Fikk meg en ny bestevenn i dag!!

 

Ine og eg hadde bestemt oss for å ta en tur rundt Stokkavannet i dag, bare for å innlede helga på herlig måte! Om det ble formiddag eller ettermiddag hadde me ikke helt bestemt siden me også tar ukehandelen om fredagen, me skulle se det an. Eg sto tidlig opp, før kl 7(!) bare for å være klar for alt 🙂 Når klokka ble halv 12 og min bedre halvdel fortsatt ikke hadde stått opp ble me enig om å møtes pronto! Det var meldt regn fra kl 15 så da er det greit at turen var unnagjort 🙂 Me skrudde på klokka kl 12 og la i vei og det ble som vanlig en god tur hvor me klarte å løse en god del verdensproblemer 🙂 Så deilig!

 

 

 

 

Var kommet nye hester på beitet i dag! Pippi var ikke å se, men Lille Gubben sto nå her! Så fint vettu 🙂

 

 

 

 

Me ble stående å se på og så kommer denne småspringende mot meg! Sååå skjønn! Eg gikk over grøfta bort til gjerdet og eg fikk klappe den! Så kosete, men tror nok han var vant med å få noe for at gikk ikke så lenge etterpå….Eg lovet å ha me gulrøtter neste gang 🙂 Nå gjelder det bare å huske det!

 

 

 

 

Ble virkelig en god tur og me slapp unna regnet som kom litt over kl 3 da me var på handel. Eg kjørte bare hjem å hentet Ali og fikk det gjort. Nå er eg straks på vei til kjøkkenet for å steke burgere – Fredda vettu, litt kosemat må til! Lovet Dib å ha det ferdig til han kommer hjem fra klatringen 🙂
Har forresten kun 1 forundringspose igjen nå!

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

9 kommentarer

    1. Så flott hest. Uvanlige farger. Må nok ha med gulrot eller eple neste gang, så dukker kanskje Pippi opp også. Men du er jo litt Pippi selv da. “Det har jeg ikke prøvd før så det klarer jeg helt sikkert”
      God helg.

      1. Tenkte bare å nevne at hester kan ikke spy. Om de får noe de ikke tåler så går det fort gale 😊 en grei generell regler er å aldri fore andre sine dyr eller barn. Du vet aldri hva de er allergisk mot eller om de har sykdommer.
        Hilsen Pippi, hun som eier mor og sønn på bilde og nesten mistet sønnen til kolikk etter han fikk mat over gjerde fra en fremmede.

    2. Hei. Ser du har vært og besøkt hestene til datteren min. Verdens skjønneste med masse prikker på 🤗 Men – husk at disse dyrene ikke skal mates, noen hester kan stå på diett pga diverse plager og noen trenger ikke ekstra mat utover det som de får av eier. Så om du ønsker å gi litt ekstra kos til dem, sjekk først med eieren 😊

      1. Det har du helt rett i 🙂 Google hester og mat i går og konklusjonen eg fikk etter alt eg leste var at ei gulrot stort sett var trygt – Får holde meg til klapping og kos fremover heller 😀

        1. Jeg skal sjekke med datteren min (hesteeier) om du muligens kan få gi en gulrot 🥕

    3. Hei
      Hesteeieren her (hun som står ved bilen på det ene bilde og så dere hilse på)
      Jeg har tidligere opplevd å nesten miste Spotify til kolikk etter tilfeldige personer ga han mat over gjerde. Det ble dyrlegebesøk flere ganger i løp av en helg og en heftig regning, men heldigvis overlevde han.
      Er dessverre mange som tenker at en gulrot skader ikke, men når mange tenker det så kan det gå gale.
      Gjerne klapp de, og eventuelt gi litt av gresset som vokser ved gjerde. Den største heter Spotify (sønn) og den lille med brune flekker er Melody (mor)

      1. Ok, der var du ja 😉 Helt greit, da blir det gress 🙂 Eg leste at brød var det verste pga faren for kolikk. Me har noen hesten nedenfor her me bor og bonden sier de elsker appelsiner så det har me fått gitt der, men eg skjønner bekymringen din <3 Muligs hatt et skilt på det gjerdet, tenker bare at det er mange som passerer der hver dag 🙂

Siste innlegg