FairyHouse i Leire – Bli med!!

 

Trenger du en pause fra f.eks strikkepinnene? Vel, kjøp deg et kilo leire og begynn å kna! Hallen min HATT for en VERDEN!! Ja vettu ka? Du er definivt nødt å ta en titt HER INNE på Pinterest!! Rart eg går bananas!?!? “Huset” på bildet over en kun et skall på en måte, det er nå det kjekke begynner!
Nå skal det bygges ut og opp, stæsjes, pyntes….Det er ikkje måte på ser du!

Eg ble inspireret av Fru Faaum – og for et fyrverkeri av ei dame! Scroll deg litt ned hos henne og du får en kjapp innføring av typen A-B-C om hvordan du starter 🙂 Må nesten kreditere henne siden det er pga henne at eg nå sitter her med 3 kilo leire…Jepp, det er det eg gjør ser du 🙂

 

 

 

Eg startet i går kveld, satt bare en liten time og dette er starten.
Det er et av glassene som eg hadde til overs da eg kjøpte en haug til perlene mine 🙂

 

 

 

“Hatten” på lokken limes med en god mengde pistollim og så legger du leire over slik du ønsker å ha taket.
Taket bygges så videre slik du ønsker. Husk at Feer og Troll bor veldig ofte i trestubber, så ja, mulig dette ender opp som et lite trestubbehus? Lokket på glasset skal også kunne åpnes når alt er tørt så pass
på at du ikkje legger leire slik at du “låser” dette.

Eg kjøpte Denne Leira fra Sløyd Detaljer siden eg ble anbefalt den.
Å ja, eg syns den er god fordi den er myk og lett å forme 🙂

 

 

 

Eg er ikkje like kjapp som FruFlaaum så eg pakket huset inn i plastikk i går, for det må jo ikkje starte tørkeprosessen før det er ferdig 🙂 Skal bare en kjapp tur innom dusjen før eg skal sitte å kose meg. Etter at eg satt sikkert 2 timer på Pinterest (link lenger oppe) i natt før eg la meg har eg jo 1 million ideèr om ikkje flere!
Ååå det er så kos å sitte å dille på denne måten.

Nå kan du si det er helg! Skaper og kjøleskap er fylt opp med helgekos
og litt god mat så nå låser eg døra og TAR HELG!!

Er det noe du lurer på ang det eg legger ut, ikkje vær redd for å spørre 🙂 Kan ikkje me lage litt Alve/Fe/Trollhus sammen da? Tenk så koselig å sette de ut i hagen eller på terrassen! Om kvelden tenner me lysa inni husene 🙂 Jepp, det blir nok koselig, må bare bli ferdig med det første først 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT
FREDAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg