Et par Høner på tampen? -Gratis Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Anne H. Jacobsen

 

Akkurat nå, “i disse dager” (<–misliker i grunnen det uttrykket der…) betyr det veldig lite hva du strikker eller lager til hvilken høytid fordi det spiller ingen rolle. Alt er jo på en måte avlyst pr nå og me må rett og slett bare tenke: “Jaja det kommer alltid en jul/påske/sommerferie etc”. Så ja, da er det bare å strikke, hekle eller perle(?) AKKURAT det DU har lyst til, heeeelt uavhengig når på året me befinner oss. POENGET om dagen er at du koser deg og at du har det kjekt mens du holder på, ok? Blir man bare sittende å tenke for mye, følge med på nyheten til en hver tid vil man bare bli sur og surrete. Det er nemlig ikkje noe bra med å tenke FOR mye! Eg holder meg oppdatert med MAX 1 nyhetssending pr døgn, kun for å sjekke om det er noe nytt, ellers tenker eg minst mulig på situasjonen. Men!? Det betyr ikkje at eg ikkje bryr meg, det betyr bare at eg tar vare på meg selv på den måten eg syns er best for meg 🙂 Dette er egentlig ikkje helt tiden for å belære noen om hva som er best,
følg råd og tips og ellers hva som er best for deg 🙂

 

PÅSKEHØNER
Bildet over
9 eller 13 cm høye
Norsk og Gratis strikkeoppskrift
Strikkes i garnet Storm fra Mjuk

 

 

* * * *

 

 

Så ja, i dag har eg planer om å Perle en Julenisse, rett og slett fordi den er kjempefin og det er gøy 🙂 Uansett hva som er i dag så blir det alltid en jul og i perleverden finnes det sååå mye lekkert og eg gleder meg til å pynte i år 🙂 Før eg la meg i natt perlet eg en engel(!!!). På en måte var den litt utfordrende så eg fikk ikkje ro i meg før eg hadde testet og det gikk jo fint så da må eg ha en gjeng av de – Trenger bare noen hvite fjær…! 🙂 Meningen i går kwell var å strikke på det ermet vettu, meeen eg rigget meg til igjen ved spisebordet og Amira satte seg ned med alt negleutstyret sitt så da satt me der vettu, med hver vår hobby ♥ Sååå koselig! Blir jo veldig lite film og serie også når det blir perling, men en god Podcast er jo også gull verdt 🙂

Sov litt lenge i dag, våknet halv 11 og liker ikkje denne utviklingen! Uansett, straks er det en tur i dusjen før eg bare benker meg ved spisebordet 🙂 Så er det bare å håååpe at det blir noen runder på den armen i kveld 🙂

Hva skal du kose deg med i dag da? Har du fått deg en ny hobby i det siste? Ser veldig mange har kastet seg
over puzlespill! Åååå den dilla har eg også hatt, men eneste minuset med det er jo at man
ikkje kan pakke det bort inn i mellom 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Kos er alltid viktig, kan ikke kose seg for mye. Jeg lufter et langtidsprosjekt – Sommertid av Vanja Blix Langsrud. Siden jeg ikke liker å strikke mønster var ideen at når denne kofta blir ferdig har jeg kommet over det problemet. Det er mønster over hele kofta, ingen omganger er like. Skikkelig utfordring med andre ord 😅
      Synes den er den fineste kofta av alle og gleder meg til jeg er ferdig med den. Er dog spent på om je klarer å bruke den, den strikkes i Finull og jeg klør av alt som er ull og alpakka. Men Finull er godt å strikke av, og det er et hav av farger

Siste innlegg