Farger er viktig, noen mer enn andre

 

Prosjektet i kurven som står ved go`stolen i stua nærmer seg innspurten. Dette ble påstartet ved en tilfeldighet,
det viser seg at
Bunny Trash falt pladask og kom med noen litt innpakka (Eller? Egentlig ganske direkte! *smiler*) ønsker om 2 slike. Ikkje bare ønsket han seg 2 stk, men de måtte også ha kaninører, og ikkje bamseører –
Sånt kan eg ikkje overse, selv om noen mener at eg kun hekler de for å fremstå som tolerant og dekke over at eg latterliggjøre andre….? Må nesten humre litt her, eg gidder ikkje bruke et par uker på å hekle noe bare for at eg ikkje kan stå for det eg sier, eller mener. Har aldri vært redd for å si meningen min,
ei heller for å stå for den etter på.

Eg syns det var ganske søtt at Bunny Trash likte DISSE LGBTQtie Bears, men NOE kan eg innrømme her og nå: Nei, eg har ikkje lest bloggen hans fast og lenge, mer sporadisk når noe har fenget, og JA eg har lest andre steder på nett at han er rasist(?) – Dette er jo noe eg tar avstand fra, rasisme altså, meeeen så mener eg jo at det finnes unntak! Det er faktisk ikkje sååå lenge siden eg ble sittende å lese DENNE LISTA, ja eg vet jo at de fleste muslimer tar avstand fra homofili (Eg er jo gift med en så det vet eg, men det betyr jo ikkje at eg deler disse meningene) men at det skulle være så hårreisende galt var eg ikkje klar over. Har jo hørt mange historier om homofilie som er drept, mishandlet etc, men at det faktisk er lover som gjelder så mange land, vel, det var eg ikkje klar over. 69 land mener altså at det er kriminel og det straffes med enten lange fengselstraffer eller dødsstraff! Felles for disse landene er jo at det er land med islamsk tro…..Da er det kanskje ikkje så rart at en person i så fall er rasist? Selv om det selvfølgelig finnes unntak, det er alltid unntak,
men det er jo ofte det “store” bilde som ødelegger….Ikkje det?

Nå sier eg ikkje at Bunny Trash ER rasist, men eg har lest andre som skriver at han er det.
Om han nå skulle være det, ja så har eg faktisk forståelse for det.

Uansett, nå er snart 2 forelska Bunny`er på vei øst over 😀

 

 

 

 

 

Etter at eg måtte ut på hjul en tur i dag har eg sittet å surra litt på Hobbyrommet, kjenner at eg gleder meg til de nye perlene eg har kjøpt kommer. Begynner å bli lei rosa toner, de eg har bestilt er KUN farger eg virkelig liker: Petrol, turkis, grønn, lime i alle nyanser ♥ Kjekt med litt variasjon.

 

 

 

 

Slik gjorde eg det denne gangen med anhenget: Hang engelen fast midt på “tråden” med ei krympeperle, perlet så ferdig armbånden på hver side av engelen hvor eg så festet begge endene med en ny krympeperle 🙂
Funka fint det!

 

 

 

 

 

Denne Perlenåla var magisk!! Gjorde jo hele perlinga så enkel! Ja jo…egentlig så er den ganske dyr, men eg anbefaler den på det varmeste siden alt ble sååå mye enklere. Nåla er blitt skikkelig herpet, men ser jo ut for at den tåler alt. Den er ganske myk i utgangspunktet og kan bøyes alle veier.

Ååå nei, nå var vaskemakinen ferdig, dvs eg må ut å henge opp EN MASKIN TIL med sengetøy….sukk.
Men nå er vaskerommet snart tomt! Woop Woop!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Jeg har ikke forståelse for at folk er rasister.

      Men mennesker med rasistiske holdninger er mer enn holdningene sine. Jeg tror holdninger endres mer med dialog enn med fordømmelse.
      Min yndlingskollega gjennom år var i følge egne utsagn rasist. Men når vi fikk fremmedkulturelle kollegaer eller studenter tok hun de relativt raskt under sine beskyttende vinger. “Hanan er ok, Sadia er ok osv ” lød det da. Og de merket aldri at hun var skeptisk til folk fra andre kulturer.

      Forståelse går gjennom dialog og det å bli litt bedre kjent. Så hekle kaniner til Bunny Trash med verdens beste samvittighet.

      Og nei jeg tror ikke du gjør det for å fremstå som tolerant eller prektig.

      1. Du sa det på en fin måte, MEN det må eg si: Det er SYKT skremmende å sitte sammen med muslimer å høre hva de mener og sier om mennesker som er homofile og hva de faktisk også gjør med evn egne barn som er homofile. Da er det ganske vanskelig å tenke: Ok, h*n er jo ganske snill og grei så eg må bare godta de meningene – Det er faktisk veldig vanskelig.

        1. Jeg mener ikke at vi skal godta meninger vi er uenige i. Jeg er usikker på om jeg som hvit vestlig kvinne ville blande meg inn i en homofilidebatt blant en haug med homofobe muslimer, men ellers konfronterer jeg ofte mennesker med meningene deres.
          Jeg tror man når bedre inn hvis det er fordommene man fokuserer på og ikke hele personen.

    2. Iflg hvordan folk kaster ut rasistkortet i hytt og gevær nå i 2021 så er jeg rasist. Min kritikk mot islam og det faktum at jeg ønsker at Norge skal bli mye strengere på innvandring gjør vel at mange ønsker å rasiststemple meg. En bloggkollega valgte å mer enn antyde at jeg er rasist fordi jeg innrømmer å lese alternative media som Resett og Document. Personlig tror jeg ikke rasister ville pakket pikk-pakket sitt, flyttet fra Harstad på en øy i Troms for å kjøpe seg leilighet på Fjell i Drammen av alle steder. Med det sagt så elsker jeg at du ville lage homo-bunnyer. De representerer likeverd, aksept og kjærlighet. Klem til deg Vibbe 💜

      1. Eg skjønner deg veldig godt eg, og det burde vært uhørt at det er på den måten! Liker det ikkje! Bunny`ene kommer flaksen østover ganske snart! <3 Tror de får et godt hjem eg 😀

Siste innlegg