Fargeklatter til vinteren – Strikkeoppskrifter

Designet av Ysolda

 

Høsten er jo en fargesprakende årstid mens vinteren kan blir ganske så fattig på farger…Da er det opp til oss selv å gjøre den litt livlig, tenker eg! Eg har siden dag 1 f.eks vært på en stadig jakt etter turtøy med gøye farger, det er stort sett forbehold barn…Like oppfordres det at tur/fjellfolk har farger på seg….Enklest å oppdage/finne om noe skulle skje…Sant vel? Fargerike votter er jo enkelt, luer like så – Strikk i vei og gå trygt *ler* Ysolda har mye herlig tilbehør i strikk, bruk dine egne farger og sett ditt preg på det hele. Når det kommer til votter er eg ganske bestemt på garnet, for meg er det i grunnen kun Finull (o.l garn) det beste til hendene. Dette garnet har den egenskaper at vottene blir bedre, tjukkere og varmere jo mer du bruker de –
Kjør på, tenker eg!

 

 

Designet av Ysolda

 

Flotte votter med flere snerte og fine detaljer 🙂 Egner seg som du vet veldig godt som julegaver så det er bare å starte! Hører rykter om at det kun er 3 mnd til…snart på tide å hente frem Juletreet! Ho Ho Ho

 

BROUGHTON
Bildene over
3 størrelser

 

 

 

 

 

 

Designet av Ysolda

 

Vil du leke med extra mange farger, vel, da er jo disse flotte!! Nå på høsten er det ikke alle plasser hele votter er nødvendig ennå, da er pulsvotter supre! Går jo også kjappere å strikke, ergo: Flere potensielle julegaver!!

 

DAVOCH
4 størrelser

 

Siden begge disse oppskriftene er engelsk kan det vær lurt å plukke med seg Denne Lista med oversettelser om det er noe du føler deg usikker på 🙂

 

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Å du milde HEKKAN!! I går da eg la meg var det KALDT! Ja det grenset til Iskaldt på soverommet, det var såpass at eg måtte hente frem dyne nr 2(Gåsedun) la den over sommerdyna mi slik eg pleier sove hele vinteren….så nå er nok “dvalen” starter! Ble slettes ikke for varmt i løpet av natta, gradestokken viste kun 4 gr da eg la meg og terrassen var dekket med store hagel! Så ja, merker godt at NOE har skjedd i værsituasjonen! Hobbyrommet er som kjent det kaldeste rommet i leiligheten…Fantastisk om sommeren, noen ganger litt for kaldt om vinteren…Nå er ulltightsen på og de tjukkeste sokkene fra Devold varmer godt! Blir KALDT under skrivebordet….! I dag skal det regne stort sett hele dagen og det blåser…Skal være opphold i ettermiddag så eg må se om eg ikke kan komme meg ut en tur! Alltid vanskelig de første gangen hvor været plutselig blir kaldere…vet jo så inderlig godt at det ER herlig når eg først er ute, godt kledd og ikke fryser…!

 

 

 

LAG DEG EN BEDAGELIG SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer
    1. Veldig enig med deg, vi må sprite opp vinteren litt selv. Både med farger og annet. Ikke sprit da… 😀 Vinteren er veldig svart og hvit, så det gjelder å få litt farger inn 🙂

    2. Fine detaljer på vottene du har funnet frem. Kjekt med latvisk flette i brettekanten. Hvorfor har jeg ikke kommet på den ideen selv. Lager jo hullkant der jeg bretter. For ikke å snakke om de stilige løkkene på tuppen. Hvorfor? Aner ikke hvilken nytte de skal ha om det ikke er for å henge dem på en krok. Men tøft var det.
      Og ja finull er et must til gode votter. Tynt garn og tynne pinner lar oss få ha mer mønster.
      Leit med været hos deg. Her var det atter en dag med singlett i solveggen. Bare å nyte i fulle drag. Var kaldt nok da jeg var ute i går kveld. Bare 3 grader.

      1. Tenker den løkken er for å kunne henge de til tørk 🙂 Men, mulig det er ment for noe annet. Syns det var smart, akkurat som eg syns det er smart at Bergans sine turjakker har nakkehempen på utsiden i stedet for inni nakken, det er som oftes innsiden av de jakkene man ønsker å tørke så da er det helt supert 🙂

    3. Hei 🤗
      De løkkene er for å feste i knappen når man bruker de som pulsvarmere 🤗 Da henger ikke “votten” og slenger i veien 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg