Er Ildfluene så søte, egentlig? – Oppskrifter

Designet av Lydia Tresselt

 

Har du vært på sørlandet ei sommernatt har du nok opplevet den magiske stemningen idlfluer kan lage? Det er ganske så eventyrlig og ikkje minst et skue om de er mange nok 🙂 Hele barndommen min ferierte med langs sørlandskysten, så mange gode minner i ildfluenes selskap *ler* De er i jo egentlig ikkje noe søte….me snakker egentlig om små biller…Vel vel…Stemningen er søt da.

Ikkje minst er Ildflua til Lydia en skikkelig skjønnas! Liker du å hekle smått så velger du en eller flere av hennes oppskrifter – Veldig gode oppskrifter, eg har heklet mye fra henne.

 

FIREFLY
Bildet over
Ca 10 cm

 

 

 

 

 

Designet av Svetlana Hurova

 

Søt denne også, kanskje mer morsom?
Litt som en lyspære?

 

LITTLE FIREFLY
Ca 10 cm

 

 

 

 

 

Min plan er å lage litt sørlandstemning ute på murveggen til sommeren! Jadde, det er fullt mulig 🙂 I den nye boka; Perleunivers til Anja Takacs finner du de søøøteste ildfluene! Ååå eg skal ha mange er planen, både store og små ♥ På bildet over er eg i gang med ei i Hama Mini – Tar litt tid, men er sikker på at den blir kjempesøt 🙂

 

 

 

 

Det første eg gjorde da eg fikk boka var å perle ei i Hama Midi – Skal få henge her til sommervarmen kommer tilbake 🙂 Tenk så fint; Mange Ildfluer, åsså sette på ei lita lyspære på hver enkel?
Jadda, da blir det sørlandsstemning da!

 

I dag har eg vært et vrak…Kom hjem fra huset, spiste litt og sluknet på sofaen…Våknet kl 20 i kwell…I morgen blir det fri fra rydding etc. Skal bli godt, eg trenger lade litt til helga. Blir nok litt handling i morgen da, men men, det går nok fint! Gleder meg faktisk til å sitte på bussen i 4,5 t på lørdag! Da skal eg senke skuldrene et øyeblikk
og bare slappe av! Nå er det straks under dyna!

 

 

GOD NATT

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg