Et langt liv fikk en nydelig avsluttning

 

Me er mange som har koselige, morsomme, alvorlige og kjekke minner etter tante Liv. Selv har eg mest minner fra den unge barndommen, ellers er det stort sett fra større sammenkomster i familiesammenheng. De beste minnene er vel nok krabbefiske fra brygga i hagen og stintefiske på Lomsesanden. Kornmo kjeks m/brunost spiste eg alltid når eg satt ved kjøkkenbordet og det var de store grønne stikkelsbærene
i hagen som var de beste.

Tante Liv ble hele 103 år, Farsunds eldste innbygger sa presten. En respektabel alder og de fleste i Farsund visst hvem hun var. Det er mange gode historier “på bok” kan du si. Hun ble begravet i Farsund Kirke/kapell med utsikt over fjorden, den samme utsikten hun hadde fra kjøkkenbordet nedenfor kapellet.

 

 

 

 

Det må eg jo si…Farsund var mye mindre nå enn for 40 år siden!! Me gikk jo opp det som før var en laaang oppover bakke på notime! Det var ganske folketomt….da me sjekket hvilket restauranter som var åpnet hadde de aller fleste stengt! De hadde kun åpent om sommeren, altså i sesongen! Her er det jo et yrende liv om sommeren og er en helt idyllisk plass. Valget i dag sto mellom Burger King, bakeri og Kinarestaurant….
Det ble Kina og i grunnen den mest smakløse pepperbiffen eg noen sinne har smakt…
men men, ble da litt mett likevel.

 

 

 

 

 

Me 5 dro av gårde i dag, eg er glad eg ble med. Søs, niese, kusine og moster (Storesøs til mor mi) Me hadde et par koselig timer sammen. På fredag samles me igjen på middag hjemme hos søs, vår egen minnestund blir fint. Søs er nr 1 når det gjelder å samle oss og sette i stand ♥

 

 

 

 

 

Været viste seg fra sin beste side og ga oss en sommerfølelse midt i september! Utrolig herlig!

 

 

 

 

Me parkerte på Amfi og sjekket ut den nye brygga, snakk om promenade! Huset til tante i rød ring,
hage rett i fjorden. En drømmeplass, men altså: Veldig folketomt.

 

 

 

 

Ut på ettermiddagen var det bare å sette fart og komme seg hjem…
Et ganske trist skue over fjellheimen her syns eg….

 

 

 

 

Stoppet på Helleland for en Soft Is! Har aldri vært så glad i det, og det er mange år siden sist! Eg måtte bare ha en, er eg på tur så er eg på tur – Smakte HIMMELSK godt! Spiste opp hele!

Nå sitter eg bare å samler meg litt og prøve å tenke ut hva eg trenger til i morgen…Nå skal nemlig sekken pakkes for i morgen er det på hyttetur – Det blir kjekt! Blir ut på tur i morgen og på torsdag 🙂 Eneste eg har pakket foreløpig er strikketøy, det er like viktig som turskoene! Det er meldt sol og 20 gr både i morgen og på torsdag så shorts er en selvfølge, trenger turtøy X 2 – Jaggu godt eg ryddet i alt turtøyet her om dag så eg har god oversikt! Pysj og koseklær er også viktig – Tenker eg har det da! Matpakke og kakao ordner eg i morgen tidlig så eg har sånn noenlunde kontroll…Diverse ladere er viktig, det må eg koble fra, laptop ligger på lading for den skal bli med…Eg antar jo at eg er først man opp og da er det greit å ha den for hånd 🙂 Kanskje eg må pakke badedrakt? Ja eg mener, det er jo basseng på hytta!!

Gjerne like greit å finne frem sekken….

Selv om det var en begravelse me var i har dagen vært utrolig fin, godt humør og herlig biltur 🙂

 

 

 

SOVE GODT

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Kondolerer, men tenk så heldig som får oppleve å bli hele 103 år da! Kjekt å se bilder fra Farsund, vi bodde i Lyngdal fra jeg var syv til tretten, og vi var ofte i Farsund i helgene, på den tiden var det et yrende folkeliv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg