Første Strikkeprosjekt i 2020 – Blir du med??

Reklame | Du Store Alpakka - House Of Yarn

 

Selv om det var eg sjøl som sendte denne bestillingen så ble eg tatt litt på senga! Var jo ikkje forberedet på å få denne eske FØR jul! Men, eg skal prøve å holde meg (Ja, ikkje sant!?) Spiller egentlig liten rolle om eg starter
i dag eller neste uke, så lenge det er til meg sjøl har det verken hast eller noen ting. Eneste betingelsen er at eg er ferdig med alle forberedelsene til jul! Akkurat nå tenker eg at dette skal bli mitt Nyttårsprosjekt! Ja, planlegger man Juleprosjekt så kan me ha et til Nyttår også 🙂 Det finnes alltid en unnskyldning til å starte et nytt prosjekt, iiiikkjeee sant!?

 

 

 

Selv om det ikkje ser slik ut så er alle nøstene i fargen Natur, bortsett fra det melerte du ser opp i høyre hjørne, skjønner ikkje helt hvorfor eg fikk det? Vel vel, mulig eg blingsa litt på bestillingen. Uansett, det kommer ikkje bort for å si det sånn. Prosjektet eg ENDELIG skal begi meg i kast med har eg seriøst drømt og fablet om i flere år!! Mang en gang har eg trodde eg har funnet den perfekte, men så dukker det stadig opp ei ny….! Nå er eg ganske så sikker, ja ca 110% sikker er eg og eg vet at mange har den samme drømmen som meg! MoHaaa Skal me slå oss sammen? Ja du vet, strikke litt sånn i lag og følge hverandre på vei? Hva eg skal strikke meg? Haha
Du kommer til å tro eg er GAL, men det er eg jo litt så eg bare sier det eg: BUKSE! Ja iiikkjeee sant!? Ei HELT lys Naturfarget bukse i Mini Sterk ♥ Blir ikkje bedre enn det, eller hva? Egentlig hadde eg lyst på ei turkis, lilla eller oransj eller noe, men så tenkte eg det hadde vært kjekt med ei bukse som kan passe til alle genserene og jakkene eg har strikket 🙂 Tja, eg kan jo strikke ei til en annen gang *ler*

Åååå buksa eg skal strikke er det definitivt den fineste en har sett NOEN SINNE! RÅLEKKER spør du meg ♥
Det er selvfølgelig EMILY POSEBUKSE og oppskriften kan du ta med deg helt gratis HER INNE 🙂

 

 

 

Siden Mini Sterk er litt tynt og prosjektet er stort så tenkte eg det kunne være kjekt
og ikkje minst motiverende med nye flotte strikkepinner: SmartStix

Nå har eg mer enn nok å storkose meg med både i jula, nyttår og utover vinteren frem mot våren!
Ååå du salige fryd sier eg bare 🙂 Skal du starte på en nytt Juleprosjekt?

 

 

 

Eg har virkelig vært i farta i dag! Startet med å kjøre på posten å hente pakker, plukket med meg noen krydderposer på Kiwi og så hjem å bake! Eg har fått kloa i ei gammal og virkelig god oppskrift på Peppernøtter!! Ååå du milde måne de er sååå gode, ja det er sånn at det brenner litt i kjakane når de er spist! Litt sånn spicy
og småhotte nøtter ♥ Det ble ca 250 stk og nå har eg pakket langt over halvparten fint i cellofanposer med sløyfer og kort. Mye skal gis bort så hvis de me skal ha sjøl få bein å gå på kan det godt være eg slår til å baker de en gang til! Hmm ja ja, jooo….kanskje hehe

 

 

 

Avsluttningsvis i dag smelte eg noen porsjoner med Pikekyss ♥ Prøvde meg med å male innsiden av posene og det gikk som en drøm jo!! SÅ enkelt! Eg har smakt de og de er perfekte etter 2 t i ovnen, nå har eg skrudd ned gradene og satt ovnsdøra på gløtt 🙂 Skal komme tilbake med oppskrifter på begge deler i morgen, bilder tatt
i kwellslyset blir så dårlig ser du! Skal komme med tips til søte, lekre og koselig julegaver 🙂
Du har mer enn nok tid å fortsatt lage litt.

Akkurat for øyeblikket er Ali ute å henter Dib på jobb, han jobbet til kl 21 og Amira sin butikk har nattåpent. Eneste eg vet me skal gjøre nå er å handle i morgen. Ali henter med seg 2 gaver til fra posten når han kjørte så nå trooor eg det var de siste 🙂 Etter handelen i morgen er det innom mor mi med varer, kaker, sursild og alle pakkene – DA kan eg ta Juleferie 🙂 Nå skal eg prøve å få førligheten igjen i beina, har vært i dusjen og fått på meg en julepysj 🙂

 

 

HA EN KOSELIG KWELL
OG EI GOD NATT

 

 

 

Go`klem fra ei støl Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Du er utrolig, alt du får til. Kos deg med strikkeprosjekter og baking.
      De pikekyssene så gode ut. Peppernøttene og.
      God juleferie. 🎄

    2. Her er det hestegenser til 5 åringen som er juleprosjektet. Da i garnet Sterk. Og nyttårsprosjektet blir en lenge ønsket Fanakofte til meg selv i gul og hvit 😊 Garn vet jeg ikke, men gjerne i noe som er så mykt at jeg kan bruke rett på huden, men ikke bomull 😊

      1. Å ja, Fana er så fint <3 Minner meg på at eg har en (oker)gul og hvis som faktisk er ferdig, men eg holder på å sy i en glidelår og DET var sååå kjedelig og knotet! Det er en jakke med hette som eg på en måt ehar komponert selv for den har raglan. Kanskje den blir ferdig i 2020? PIMA BABY er forresten deilig rett på huden <3 Bomull og alpakka

    3. jeg skulle gjerne vært med på det prosjektet,men litt lat er jeg så jeg hadde gått for buksen uten hulmønster i siden,men en strikkebukse til meg selv har jeg faktisk sett på flere ganger,en da blir det :=) dei marengsa er jo akkurat som jeg vil ha,har lurt på hvordan en lager stripene :=) hadde besøk i går og dei jeg hadde gikk unna ,men dei var liksom ikke så fine som dine

    4. Jobber med å få min mor til å forstå at hun må strikke en slik bukse til meg 🙄

      Den er kjempefin!

      Tenkte å lage pikekyss i løpet av helga og lemoncurd av plommene. Men jeg finner liksom ikke den optimale marengsoppskriften….

      Tok julehandelen på Rema i morges kl 0710, hadde butikken for meg selv og da går det som en lek!

      Ha en fin helg!

      1. Eg skal legge ut pikekyss oppskriften min, den syns eg er god 👍 Eg må bare sove et par timer først 😴 Eg spurte mor min tidligere om hun ville strikke bukse til meg…hun bare SÅÅÅ på meg 🤣

Siste innlegg