Gir du bøker i Julegaver? -Da trenger du disse oppskriftene!

Designet av Jonas Matthies

 

Ei bok er absolutt ingen kjip gave, eller lite gjennomtenkt, for å si det sånn. Ei god bok gir deg jo så mye mer enn bare den boka. Opplevelsen av å lese ei bok henger jo på innholdet, men er den bra så har du mange deilige
Me-Time timer ♥ Eg har lest alt for lite bøker de siste årene…Kjenner ofte at eg savner det å legge meg under dyna med en spennende historie mellom permene…sukk….Uansett, har du planer om å gi bøker til jul, ja da syns eg du skal legge ved tidenes kuleste bokmerker også! Det er ikkje måte på hva som kan strikkes eller hekles for å holde system på sidene, en liten detalje som virkelig kan fiffe opp den “Trøtteste” boka! 🙂

 

SHEEP BOOKMARK
Bildet over

Kanskje det er nettopp en sau du bør ha i strikkebøkene dine?

 

 

 

 

Designet av Jonas Matthies

 

Jusstudent? Hmm kanskje en liten luring blant Norske Lover?

 

FOX BOOKMARK

 

 

 

 

Designet av Jonas Matthies

 

GECKO BOOKMARK

Gratis Oppskrift

 

 

 

 

Designet av Susan Glinert Stevens

Eg syns i grunnen mus/rotter er de kuleste!!

 

Designet av Susan Glinert Stevens

 

Se for deg en veterinærstudent…på forelesning! *skratter*
Jepp, eg har sansen!

 

FLAT RAT
De 2 siste bildene
Gratis oppskrift

 

 

 

 

Designet av Amalia Samios

 

Når Dib begynte å lese Harry Potter bøkene ble eg ganske lei av at han laget eselører i bøkene så da fikk han denne, og han syns det var kjempekult! Ja og rotta har eg ennå. Eneste tipset ang disse bokmerke er at du bør bruke et tynt og ikkje kompakt garn. Eg brukte faktisk Holst Supersoft (ja eg bruker det til mye rart) og strikket det på pinne 2. Da ble den delen av bokmerket som ligge inni boka såååå tynt og det ble helt flatt.
Sklir bokmerket ut av boka, er det nok litt for tjukt og boka kan ikkje lukkes skikkelig.

 

SQUASHED RAT KNITTED BOOKMARK

 

 

 

* * * *

 

 

I natt har eg sovet skikkelig godt!! Tror eg sleit meg selv ut litt i går haha Det begynte jo med at eg skulle BARE med gresskarene, og det ballet på seg gjennom dagen og nå sitter eg med MENGDER av Gresskar Puré 🙂
Har også laget 2 varianter av marmelade og fy fela men DET var godt!! Ååå skikkelig digg! Selve pureén smaker jo ikkje sååå mye, men den kan brukes til så mangt! Både i middagslaging og baking. Eg fikk kokt noen glasser før eg la meg i natt slik at eg fikk marmeladene på glass. Satte bare alt av puré i kjøleskapet og skal fordele det i dag. Tenker er porsjonerer en del i fryseposer og stabler det i fryseren. Noe skal eg også blande gresskarkrydder i 🙂 Man kan jo lage på salt og søt puré, det er i grunnen en flott base til ekstremt mye mat!! Begynte å lese i går kveld og det ville liksom ingen ende ta! Visste du f.eks at gresskar og ikkje minst frøene er vanvittig bra for oss kvins
i overgangen??
Utrolig mange fine egenskapet. Etter å ha drukket IngefærShot i snart 3 år vet eg at mye av det naturen gir er godt for helsa. Har brukt f.eks Afipran (som har litt ekle bivirkninger) i ca 15 år og i løpet av et par mnd klarte eg å erstatte den med Ingefær, det har gjort mye bra for meg.

Tja, eg tror faktisk eg bare må komme meg ut på kjøkkenet å få gang! Har også funnet ei fin oppskrift på Gresskar Muffins, kanskje eg må teste ut det også? Det står seriøst 6 kilo med gresskarpuré i kjøleskapet så NOE må eg jo gjøre! *ler hjertelig*. En ting kan eg nå si, et gresskar er ikkje bare et gresskar! I de fleste oppskrifter som eg følgte i går sto det gjerne; “Begynn med et gresskar….” Ok, men mine veide jo ca 7 kg pr stk…
Blir litt mat av det ja, og ikkje minst frø! De skal eg også fikse i dag – Spennende!

Men du?

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg