“Gamle” Favoritter – 2 flotte norske strikkeoppskrifter

Designet av Ann Myhre aka Pinneguri

 

Det skjer at du noen ganger aldri klarer å glemme et prosjekt, dette er mine 2! Eg falt for de den gang de ble publisert og eg var ganske så ivrig etter å komme i gang. “Loppa” på bildet over her var gøy å strikke, en god del smått mønster og en flott mulighet til å smelle til med flere farger. Feilen eg gjorde den gang var at eg hørte mer på andre om hvilke farger eg skulle bruke enn det eg EGENTLIG ville ha selv…Da kommer man til et punkt hvor man ikkje orker å strikke på den mer…“Loppa” mi møtte sin skjebne da eg ryddet og fornyet garnrommet mitt sommeren 2017! Ennå får eg “klump” i magen når eg tenker på at eg bare trakk ut strikkepinnen og KASTET DEN!! Hver gang eg så på den fikk eg sååå dårlig samvittighet at eg orket ikkje mer for eg visste
at den aldri ville bli ferdig pga fargene…*Trist*

Samtidig som eg trødde den ned i søppelsekken lovet eg meg selv at EN dag skulle eg strikke meg en ny i akkurat de fargene EG ønsket og i natt kom eg til å tenke på den…*Sukk* Nå har eg jo en relativt god samling av Holst Supersoft som eg har lyst å bruke, og i temmelig mange farger – eg kjente at eg fikk en iver etter å legge opp…
Det er farlig å tenke for mye i nattetimene *ler*

Er du en av de heldige som har ei “Loppa” i skapet?

 

 

DAMEJAKKE LOPPA
Bildet over
Fra 80 cm til 120 cm

Samme jakke til barn finner du HER – (Str 1 – 9 år)

 

 

Designet av Ann Myhre aka Pinneguri/ Foto: Vibbedille

 

Ahaa så har me denne da! Kastet meg umiddelbart over denne også eg! Ble veeeldig fornøyd, spesielt med min egen lille vri på stolpene! Problemet den gang var at eg var ikkje så veldig nøye når det kom til min egen strikkefasthet + at eg strikket den i Ask/Hifa2 som var noe tykkere enn oppgitt garn = En alt for stor jakke!! Hadde heller ikkje tatt høyde for at eg på den tiden hadde gått ned en del i vekt (Dårlig kombo i grunnen haha) Det kan være greit når en jakke er litt stor og god, men ikkje når en skulder alltid blir naken pga en alt for vid hals…*Utrolig trist*

Så ja, eg har i grunnen lovet meg at eg før eller siden skal eg strikke meg begge disse 2 for som sagt det er virkelig noen gode “Gamle” og ikkje minst fantastisk flotte favoritter! Nå vet eg også bedre, så ja, strikker eg de nå blir de akkurat slik eg ønsker både når det gjelder farger og størrelser. Er du så heldig at du har de i din garderobe? Hvis ikkje, ja så finner du link til de begge her og det bare å kaste
seg over for dette er skikkelig gode oppskrifter!

 

SINNASAU JAKKA
Fra 78 cm til 128 cm i overvidde

 

Samme jakke til barn finner du HER – (Str 1 – 9 år)

 

* * * *

 

Merkelig, nå når eg satt her var eg så sikker på det var fredag!! Sitter sånn halvveis å skrive handleliste ser du for plutselig ble kjøleskapet ganske tomt i går og det funker ikkje her i huset! Da må me bare ut å hente hjem litt mat vettu og når me likevel er ute å kjører svipper me nok ut til Europris også. I utgangspunktet for å kjøpe snop til mor mi haha Hun har fått litt dilla på det snopet siden det er så fersk og godt som hun sier 🙂 Men det er sant da, det er godt snop! Ingenting er verre enn inntørket(stiv?) skumgummi når man skal kose seg litt haha Ja det er det me har erfart fra noen av butikken her ute så det er en evighet siden me har kjøpt snop her nede! Etter at snopet ble så dyrt på disse matbutikkene forbannet eg meg på at eg aldri skulle kjøpe det og det tror eg ganske mange bestemte seg for? Virker sånn… Noe må det jo være siden mye av snopet ser så lite fristende ut? Men, på Europris vettu, der står de å fyller på hver eneste gang me er der og det er alltid mye folk i hyllene å plukker, spesielt til helgene. Du merker også fort når det koster 7 kr mindre pr kilo liksom.

Kanskje eg finner noen fine blomster der ute også? Kunne tenkt meg litt til trappa, siden me bor som me bor så føler eg det er forventet at man planter litt i det “offentlige” rom selv om inngangspartiet er vårt haha Hvite Margeritter, det er fint! Får se hva me evn kommer over og ikkje minst til hvilken pris. Eg liker når man få de litt rimelig hvis man kjøper et helt brett for da kan eg ha Margeritter både her og der. Har noen andre favoritter også, men aner ikkje hva de heter 🙂

Når eg sto opp i dag fikk en bekreftet at det er pakke på vei i posten! JuHuu En ganske stor pakke også, men den er ikkje til meg! haha Nop! Kanskje det er du som er så heldig å få den hjem i postkassa? Hvem vet?! Stay Tuned!

 

 

HA EN
GLIMRENDE DAG!

 

Her skinner sola 🙂

 

 

 

 

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg