Et skikkelig deilig pledd – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Linka Neumann

 

Så enkelt og kjapt(?) kan et teppe strikkes: Dobbelt Vamsegarn (Eller Pt 3) på pinnenummer 10 og full fart = Knall Stilig! I ett stykke altså! Ja det blir muligens tungt så dette vil eg si er et stasjonært strikketøy *haha* Er ikkje det første du stapper i veska om du skal ut på farten og trenger noe til småpausene, skjønner? Nop! Det er dette du koser deg med i sofakroken mens du rolig bare sklir under teppe mens du strikker 🙂 Garantert at det blir et deilig teppe som du sikkert til slutt kan snu deg under, uten at det faller på gulvet 🙂
Ferdig strikket veier det nemligen over 2 kg—> Godt og varmt ♥

 

 

 

Designet av Linka Neumann

 

Både litt rustikk og robust dette her, men i all sin enkelhet syns eg det er knallstilig! Eg kunne tekt meg et i rust/oransjfarger til vinterhalvåret og et i lys petrol på sommeren, å ja, me har da absolutt SOMMERdager som er like kalde som julafta – Dvs ingen sommertepper her nei *ler* Kun i fargene i tilfellet!

Et bittelite garntips om du har lyst å ha tilnærmet orginalkvalitet, da hadde eg gått for DETTE TILBUDET og teppet hadde fort blitt et kupp! Prisen på mengden garn hadde gått fra 1804 kr til 616 kr!! Vel, da er det med en gang mulig for enda flere å strikke dette deilige teppet!

 

 

ÅSGREINAPLEDDET
Bildene over
Str (Uten frynser) 157 cm X 210 cm
Borsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Ser ut for at det blir enda en dag hvor julepynten skal stå i fokus, nemlig mor mi sin julepynt! Været er nå i det minste bedre enn i natt for eg trodde omtrent taket skulle lette! Hun har en del julelys ute som skal ned, heldigvis ble ikkje “hele” huset pyntet før jul så eg vil tro det går rimelig greit å få det samlet tilbake på loftet 🙂
Blir vel å slenge både filla og moppen en kjapp runde også.

Ellers? Tja, det er nei men ikkje godt å si hva da bringer 🙂

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg