Frem med Vårfargene!! -Sola har snudd!

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Livet er for kort til å ikkje feire det som feires kan, enig i det? Ikkje sant? Vel, selv om me er midt i jula så har altså sola bestemt seg for å snu, eller hvis me skal være helt riktig så er det jo jorda som surrer rundt sola 🙂 Men men POENGET er at me f.o.m i dag av får me lysere dager, litt om litt hver dag og plutselig er det vår og ikkje minst påske! Kunne jo ikkje passet bedre enn å få disse deilige garnnøstene i posten i dag! ♥ Det er Infinity Hearts Snowdrop i de deiligste Påskefarger som snart skal trylles om til….KYLLINGER! JuHuuu Kan tro eg gleder meg!! Ikkje bare skal eg strikke kyllinger, men eg skal også gjøre et ærlig forsøk på å designe de, det skal liksom bli mine kyllinger ♥ Blir de vellykka så kommer de nok ut, enten her på bloggen eller hos Rito Garn&Hobby —> Selvfølgelig helt gratis!

Har en stund hatt noen kyllinger, eller høner om du vil det, i hodet – I helgen som var klarte eg å skisse de ned i tegneboka mi, den verste biten blir jo å skrive ned selve oppskrifta. Eller, det går for såvidt greit, det store spørsmålet er jo om noen skjønner den! *ler* Nei da, jo da, det går nok sikker bra….på en eller annen måte 🙂

 

 

 

 

Tenker eg skal starte med noen prøvelapper, ikkje bare pga strikkefastheten for den er ikkje sååå viktig på mine kyllinger, men eg vil jo teste ut hvordan garnet tover i min maskin 🙂 Litt trist om den kommer ut som en knallhard ball *humrer* testing-testing! Skal selvfølgelig holde deg oppdatert i denne kyllingprosessen og hvis det er noe som faller i smak hos deg som besøker meg her inne så skal eg nok klare å fikse noen extra nøster med Infinity Hearts Snowdrop slik at du også kan få prøvd deg – Det høres vel gøy ut? Jepp, da er me enig ♥

*Alle fugler små de er kommet nu tilbake….tralle-raaa-…..*

 

 

 

 

 

Mmmm sjekk da!?? Dette har eg lenge kikket på og nå kan eg føle og ta på det!! Deilig Økologisk Lammeuld og silke ♥ Hjertegarn Wool Silke har eg fått i hus i den deiligste petrolfargen (nr.3021) ever! Planen er en genser til MOI! Du husker gjerne eg startet på RilleRuth i PT3 her på sensommeren? Veeel….eg tror nok heller det garnet egner seg bedre til tova votter for min del…Når eg strikker med det føler eg bare det blir feil i en genser, til meg. Så planen er da å enten strikke denne RilleRuth i Dette Hjertegarnet (<—sjekk de deilige fargene!) i dobbel tråd (vil tro det skulle gå bra), eller så blir det en eller annen genser til Isabell Kraemer i enkel tråd og enfarget.
Skal holde deg oppdatert vettu!

 

 

 

 

Strikkepinner er ALLTID gøy, og en ny favoritt er nå blitt SmartStix 🙂

 

 

 

 

Eg må si eg er fornøyd med meg selv! Jepp, eg er i bra rute og t.o.m foran skjema!! Siden eg var liten har me alltid fått Julesokken 1.juledag, det er også ungene her vant med. I fjor la eg meg på julafta og i det eg holdt på å sovne kom eg på sokkene! Da var det opp igjen, pakke de og få det hengt opp! Tenk å glemme noe sånt!?!? Det kommer ikkje til å skje i år for eg hang de like godt opp i dag! Da kan eg bare krysse det av på lista 🙂

 

 

 

 

Nå i kvellinga tok eg rundt til alle naboene 🙂 Var jo ganske så nervepirrende skal eg si deg haha Ville jo ikkje treffe på noen, men tror du ikkje den ene nabodama satt på trappa å laget kranser!?! Venta litt og plutselig gikk hun inn, eg småsprang opp trappa, hang det på døra og sprang ned igjen og bort til de 2 andre blokkene *ler*
Når eg kom tilbake var hun kommet ut igjen og eg gjorde som ingenting hehe Så nå henger det go`saker på alle 14 dørene og på kortene står det bare *God Jul, håper det smaker. Hilsen Nissen*

 

Ellers har eg vært hos mor mi en tur i dag, ordnet litt forskjellig før eg igjen kjørte hjem. Har pakket litt gaver og har i grunnen bare igjen å pakke inn pysjene våre til kalenderen. Tenker eg kjører ut med julegavene som skal til familien på lille julaften 🙂

 

Før noe annet skal eg ha meg en kopp kaffi, nå! Kanskje blir det strikkings,
kanskje blir det å pakke gaver – Får se hva som vinner 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Det var fine farger🤩 gleder meg til å se ferdige kyllinger🐥
      Ha en fin kveld.

    2. Herlig, jeg husker godt du starta på den rosa genseren i det tykke garnet!
      Jeg tenkte mitt og sa det vel også! Det er så tykt – jeg strikket jo både skjerf og skjørt i det! Og skjerfet ble nesten i tykkeste laget! Det er virkelig et garn som passer best til toving som du sier!

      1. Eneste grunnen til at eg valgte PT3 var fordi den skulle i følge oppskriften strikkes i det. Men nei, eg syns ikkje det passer så godt til en genser 🙂 Nå kan eg strikke en haug med ROSA votter….har liksom 1 kg av den fargen nå…sukk hehe

Siste innlegg