Fortell meg greia med DOPAPIR!??


Vær så snill! Fortell meg hvorfor det hamstres DOPAPIR!? Hvis nå det verst tenkelige skjer, hvordan kan da dopapir redde deg?? Me kjøper alltid en pakke til hver helg (8 ruller), i dag tok me 2 pakker bare sånn i tilfellet det er et bruksområdet me ennå ikkje vet om…? INLIGHT ME!

 

 

 

Me gikk som vanlig på butikken i dag for å handle for oss og mor mi, stille og rolig som me pleier…MEN!! Det ble jo for pokker ikkje stille og rolig! Parkeringsplassene mellom Rema og Kiwi var smekkfull og det rådet fult KAOS inne i butikkene! WHAT!?!?! Hvor ble den fornuftige og sindige Ola Nordmann av!? De vanlige tingene me hadde notert på handlelappene kunne me bare glemme. Brød, ferskvare, grønnsaker, ris, pasta, melk og andre meieriprodukter var skrelt! Ja og dopapir ble tomt mens me sto å så på! Så da endte me opp med noe boksemat og tørrvaremiddager. Folk mister fullstendig hodet jo! Me har blitt bedt om å forholde oss rolige og det er mat til alle, men det vil det ikkje være om folk får panikk – Hvor er samholdet og solidariteten henne?? Det har tydelig gått samme vei som dasspapiret skal…Eg ble oppriktig LEI meg da me handlet samtidig som eg ikkje visste om eg skulle bli sint eller bare sette meg ned å le! Det er tragisk og plutselig er eg ikkje redd for Corona lenger….
men HEKKAN!! Eg er mer redd for folk!!

Våre planer akkurat nå er å bare holde oss hjemme, har me ikkje noe ute å gjøre så er det like greit å bli hjemme. Det som foregår der ute blant folk har ingen godt av – Tenk på DEN smittefaren når alle går banans i mathyllene!! Folk må tenke seg om!

 

 

Ta vare på deg selv og dine, ikkje få panikk. Sett deg ned, slapp av og finn på noe hyggelig å gjøre 🙂

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

10 kommentarer
    1. Folk e galne, skulle ha noe så enkelt som gjær. Etter tre butikker gav me opp. Ska nok klare oss ska du se. Har ett stort lager med garn så ska klare meg. Ellers så foreslo en garnbutikk at du sku ha begynt med utkjøring av garn. Ha en fin fin kveld

    2. Er så hjertens enig med deg. Folk er jo helt steingale. Såg det med selvsyn idag jeg var ute et ærend.Det hamstres over en lav sko.Ærlig talt,nå må sannelig folk roe ned kraftig sånn at det ,bokstavelig talt, kan være liv laga for oss alle,her i vårt lille land.

    3. Har også vært på vanlig ukehandel,kom hjem uten poteter,kylling,kjøttdeig og Rugsprø 😱 var innom 3 butikker mye tomme hyller ☹️

    4. Helt galskap. Jeg var litt tidlig ute og fikk handlet det vanlige til ukeshandel. Da var det nok av varer i butikken. At ikke folk kan høre på hva som blir sagt. Det er jo ingen fare for at vi skal gå tomme for mat.

    5. Jeg har hamstra selv idag, og det er ikke for at jeg er redd for at ting skal gå tomt, men enkelt og greit for jeg har ingen planer om å gå ut å handle 3-4 ganger i uka/ukene som kommer. Hvorfor utstette seg selv med å gå ut å handle så mye i disse tider. Tenker å holde oss hjemme så mye vi bare kan nå, ikke dra å handle småting som vi mangler. Neitakk.

        1. Når halve Norge bestemmer seg for å ta ukeshandelen på samme dag så går det for tomt.

          1. Me tar ukehandelen hver torsdag/fredag men har aldri før sette handling av dette kaliberet. Nå man stiller i kassen med 2 handlekurver, en full av dopapir og den andre full av mat. Aldri før har det vært tom med brød på begge butikkene her, ei heller har det vært tomt for melk, eller…kjøleskapene var så og si helt tomme, ikkje et riskorn, grønnsakdiskene tilnærmet tomme og ferskvarediskene var skrapte, fryseboksene med mat var det noen få varer igjen i…Så nei, dette var alt annet enn vanlig ukehandel på befolkninger her i dag.

    6. Enkelt. Folk hamstrer altfor mye mat som må spises, og da trenger de dopapir etterpå. Spise,drite, sove..i karantene. Gøy? Tja…

      Vi går ikke tom for verken dopapir eller mat i dette landet, så det er bare å vente til panikkhandelen sammen med sikkert noen coronasmittede personer i køen er over. Så går vi andre når trafikken stilner og hyllene er fylt opp og de fleste ikke trenger mat/papir pga de har hamstret for mye.
      Jeg er en veldig rolig person. Ikke vært på noen butikk i dag, nei.

    7. jeg stilte et spørsmål i dag om ikke butikkene burde tenke,sette et tak på hvor mye en person kunne kjøpe av hver ting,f.eks 2 pk dopapir,da var det en som overhørte en samtale en kunde og en butikkansatt,butikkansatten sa det var bare lov å ta med 10 pk egg hver,det blir mange egg det,helt vanvittig og så opptatt folk er av datomerking så tipper eg att masse blir kastet også,nei den der gidder ikke jeg å kaste meg på tror vi overlever fint uten å hamstre

Siste innlegg