Fisk er Sunt Årets Rundt! – Gratis Strikkeopspkrift

Designet av Emma Bermudez

 

Ut i fra fargene å dømme er nok dette sikkert et par gyteklare laks! Eller, kanskje de bare er noen helt allminnelige Gla`Laks? Uansett havner de rett inn i kategorien “Happy Socks” i mine mapper! Tenk for en gøyal gave til noen som som elsker fisk, eller å fiske. Her har du virkelig muligheten for full gaveklaff! Eg er veldig glad i å fiske, men eg liker dypvannsfiske med snøre og selv om me bor et steinkast fra havet er det dårlig med det…Liker ikkje å “bare” stå å kaste. Me hadde mange år med flott fiske da Amira var liten. Da var det en ny dypvannskai ute ved Merkjavik, ca 40 m på det grunneste, og der altså! WOW!! Det myldret med fisk av alle slag, eg trooor eg må ha satt en form for rekord på antall Steinbit! Den største var rundt 7 kg og da snakker me et beist! Ali dro opp ei diger Kveite og en ekstremt stor/lang Lange som troner ganske høyt! Dessuten ramlet han nesten på sjøen der han sto ned på stigen å pilket sild (ja det er mulig) da en Delfin plutselig brøt vannflaten! Ja, de årene der var et sant eventyr! Så ble kaien stengt for uvedkomne(?) og industrien slo rot og ødela en vidunderlige fiskeeldorado…*Trist*

 

 

Men, ok – Back to the socks... ⇓

Designet av Emma Bermudez

 

Selv om det er fiskesokker, er det ikkje noe rølp som gjerne hysteriske sokker KAN bli, men disse er jo faktisk
i tillegg veldig lekre. Ikkje det? Både garn og farger ser jo veldig lekkert ut 🙂
De er strikket i tynt sokkegarn (typ ca 200 m/50 gr) på pinnenummer 2,25 mm.

Basert på dine fargevalg kan du jo strikket en annen type fisk, legg til litt skjegg bak på leggen så har du jammen meg en Torsk 🙂 Flotte sokker, og eg lagrer det tvert!

 

 

CATCH OF THE DAY
Bildene over
Str Barn til Mann
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

Se der ja, en lat “Me Time” lørdag fikk ferdig Bie nr 4 🙂 Pga liten plass på spiebordet bør eg nå stryke de 2 siste og da trenger eg en pause først, eller eg må lade opp pågangsmotet *ler*. Ja det er fortsatt litt nervepirrende selv om 9 brett er ganske overkommelig. Planen er å få de strøket i løpet av dagen/kwellen.

Planen i dag var også at Ali skulle lage Fahitas, men siden Dib skulle være vekke til i morgen slo me det fra oss. Men sååå vettu, får eg en melding: “Mamma, eg er sliten og trøtt, eg kommer hjem i dag”. *Humrer* Slettes ikkje overraskende egentlig for det ble jo en veeeldig lang dag i går. Da tok eg bare ut noen lammekoteletter fra fryseren så blir det det i steden for 🙂 Siden me hadde Vegetarmiddager i går (2 retter) får det bli tilbehøret 🙂

Tror eg tar å strikker noen runder mens eg venter på at pågangsmotet
er på plass i forhold til den strykinga…

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg