Farlig Habanero Saus – Hjemmelaget!

 

 

Du snakker om at tiden flyr! Det er jo faktisk 3 år siden eg laget chilisaus sist!! Den gang da følgte eg ikke oppskriften 100% for eg droppet Habaneroen!! Tenkte at det ville bli alt for sterk…Innser nå at det hadde eg rett i! Forrige gang var Dib sin respons: “Chilisaus for pyser!”

 

 

 

 

Så ja, derfor følgte eg oppskriften skikkelig denne gang: 9 røde chili og 5 Habanero (Gi meg styrke!!) Eg tok på meg hansker, men godt inni rensinga av Habanero nr 3 startet ubehaget…det stakk og brant i halsen og nesa…etter hvert begynte det også å krible ut i ørene…! Det brant!! Begynte med å svinge opp kjøkkenvinduet og de 2 i stua for å skape litt gjennomtrekk, men endte opp med å måtte ta på meg en bandana i mangel av munnbind! HEKKAN så ubehagelig! Ble bedre etter hvert når eg fikk chilien i gryta…Fytti ja, dette er sterkt!

 

 

 

 

 

Selvfølgelig, når eg først har utstyret (Cricut) som trengs måtte jo flaskene få passende design!
“Dangerous Habanero Sauce”

Dib sin kommentar denne gang: “Helt ok den” “OK???” Eg holdt på å miste pusten når eg smakte, han bare…“smatt smatt”…Ja eg kjenne det litt….IKKJE SANT!? Er det mulig, tenker jo eg…

 

 

 

 

 

Dette er jo absolutt noe som kan lages å gi i gave 🙂 Til de rette personene vel å merke! Det står i oppskriften at det blir 7 dl, vel…eg fikk nesten 6 dl…Vet ikke hva eg mangler, det står f.eks ikke oppgitt hvor mye olje så eg antar det er nok til å surre chilien i, men mulig det skal mer…? Konsistensen på min saus er helt
flott og sikkert perfekt på et saftig burger f.eks

Har akkurat hatt meg middag så det ble noen timer å kjøkken i dag: Stekte en del rotgrønnsaker som eg danderte opp på en halv søtpotet – Nice! *God og mett* Nå er det innafor å slappe litt av
og gå tilbake til maling og strikking + Serie!

 

 

 

 

 

HA EN HOT AFTEN

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg