Fineste Julegaven strikker du selv

Designet av Virginia Sattler-Reimer

 

Et par votter av denne typen er så absolutt en fullverdig og flott julegave! Akkurat vottene over her har eg hatt på bloggen tidligere, men flotte votter kan man fint ta en reprise på 🙂 Selv om vottene er strikket i tynt ullgarn (400m/100gr) vil det fortsatt bli gode og tette votter. Mye mønster er jo grunnen til det, når det kommer til votter topper nok disse mi liste i allefall.

 

TETTEGOUCHE MITTENS
Bildet over
En størrelse, kan regulerer opp/ned med pinner

 

 

 

 

Designet av Virginia Sattler-Reimer

 

Begge disse votteparene er strikket på tynne strikkepinner (2,5mm) med tynt ullgarn, de er kun i en størrelse.
Om du skulle trenge bredere/større votter kan du uten problem gå opp til pinne 3-3,5 med passende garn 🙂 Begge votteparene har også tilhørende luer (tam) det er bare å svingen innom Designeren Profilside på Ravelry – Der finner du også flere flotte votter 🙂

 

UNDERWOOD MITTENS
En størrelse, kan regulerer opp/ned med pinner

 

 

 

* * * *

 

 

7 grader….det var jaggu meg alt det var da eg sto opp i dag…Kaldt, kan du trygt si. Milo vet å ta vare på seg selv for han var omtrent inntulla i saueskinnet på sofaen! Nå må eg bare følge med på gradene fremover sånn at ikkje Sukkulentene eg har ute får frost! De liker seg ikkje inn i det hele tatt, men litt frost er alt som kan ta knekken på de! Har virkelig store plassproblemer i år….alt for mye planter, eller…de har blitt så store gjennom sommeren!
Det er i grunnen kun stua som egner seg for planter pga lyset og da kan det fort bli fullt!
Hiver ikkje bare planter heller...

Om nøyaktig 2 uker er det full rulle på Clarion i Stavanger (You know: Strikkefestivalen). I går kwell fikk eg pakket nesten alle knappene eg har laget + eg ble så og si ferdig med mitt lille prosjekt som inkl akvariumstein 🙂 Trooor det kan bli koselig til jul, eller egentlig kan det stå til pynt hele året. Målet er å gjøre ferdig noen nøkkelknipper til, men da trenger eg pakken eg venter på og mens eg venter skal eg perle litt. Satser på å få startet på det i kwell.

Planen nå på dagen er en tur til Amira, regner medeg hører fra henne når hun er våken 🙂
I mens får eg bare surre litt.

 

 

HA EN FIN LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Fint og sjå vottane igjen! Eg strikka dei sist du hadde dei på bloggen. Gjekk litt smått på tynne pinnar, men dei vart fine!

    2. Å du store fristerinne. Plopp så var vottene lastet ned😊
      Leste litt om støvlett problemet ditt. Butikken Zizzi har støvletter for dem med kraftige legger.
      Ha en flott dag💖

    3. Fantastisk fine votter. Og herlige farger. Jeg har faktisk fått flere hjemmestrikkede votter, det er digg. Lyser opp litt i vinteren 🙂

    4. Så superfin votter. Synd oppskriften er på engelsk, er det noen tips om hvordan det kan oversettes, har aldri strikket den type tommel før. 😁

Siste innlegg