun 2 stk, planen var jo et juletre fullt opp av disse kulene….veeel, sånn ble det ikkje. Uansett, hver gang eg ser disse kulene blir eg glad! Husker det var veldig koselig å strikke og det er absolutt et prosjekt det er innafor å strikke mange av 😀

Men altså, etter den boka har det jo kommet en del mer mønster,
ja sånn i tilfellet du skulle trenger flere valgmuligheter:

 

24 NYE JULEKULER 2021
Bildet over

 

 

 

 

 

Designet av Arne & Carlos

 

JULEKULER 2020

 

 

 

 

 

Designet av Arne & Carlos

 

BONUS MØNSTER – 2020

 

 

 

* * * *

 

 

 

Vettu?? I dag var det rett før eg gikk ut av senga i halv 7 tiden og vider ut ytterdøra for for å ta fra naboen….SPADA!!! Er det filleren mulig!?!? Me er 8 leiligheter som har soverom ut på alle MURtrappene her,
den ene naboen over oss, altså øverst var ute å MÅKET fra sånn ca halv 7 til 7. I steden for å bruke en stiv piasavakost som hadde funket like bra ble det brukt en spade som ble dratt og dunket bort over hvert eneste murtrinn! Har du hørt den lyden før? Lyden er INSANE!! Dette ble så gjort fra 4.etg og helt ned….Rett uten for alle soveromsvinduene…*Dagens utblåsning* (Det er faktisk mulig å vise LITT hensyn….en lørdag morgen…)

Har i grunnen ikkje tenkt meg ut idag, nettopp pga været, men så har eg noen pakker som eg allerede har registrert via posten så det hadde vært greit å fått de innlevert. Det er jo ikkje sikkert det er så glatt fordi om det er snø? Hmm må sjekke om det er blitt strødd utenfor på veien først….får sjå! Ellers har eg jo en plan om å komme
i gang med JuleKAKENE, til nå har det mest blitt snop og snack og alt er allerede gitt bort hehe Har lyst å sette røra til Krumkakene så kan eg steke de i morgen i allefall, en fin søndagssyssel 😀 Eg må nesten ta å se gjennom lista på hva eg laget i fjor og så er det bare å kopiere 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille :)
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
      1. Ha! Han måka tydeligvis KUN sin egen….Vel eg var på butikken og plukket med meg noen sekker med havsalt. Da eg kom hjem hadde en annen nabo måka trappa si…Okiiii….me har potensialt mange her med skjøre lårhalser og går de på ræva…? Ok, fant frem piasavakosten, tok ALLE trappene, også til den naboen som måka halv 7, siden det var kommet mer snø. Så sto eg i sandboksen og blandet salt og sand/stein, saltet og strødde fra postkassene, opp alle trappene, inn til hver enkel dør, ble noen runder opp og ned, men nå er det gjort. Eg fikk god trim, mest sannsynlig brekker ingen beina i år heller, og EG? Eg klapper meg selv på skulderen og setter meg inn på Hobbyrommet 🙂 *Mannfolk ass*

    1. Så fine julekuler🥰
      Skjønner at du blir irritert over naboen, der er unødvendig på en lørdagsmorgen.
      Lag deg en fin lørdag🎄

    2. Strikka og slike for mange år sidan, og brakk dei tynne pinnene i eitt sett…. Måtte slutte med trepinner… Og krumkaker blei steikt i går, blei veldig mange – for eg hadde 4 dobla vannmengden! Er det mulig, liksom…..🧑🏻‍🎄

Siste innlegg