…fortsetter på kjøkkenet…

 

I dag fortsatt eg bare der eg slapp på kjøkkenet i går…eller…først ryddet/vasket eg kjøkkenet, for sånn må det være 🙂 Da var det først å “bake” et neste 4 kg stort gresskar i ovnen før det hele skulle skjæres opp i terninger for nå skulle det syltes! Aldri gjort det før, men tok en sjans. Midt opp i det hele går det opp for meg at eg har ikkje nok med kun 1 flaske eddik som me hadde i hus…Sto der midt opp i alt kun iført pysj...

Slengte bare på meg boblekåpa med krøllene på snei og durte ned til Kiwi…Der traff eg bestevenninnen til mor mi så da ble det klem og skravling først. Eg sa eg sto midt i kokkeleringen og at det var derfor eg var i pysj…! Hun sa at sylta gresskar var kjempegodt!! Så da var det i boks 🙂 Når eg svinte rundt der mellom hyllene kom eg jo på at eg skulle prøve meg på Kokossirup, derav kokosmelka på bildet over! Vet ikkje eg, men det er jo faktisk et eldorado av kokosmelk på butikken!?! Aner ikkje om eg valgte den rette/beste? Det vil jo tiden vise. Får teste og evn lage en ladning til, skal visst nok være veldig godt i drinker….sjeldent eg lager det, men får gi det til noen som gjør det 🙂 Spennende å lage litt nye ting…nå er den store skuffa i kjøleskapet snart full! Er flere sylteglasser på vei i posten for eg skal jo lage Tranebærgelé….ikkje sant…

 

 

 

 

Dette ble i allefall skikkelig godt! Litt sånn syrlig søtt – kan brukes til middag i steden for f.eks sylteagurk/rødbeter, men hun venninnen til mor mi sa at de også brukte det i fiskesuppe, dvs dette er veldig allsidig! Godt, overraskende godt, faktisk! Det ble disse 4 medium glassene.

Kjøpte også med meg frosne bringebær….er sikkert veldig godt med Bringebær Sirup også…
dessuten kjøpte eg 2 kg havsalt for eg har 1 kilo med Tyttebær i fryseren…Har hørt at de 2 sammen
kan bli noen smakfulle smågaver 🙂 Eg skal teste!

Nå tenker eg det får være nok for i dag så eg har satt meg på HObbyrommet for å male litt! Male og perle litt vekselvis mens eg ser på FBI – Most Wanted. Så ferdig The Crown i går, nå må eg vente til slutte av 2023 for neste sesong….er det nødvendig å måtte vente sååå lenge??? Vel vel…

 

 

KOS DEG OG HA
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Sylta gresskar har jeg spist en gang i Danmark til lammelår 😍😍😍😋😋
      Må huske på å spørre etter oppskrift.

    2. Skjønner ikke akt du for til, attpåtil sett ferdig The Crown, jeg er på episode 2 😂 men tyttebær og havsalt?? 😳 Kos dæ med male- og perledilling 😜👍🏾

      1. Sesong 5 kom 9/11 det er bare den eg har sett ferdig nå da 🙂
        Ja, eg hørt (leste) at Tyttebær salt var så godt til så mangt, da må det prøves 🙂

    3. G’kveld😃
      Så flink du er! Gøy å følge deg fram mot jul (ellers i året også😉) – se alt du lager og bli skikkelig fristet😋 Handler inn og er klar, men ender som regel opp med svært lite hjemmelaget🤪 Jeg har smakt kokossirup, det ble laget av ‘vannet’ som er inni kokosnøtta, ikke kokosmelk. Men det smaker jo kokos begge deler😁 Lykke til!🥥👍🏻 Hilsen Line.

Siste innlegg