FAKTA? -Det finnes ikke Ufo!


Nå kan eg ikkje snakke for for de som bor “over there”, men her? Nop, Ufo`er absolutt ikkje eksisterende! Dvs, ikkje i min strikkeboble i allefall haha Får ofte spørsmålet om hvor mange Ufo eg har, når eg svarer INGEN blir eg i grunnen sett litt dumt på haha Det skjønner eg jo, ja? Det finnes vel ikkje en eneste strikker i hele Norge som ikkje har en eller flere Ufo på “skogen”, eller? Jo, eg er har som sagt; Ingen Ufo! *ler hjertelig*
(For de uinnvidde; En Ufo= Uferdig Objekt). Personlig syns eg det nesten er litt nedverdigende å kalle f.eks en rålekker jakke for en Ufo hvis det kanskje bare mangler et erm eller 2. Syns vel egentlig det er litt sånn negativt når det snakkes om hvor mange ufo`er man? Ja: Hvor mange Ufo`er har du?? (Vil det si at hvis du er en strikker så må du ha Ufo`er i flertall? Hmm No No No) Det blir ofte sagt med en negativ tone og ikkje minst etterfølgt av litt sukk og stønn

For å bli kvitt det eg syns er et negativt fenomen bestemt eg meg for at EG strikker i Turnus og ferdig med saken. Med ett ble alle mine prosjekt satt i et positivt lys fordi ALLE prosjektene var akkurat like aktuelle, skjønner du tankegangen min? Joja, mulig eg tenker litt rart noen ganger, men for meg så funker dette systemet for alt blir på en måte mer positivt og alle prosjektene mine betyr like mye, ingen er nedgradert til en Ufo! 🙂

Å strikke i Turnus fungerer på denne måten; Se for deg 10 store kurver, hver kurv inneholder strikkeprosjekt i hver sin kategori, som f.eks; Tilbehør som sjerf, votter etc, en med gensere, en med jakker, en med tepper, en med babytøy osv. Du velger selv hvor mange kurver du vil bruke og hvilke kategorier du evn velger å blande. Eg har funnet ut at ved å ha dette systemet så er det yyytterst sjelden at eg får dårlig samvittighet fordi eg vet at før eller siden så rykker prosjektene fremover etter hva eg ønsker å strikke på. På denne måten kan eg også inni mellom, eller i perioder tillate meg å starte på nye prosjekt. Siden eg heller ikkje har deadline på noen ting fungerer det helt fint. Det skjer jo ofte at eg bare MÅ strikke noe som er viktigere enn alt annet og da strikker eg det som regel ferdig med en gang- Kall det gjerne en pause om du føler for det 🙂

Nå har en funnet frem det som for mange er en godt klassifisert Ufo; Fanajakken min ♥ Denne startet eg på 5.juli 2017. Da eg startet på den strikket eg kun på den helt til eg var nesten ferdig ferdig, bare lommene igjen og så havnet den tilbake i kurven til fordel for noe annet som eg da hadde mye mer lyst å strikke på. Det kostet meg ikkje en kcal å gjøre det FORDI eg visste at den ville komme frem igjen en dag. Den dagen ble i dag 🙂 Nå ligger den her i kurven min å skinner alene og den er helt alene om min oppmerksomhet akkurat slik den fortjener 🙂 *LYKKE*

 

 


Til denne jakken har eg brukt Pinneguri (Ann Myhre) sin “HverdagsJakke” som et utgangspunkt og strikker den slik eg ønsker den skal være i forhold til lengde/bredde og det at eg har puttet på ei hette 🙂 Eg strikker herligheten i et av min favorittgarn som eg har brukte i uhorvelig mange år; Østlandsgarn og Safir (samme type garn), så ja, dette blir nok en jakke som ikkje kommer til å bli slitt ut! Planen er å sette i en glidelås og den vil eg skal være kraftig! Funderer litt på om eg kanskje skal bryte hele herligheten med en skikkelig kontrastfarge på den?? Eller skal eg safe og ta en hvit? Hmm dette må eg nok tenke litt til på + at eg kommer til å ta jakken med meg på den store glidelåsjakten 🙂 Kom gjerne med fargeforslag! Eg har KUN 1,5 lomme igjen, klippe opp fronten og sy
i gledelåsen. ALLE kanter og stolper er ferdig. Jakken går godt ned på låra og den er romslig og god, gleder meg som en unge å ta på meg denne 🙂 Gøy å leke litt med tradisjonene me har tilgang på 🙂

 


Etter litt mye leting og gjennomgang av et HAV med bilder fant eg riktig notatbok! Så nå? Ja nå er eg klar til å bare trø klampen i bånn og bli ferdig 🙂 Eg er litt fanatisk når det kommer til notatbøkene mine,
her noteres alt hva eg gjør på et prosjekt selv om eg bruker oppskrift 🙂

 


Før eg fant frem FanaJakken ferdigstilte eg sokkene så nå er de klar for et lite dypp i Milovann og litt lett blokking før de skal sendes avgårde 🙂 Veldig fornøyd med dette prosjektet mitt og eg håper det blir godt mottatt 🙂 Selvfølgelig så skal du få høre etter hvert hva som skjer etter at de er sendt til hovedstaden 🙂

Vel, da er eg klar for litt seriøst og etterlengtet FanaStrikk ♥ Ikkje bare det, men eg har noen timer med Me-Time foran meg og de skal utnyttes max. Sola ligger å lurer litt bak skyene og de fine blomstene har fått tørket seg
og så håper eg de meldte regnbygene uteblir inn til videre 🙂

 

 

 

 

KOS DEG VIDERE OG LAG
DEG EN HERLIGE KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Du kaller det turnus- jeg kaller det intervallstrikking 😆 Det finnes ikke UFO i mitt liv, ikke en liten spire en gang! Og sånn skal det fortsette 😀 Jeg får litt kikhoste av sånne som skal vise og fortelle høyt og tydelig at man må være strukturert og strikke ferdig prosjektet man holder på med ellers er du ikke flink! Noen foreslår oppmuntring og belønning etter at et slikt fenomen er ferdig. Andre er mer på fysj, fy og straff hvis ikke prosjektene blir ferdige før nye startes opp. Jeg var flink pike til jeg ble gammel nok (rundt 35 ca) da ble den flinke piken avlivet og trassdama kom fram.

      Kos deg med turnusen og ha en fin dag!

      1. SÅ herlig!! Eg vil jo si at både intervall og turnus er så mye mer positivt ladet enn UFO!! hehe Får litt makk i kroppen eg også av de som påpeker litt snertent:”Nei et prosjekt må ferdigstilles før noe nytt startes!” Mulig eg banner i kirka, men får litt nojå også av: “Du kan levere inn det nøste du har til overs tilbake på butikken” Har aldri skjedd og kommer heller aldri til å skje. Godt at me er flere som virkelig kan gi litt F og bare kose oss uten at visse regler må følges hehe
        Ha en flotters fredag 🙂

      2. Jeg er sånn at jeg må gjøre ferdig et prosjekt før jeg begynner på et nytt, men ikke for å være flink. Jeg tror ikke jeg er flink en gang, jeg er bare sånn. Men jeg fordømmer ikke de som har flere prosjekter på gang.
        Siden du sier du får litt kikhoste av sånne som meg, så aner jeg en viss fordømming. Hva med å bare godta at vi er forskjellige.

        Når jeg blir strikkelei skulle jeg ønske jeg klarte å veksle mellom prosjekter, men jeg får det altså ikke til.

Siste innlegg