Et par perfekte votter – Strikkeoppskrift

Designet av Irina Poludnenko

 

Vettu hva disse minner meg om?? Me skal heeelt tilbake til 2006 da eg for aller første gang stilte på en Strikkekafé! Det var da denne “gale gale” nettverden innen strikking startet for alvor….Mitt først design som eg falt virkelig hardt for var JAYWALKER (<—Gratis Sokkeoppskrift) Eg brukte en evighet før eg fikk startet på mine egne for eg visste ikkje da at det fantes flerfarget garn! Har du sett…eg var DER liksom, eg hadde sett slike nøster, men hadde ikkje skjønt vitsen…ennå! Da er det helt naturlig at eg bare må plukke med meg disse vottene også, hekkan, de er jo også i riller! Neppe bedre enn det!

 

 

 

Designet av Irina Poludnenko

 

Ååå se så fine de er da!♥ I oppskriften er det strikket med garn på ca 160 m pr 50 gr, men eg anbefaler ikkje superwash til votter – disse hadde der i mot blitt perfekte i Finull (eller lignende garn)
Tenk på hvor tette og gode disse blir over litt tid? Mmm deilig!

 

ZIG ZAG MITTENS
Bildene over
Str S – XL
Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Shit shit i dag var det ISHUS! Vel og greit at det var 3 grader og vind ut, da havner man fort på minussida, men når NOEN setter skyverdøra opp en hel halvmeter for at Milo(<—Katta) skal få komme inn en eller annen gang…DA blir det ishus! OMG! Det er ikkje alle som tenker konsekvens over egne handlinger til en hver tid *ler* Det var nesten frost på parketten og skinnstolen knirket når eg satte meg…Kaldt ja, det er å bråvåkne på helt feil måte!
Blir litt sånn passe pizzzzt av sånt!

Vel vel, det er freeedag og sola skinner – 2 positive ting man kan velge å fokusere på 🙂 Muligens det blir litt handlingsss i dag…? I morgen er det strikkefestival i Stavanger, skal dit en tur, men kjenner meg ikkje like entusiastisk som tidligere, men eg HAR et strikketøy som skal bli med og med de
rette folka er eg sikkert på at det blir koselig 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg