Gavestrikk hele året – Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Kristi Everst

 

Er du en som tenker Jul 365 dager i året? Til en viss grad så gjør eg det, mer før da eg utelukkende (nesten i allefall) strikket de fleste julegavene. Til min fryd ser eg at julegruppene eg er med i på FB er ganske så aktive selv om eg planlegger hvilke frø eg skal plante de nærmeste ukene. Eg ser også at en del klager på FOR mye Jul i den private feed`n….? Å ja, det popper opp både julenisser og andre julete ting i min feed også, men det er jo min feil (om det ses på som feil da) Det er litt ironisk at man klager på Julekommentarer i ei julegruppe? Ja selv i mars liksom…? Hva er det noen ikkje skjønner? Ser at admin var ute med en god og passende info om akkurat det “problemet”. Meld deg ut av gruppa da vel! For min del så syns eg det er koselig om det popper opp en flott
nisse i ny og ne, det minner meg på alt det kjekke me har foran oss, etter en herlig sommer.

Er du en av de (oss?) som strikker julegaver så vil eg si at begge disse vottene her er en god kandidat,
gratis er de også og vel verdt å samle på 🙂

 

 

HILDA MITTENS
Bildet over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Willow Yarns

 

Har du ikkje strikket votter i helribb før så kan eg anbefale det! De sitter så utrolig godt på hendene. Eg strikkes DISSE VOTTENE (<–Norsk og Gratis strikkeoppskrift) for noen år siden og de ble skikkelig gode!

 

 

STONY POINT MITTENS
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Sola skinner fortsatt den, ja det er nesten så eg bare vurderer å bruke dagen på klevask og få det ut på terrassen! Dog litt kaldt, 4 gr er ikkje mye å skrive hjem om og stort varmere skal det heller ikkje bli….i dag. Meeen, det kommer seg og ser jo for meg en flott påske sånn værmessig, kanskje eg da bare må ta med meg en kopp kaffi ned på Hestholmen 🙂 Har ikkje blitt mye “ut på tur” på lenge, men har vel bestemt meg for at akkurat det ikkje skal stå på meg lenger i allefall.

Planer for dagen går ut på å rydde litt rundt meg, gjør det litt koselig og så skal eg bare nyte dagen med ting eg liker aller best 🙂 Skal stryke litt påskeperlerier og fortsette på min ganske så store kreasjon. Eg må komme dit hen at eg ser det blir bra og at eg har overtaket om du skjønner 🙂 Bør også få det av perlebrettene før påskehelga – Saster på at det går fiiint! Ellers så ser det ut for at den pakken med garn taaar litt tiiiid! Den er stadig på vei, senest innom Lørenskog…Håper den daler ned her i morgen, eg er litt ivrig på å få strikket en prøvelapp, ja bare sånn at eg vet at mine garnvalg funker for prosjektet eg skal strikket.

Til slutt så minner eg bare på at på lørdag (20/3) trekker eg ALLE vinnerene i Påske Kwissen 🙂 Om du ennå ikkje har deltatt så er det bare å klikke seg inn på: DEL 1DEL 2DEL 3 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Trenger jo ikke melde seg ut av grupper på face for å slippe å få forskjellig i feeden. Det er jo bare å sette på riktige innstillinger, så velger man selv å gå inn i gruppa og lese når man vil. Feeden vil jeg ha fri for gruppeinnlegg, men vil gjerne være medlem av diverse grupper 😊

Siste innlegg