Før og Etter….Til helt kaos!

 

Det er gøy med blomster og planter: Knipe, vanne, stelle, ta avleggere, plante og plutselig så bare eksploderer det! Sånn føler eg det nå, det er ikkje tull, men nå er det litt for mye! Tok en liten ryddings og kastet noen av Elefantørene i kjøkken og stuevinduet fordi eg tror de hadde fått lus(?) –
Orket ikkje fikse, kastet...Kan jo bare lage nye 😀

Men altså, denne Tradescantia Zebrina på bildet over…I starten da Ali bare kjøpte en lite potteplante fordi han likte den syns eg den var fin, Å ja, den er fortsatt fin – Egentlig et lite herk ble den. Den vokste og vokste samtidig som den på en måte forlot potta! Den har ikkje fast, fikk den ikkje noe fin.

 

 

 

 

For 1 år siden laget eg til denne planteveggen, da plantet eg noen avleggere av denne Tradescantia Zebrina
i potta til venstre der. Tanken min var at om den fikk henge så likte den seg kanskje bedre?
Vel…tenk å ha så riktig

 

 

 

 

Dette er i dag! Ikkje bare henger den flott,
men jaggu meg kryper den også oppover veggen…

 

 

 

 

Blitt ganske frodig på denne veggene nå, har flytte vekk…

 

 

 

 

…disse 2 da siden de også ble ganske ruvende etter hvert.

 

 

 

 

Til venstre der er den lille Spraglen eg kjøpte i sommer…vel
etter et par måneder ute i sola er den alt annet enn liten lengre…Må jo ikkje glemme den hvite julestjerna eg fikk for 2 år siden—> Til høyre der. Det har hatt noen kamper, men eg klarte å redde den 🙂
Kanskje den “blomstrer” til jul?

 

 

 

 

…samme gjelder denne, var også veldig liten for et par mnd siden…

 

 

 

 

Som du ser så vokser de som et uvær! Den store bakom der var bare en liten avlegger i fjor, den har eg også
i stua nå…Betydelig større enn på bildet her…Sukk og stønn fra jungelen…

 

 

 

 

Når det kommer til Elefantørene har eg redusert den “stallen” rimelig godt og det er disse 2 eg satser på –
Kanskje de kan bli et par trær? JuHuuu

 

 

 

 

Ja og såååå har eg disse da…Sukk&Stønn…de skal også inn snart! De liker seg egentlig ikkje inn, elsker å være ute, men kreperer i frost…Så da må de inn 🙂 Den store knakk toppen på da det stormet litt i sommer så den fikk niesa mi, men de 2 som står til venstre kan eg godt gi bort. Dvs bor du i nærheten og har lyst på en kul og velvillig Sukkulent kan den hentes 😀

 

 

 

 

Ellers? Fornøyd med meg selv! Har vasket stua i dag og det trengtes!!
Milo ble ganske sliten av alt styret og sluknet i go`stolen 🙂

Nå har eg vært i dusjen og parkert ræva på Hobbyrommet
og her har eg tenkt å være, har nemligen en perleplan 🙂 Må teste!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTSATT FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Så frodige blomster. Kan jo lure på hva du “forer” dem med. Ikke vanlig plantegjødsel på flaske,, tipper jeg. Men nå har jo jeg brune fingre da. De grønne fingrene ble utdelt til min mor og min datter.
      Klem fra Liv

      1. Gjør ikkje noe spesielt, vanner ca 1 gang i uken og noen ganger med gjødning. Bruker de grønne, runde flaskene fra Mestergrønn 🙂 Takk skal du ha 😀

Siste innlegg