Folk var galne, husker DU denne?? – Strikkeoppskrift

Designet av Pam Powers

 

Dette er et bevis på at tiden fyker avgårde! Tenk, det er hele 10 år siden folk (<—Strikkere) gikk mann av huse for å få tak i denne oppskrifta og ikkje minst få den på pinnen! ALLE skulle strikke den det var ikkje snakk om noe annet! Alle, i allefall nesten alle hadde hørt om denne og de aller fleste var enig i at det var noe av det lekreste de hadde sett. Ofte følte eg at eg var den eneste ( i allefall en av få) som ikkje strikket den. Joda, eg syns absolutt den var fin, det syns eg ennå – selv om eg ikkje tror eg hadde brukt en hals akkurat som dette 🙂
Det må da være lov å si uten at noen skal tro at eg syns den er stygg 🙂

 

 

 

Designet av Pam Powers

 

Det som folk (<–Strikkere) var mest frustrert over var at den var på engelsk, noe den også ennå er (dessverre for noen). I kjølvannet av noe så lekker, og ikkje minst populært poppet det opp “pirat”kopier (og oversettelser) i de fleste hjørner, på norsk så klart. Mange så sitt snitt til å tjene et par kroner haha Aldri helt skjønt det,
ja å sko seg på andre sine design og ideér, men men.

Vel vel, du som ikkje kjøpte den i 2010 fordi du ikkje taklet en engelsk oppskrift har kanskje endret mening siden sist? Kanskje du i løpet av de 10 årene har knekt koden hva angår engelske oppskrifter? Vel, da kan du jo plukke den med deg nå for eg er sikker på at du fikser den 🙂 Om ikkje annet er den jo en rålekker gave! Orginalt er den strikket i Cascade220 (<–Sjekk det fantastiske fargeutvalget!), et garn som går inn under “standar”garn på mitt Garnrom, dvs 100 m pr 50 gr 🙂 Da har du mange valgmuligheter når det kommer til garn – Det er bare å bestemme seg for farge OG knapper, ikkje minst! Her spiller knappene en stor rolle så velg med omhu ♥

 

QUILTED LATTICE ASCOT
Bildene over

 

 

* * * *

 

 

 

Tja, bortsett fra å fortsette på “skogen” eg holder på med borte på spisebordet vil nok dagen inneholde en del kjøring! Bussene streiker og der med har jo ikkje Dib en sjans til å komme seg til/fra jobb! I morges ble han kjørt av Amira, hele 3 timer før hun selv skulle på jobb kl 10 så hun endte opp med tidlig trening. Håper han klarer å ordne seg med noen på jobben som han kan kjøre med i disse streiketider! Eg kan under ingen omstendighet kjøre han på jobb 06:30! NOP! Er forberedet på at eg skal hente han kl 15 i dag da, så håper eg det ordner seg. Skal jo også kjøre han på trening i kwell så det kan nesten blir FOR mye kjøring, ikkje minst blir det sykt mange bomplasseringer pr dag. No No! Ikkje bra!

Ellers er det lite som skal gjøre her hjemme, utenom den vanlige runden som eg (og alle andre sikkert) tar hver morgen. Etter på skal eg kun gjøre mine ting og i dag blir det perling på dagtid, strikkinga tar eg til kwellen 🙂
Må nesten bare komme i gang med runden for som sagt; Eg har en hel skog som skal perles!

 

 

LAG DEG EN FLOTT
MANDAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

9 kommentarer
    1. 10 år siden allerede? Jøss, tiden flyr! Jeg kastet meg på må-ha bølgen den gangen. Det var faktisk den oppskriften som fikk meg til å skjønne at oppskrifter på engelsk ikke er så ille 😃 god mandag!

    2. Quilted lattice ascot ja… Veldig pen, lettstrikket og godt beskrevet i den engelske oppskrifta 😊
      Strikket dem som julegaver i fjor, men fikk de montert til i år til damene i familjen 👌
      Blir en til meg og før jul, vis jeg blir ferdig med julegavene til mennene 🙈🤣

      Mønsteret er ikke dyrt på ravelry og at kjøpe fra originaldesigner (Pam Powers) er stas synes jeg…

    3. Denne hadde nok jeg brukt mye hvis jeg hadde eid en sånn. Og fikk nå lyst å strikke en. Har aldri strikket etter en engelsk oppskrift før, men hvor vanskelig kan det være egentlig? Hmm…..må bli ferdig med de prosjektene jeg holder på med, så skal jeg jammen meg se om jeg kan prøve 🙂
      Tusen takk for tipset, og ha en god dag når den starter igjen 🙂

Siste innlegg