Fineste Julestrømpene – Norske Strikkeoppskrift

Designet av Wenche Roald

 

Det som er dumt med høytider i hobbyverden er dette; Ved hver høytid popper det opp sååå mye fint og flott, eg er jo den som kunne tenke meg alt, jaja en del da! Men så kommer det vettu; Eg blir jo ikkje ferdig til denne høytiden, og sånn er det hver gang! Ergo så VOKSER den der lista vettu i expressfart med tanke om at; “På nyåret skal eg strikke alt og så er det klart til neste jul” – Vel…nyåret kommer, også med sine nyheter som man også vil ha, så har me påsken….Iiiikkjeeee sant!? Du skjønner tegninga?? Eg vet at eg kjapt kan strikke et par sokker, men da må jo det andre vike og man havner inn i en evig spiral med en følelse av å aldri helt bli ferdig…SUKK! Men vettu? Helt egentlig? Ååå eg elsker det! Det gjør jo at man omtrent til en hver tid finner ting man går i taket over, blir glad over, og hjernecellene jobber på spreng nesten til en hver tid. I bunn og grunn mangler man jo aldri verken julesokker, juleduker, hjemmelaga nisser eller stjerne, nei? Det meste blir jo egentlig laget bare ikkje akkurat når det er mest “in”Tok du an? Eg må bare innse at eg kommer nok aldri til å bli så ajoúr at eg alltid
kan ha siste nytt på pinnene…sånn er det!

Men, i dag så hjelper det eeegentlig ikkje….For eg ville hatt sokkene på bildet I DAG! Hjelper dårlig på da å strikke de i februar 2021 liksom…Anyway, oppskriften skal nå uansett lagres ♥

 

WENCHES JULESOKKER 2020
Bildet over
Str 35 – 41
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av PT Design of Norway

 

Om du ikkje skulle rekke å strikket et par sokker, altså 2 stk så kan du jo lett slippe unna med å strikke en! *humrer* Dette er noe av det fineste eg har sett i en Julesokk. Har hatt denne på lista ei stund, så gjenstår det å se når den blir strikket, Finull har eg nok av på hylle så eg kan egentlig bare starte…i dag!

 

JULESTRØMPE
Takk og pris! Trengs kun en av denne!
Fyll den med snop/kos og nyt!
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

Et VELDIG godt eksempel på å aldri komme ajoúr er dette: I 2006/07 strikket HELE Norge JULTOMTAR & TEENY TOMTE av Alan Dart, husker du? Eg og gjorde det, ja eg bestilte t.o.m det pelsgarnet til skjegget/håret fra LONDON og betalte ei lita formue, bare for å oppdage at det var jo det der “vanlige” pelsgarn i polyester som man fikk over alt til 10 kr nøste…lærer så lenge man lever da, men men. Eg strikket 3 slike nisser….Ååå de var så fine så eg ga de bort i julegaver og tenkte; “Eg kan strikke nye til meg selv”, men DET har eg aldri gjort…
Er nesten ikkje en jul hvor eg ikkje tenker på de nissene. De er VIRKELIG flotte! ♥

 

 

 

* * * *

 

 

 

Vel vel veeel, søndag! Om nøyaktig 2 uker er det 1.søndag i advent…jepp, det er DET DET er! Eg har startet litt, bittelitt…har kjøpt nye Julegardiner til kjøkkenet og de er sååå fine!! Har jo fine gardiner, men etter at kjøkkenet ble pusset opp føler eg ikkje de passer helt, de blir litt for søte på en måte. Har også kjøpt nye lys til kjøkkenvinduet! Har i flere år hatt lyst på en sånn lysbro og nå bare kjøpte eg det – Den er såå fin! Har egentlig aldri vært så veldig glad i de stakene med 5 eller 7 lys i, så nå blir det 33 lys 🙂 Har også bestemt meg for å kjøpe nye gardiner til stua! Røde, altså til jul! De me har har me hatt i mange år og MANGEN av de årene røyket me!! Den jæ… røykelukta går jo aldri helt ut + eg syns de har mistet litt farge. Nå har eg funnet like de eg kjøpte
til kjøkkenet bare med 220 cm lengde. Så ja, de MÅ eg ha!

Om 2 uker sitter eg altså (forhåpentligvis) i et skikkelig Julestue! Eg pynter alltid ALT til første helga i advent, har jul en hel mnd for det fyker som regel ut igjen 1.Nyttårsdag mens eg hører på Nyttårskonserten 🙂 Alt etter som.
At folk har pyntet allerede nå stresser ikkje meg, eg skjønner. Det er mye glede og kos i julepynten,
og er det noe me trenger mye av i år så er det vel det?

Derfor skal eg nå skli bort til spisebordet og perle videre på Julestæsjet eg startet på i går kwell! Har ikkje planer om NOE annet i dag for nå er eg i gang med snømenn! Får man ikkje snø fra oven, ja så må man fikse det selv 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT
SØNDAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Jeg starter julepyntinga første søndag i advent eller 1.12. Det som dukker først opp Pynten får stå til 20.dag jul, 13,kanuar.
      Men i år har jeg tenkt å ha lang advent. Startet med ribbe på fredag og gløgg i dag. Jeg trenger advent nå.

Siste innlegg