GIVE AWAY – Glad i Strikkekjoler og Strikketunika?

Reklame | Helen Olsen sin Kjolebok

 

Hvis du ferdes rundt i strikkemiljøet har du garantert fått med deg Helen Olsen med de lekre kjolene? Hun er virkelig blitt en ener når det kommer til kjoler og tunika! I fjor sommer ga hun også ut En Bok med MASSE lekre kjoler, en kjole for hver måned gjennom hele året + noen barnekjoler og diverse tilbehør. Boken og alle kjolene
i den er inspirert av norsk natur og årets kalendermåneder. Kjolene er designet for god passform, og oppskriftene er skrevet på en enkel og lettfattelig måte. Så dette er kjoler og tunika som alle kan strikke, du trenger gjerne bare litt extra tålmodighet, men du og du for en GLEDE!! Helen er opptatt av å spre strikkeglede (akkurat som meg!)
og det vil eg si hun klarer med glans med alle disse lekre kjolene 🙂

(Boka fikk eg av Helen i fjor sommer)

 

 

 

 

Som sagt så er det ikkje bare hu mor som kan få seg en ny kjole, men det er også noen barnekjoler som evn kan matche om du vil 🙂 Om du strikker kjolene i Ren ull, merino, bomull eller hva du vil er jo helt opp til deg.
Tips finner du i boka.

 

Lyst å strikke en kjole eller flere? Har du lyst på boka??
Om så er må du nesten bare lese videre:

 

 

 

Designet av Helen Olsen

 

Uten om bok finner du også ganske mange kjoler HER inne hos Helen Strikkekunst!
Tunika`n på bildet over her, RETRO TUNIKA er en av mine favoritter 🙂

 

 

 

Designet av Helen Olsen

 

Denne LINN KJOLEN liker eg også veldig godt!

 

 

 

Designet av Helen Olsen

 

Denne tunika`n som eg viste for noen dager siden skal eg strikke meg! JuHuuu BJØRG KJOLE heter den
og eg elsker kombinasjonen struktur og glattstrikk 🙂 Eg er jo ganske så yr for eg kunne jo
selvfølgelig tenkt meg en hel kjolegarderobe!!

 

Men du, nå skal du høre! Fikk spørsmål fra Helen om eg hadde lyst å dele ut litt kjoler og en kjoleelsker som meg sier jo ikkje nei til det! Dessuten bor jo Helen bare noen steinkast fra meg i den retningen (Peker mot Sandnes) og det er viktig å ta vare på de lokale kunstnerene 🙂 Situasjonen er den at 1 heldig skal få tilsendt den flotte BOKA til Helen og hele 5 andre vil få tilsendt oppskriften på BJØRG KJOLEN – den samme kjolen som eg skal strikke 🙂 Så gøy, ikkje sant?

Det ENESTE du må gjøre er å skrive en kommentar på dette innlegget! Fortell meg gjerne om du liker å strikke kjoler/tunika i det hele tatt og til hvem du evn har lyst å strikke til 🙂 Eller, hvor mange kjoler vil du strikke??

 

Førstkommende Lørdag, altså 22.februar trekker eg hele 6 vinnere!
Det blir rett og slett en gledens dag!

 

PS: Det nytter ikkje å skrive kommentarer på Facebook, skal du være med i trekningen MÅ du skrive under dette innlegget her på bloggen. For de som muligens syns eg er vanskelig kan eg jo fortelle at det blir utrolig mye arbeid for meg å følge med siden innlegget postes på flere FB Grupper.

 

 

 

LYKKE TIL!

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

108 kommentarer
    1. Jeg vil absolutt strikke både kjoler og tunikaer. Både til meg selv og til datteren i huset. Etter noen år uten de store prosjektene gleder jeg meg til å ta fatt på pinnene igjen.
      Selv trenger jeg minst tre/fire tunika/kjoler til penbruk, det samme gjelder frøkna (som begynner å bli en voksen dame), men man kan vel egentlig ikke få for mange vel?

    2. Lyst å strikke til meg selv og barnebarnet mitt Adelén 4.5år.

    3. Ville ha strikket til meg selv, elsker å gå i kjoler og tunika. Den boka der må eg skaffe meg ser eg😍. Ha en fin fin kveld, eg e i topp humør alle prøver som ble tatt idag vise eg fortsatt er kreftfri🙌🏻

    4. Hei🤗
      Skulle jeg starta på et sånn stort prosjekt som en kjole, så måtte jeg nok hatt den selv.👍 Tror nok sikkert at jeg har blitt nødt til å låne den bort til min datter også. Hun fryser hele tida.😂 Tidligere har jeg bare strikket meg skjørt, men har sett og beundret disse kjolene 😍
      En fin uke ønskes deg fra Trøndelag 🤗

    5. Det skal eg prøve, sjølv om dei eg har strikka til nå har vore i str. 4 år. Kan ikkje vera vansklegare med større str. Håpar du har det bra!

    6. Tror jeg ville ha strikket en tunika til meg selv, første store egostrikk-plagg til meg selv siden jeg var i tenårene! Og det er ganske mange år siden 🤭

    7. Eg elska å pynte meg😊men har bare 2 strikkekjoler😬så ville nok strikka til meg sjøl dersom eg klarer å finne strikkeløsta igjen

    8. Jeg trenger helt klart flere nye strikka kjoler, så burde nok strikke minst 5 og minst like mange til barnebarnet mitt som snart er 2 år. 😊

    9. Hadde vært deilig med en strikket kjole 😊 så det måtte blitt til meg selv 😊

    10. Jeg liker godt å strikke (og bruke) strikkekjoler. Har strikket meg flere varianter av still light blant annet. Hadde vært kjekt å vinne for å finne ny inspirasjon 😁

    11. Leter etter strikkakjole til å strikke til mammaen min i bursdagsgave,så en bok ville vært supert! Strikker gjerne kjoler til meg selv og jentene mine også,så ville nok blitt flittig brukt!

    12. Jeg har ikke hatt strikket kjole siden jeg var liten jente, og ikke hatt kjole siden 1995 i barnedåpen til datteren min. Så det er på tide at jeg strikker en eller flere nå. Kroppen har forandret seg til det bedre etter å ha vært 140 kg, nå er jeg 85. Så jeg håper at jeg blir en av de heldige som vinner!!

    13. Å ja.. vil strikke til meg selv, min søster og mine nieser 😍 har en nesten ferdig still light i gang, og har strikka en kjole før som er litt for varm for tida 🙄😜

    14. Dette var en kjekk bok 😃. Vet hvem jeg vil strikke kjoler til, den ene svigerdatteren min går alltid i kjole 😊. Og på toppen av alt har hun og min sønn 2 døtre på 1,5 og 5,5 år, gjett om de elsker og å gå i kjoler. Har strikket noen til dem opp igjennom årene, og ikke nok med det , men jeg har enda ei jente barnebarn til på 11 mnd, så her kommer det til å strikkes mye kjoler framover. Krysser fingrene 😃❤️

    15. Strikkekjoler/tunikaer er et must for frysepinner som meg, så takker gjerne ja til både bok og oppskrift. Blir ratt tunikaer på flere om j vinner 🙂

    16. Kjole til meg i størrelse frodig og en tilsvarende til eldstepia. Frk 13, vil kanskje også ha.
      Alltid kledd når man har på tunika/kjole 😀👍🏽

      1. Jaaa. To barnebarn som elsker kjoler og tunikaer. Har og lyst å strikke en til meg selv.
        Gleder meg .

    17. Jeg har virkelig lyst til å strikke en kjole til meg selv,har tidligere strikket meg en,men den hadde ikke den fineste fasongen,disse kjolene her ser jo ut som en drøm :=) krysser fingrane for att jeg har hellet med meg her da ,for den Bjørg kjolen likte jeg virkelig

    18. Åååå,den boka hadde vært super 😊 elsker kjoler,ville strikket til megselv😊 så mange som mulig 💚

    19. Hei
      Jeg har flere kjøpe strikke kjoler, og en fin ufo kjole.. Den boken har jeg sett, og ønsker meg. Ser ut som det er passform til normale damer, og det er fint! 😄.
      Klem fra Tonje 😊🌼

    20. Jeg har bare strikket i 5 år, men har til nå strikket 5 kjoler/ tunikaer 😀 Får aldri nok av herlige varme og lette ullkjoler. Så her var det mye god inspirasjon å hente. Heldige oss her i Stavanger- regionen som har mange dyktige designere og herlige garnutsalg og butikker å kose oss med❤️

    21. Jeg er akkurat ferdig med Linn-kjolen,ønsker meg boken så jeg kan strikke fler kjoler til mine barnebarn og meg selv fra denne flinke designeren 💖

    22. Har strikket kjoler til både tantebarn og grandtantebarn.Faktisk også til en basar.Hadde derfor vært kjekt med litt egostrikk.Den Bjørg kjolen er jo bare nydelig.Så mange av modellene til Helen Olsen i Sandnes sentrum i høst,ble mektig imponert.Hadde dessverre ikke anledning til å kjøpe boka.

      1. Så mange flotte modeller. Jeg ville nok strikket tunikatil meg selv, og kjole til min svigerdatter:-)

    23. Jeg vil gjerne strikke en av de flotte kjolene til meg selv – og aller helst skulle jeg ha hatt en til hver dag i uken. Men akkurat det blir vel med drømmen 😀 Får satse på en i første omgang 🙄❤️

    24. Åååå du fekk meg t å strikke min første kjole, nemlig Still light tunika.👍Strikka den i Kauni, deiligt m sånn goe varme kjole.😍 Strikker gjerne ein t i tjukkere garn som den Bjørg kjolen🌞ha ein goe strikkekveld

    25. Hei
      Jeg sier ikke nei takk til denne . Jeg har kjøpt flere utav hennes kjole mønstre og kan bare ikke bestemme meg for hvem jeg skal strikke. Har jo så mange prosjekter på gang.
      Kommer alltids noe annet som jeg må strikke og da blir kjolen ikke begynt på. Men før eller senere skal jeg strikke meg en.
      Håper alt går bare bra med deg. Tenker på deg. Fra neste uke blir jeg noe handikappet da jeg skal operere høyere hånd for leddgikt men det går over.
      Ha en finkveld. Tenker på deg
      Klem

    26. Så flott bok. Og en frodig dame som modell. Det liker jeg da ikke er syltynn.
      Har strikket mange barnekjoler og skjørt, men ikke noen til meg selv.
      Likte modellene som vi så et utsnitt av her og kan svært gjerne tenke meg boken og gå i gang. Bjørgkjolen var jo også lekker i sin enkelhet og med god vidde nederst.
      En klem til rause deg.

    27. Jeg har aldri strikket kjoler til meg selv så det er nok på tide å gjøre noe med den saken 🙂 Kjolene til Helen er så nydelige og jeg kunne tenkt meg flere av dem. Jeg liker å gå i kjoler og strikkekjoler synes jeg har noe ekstra pent over seg <3

    28. Har lovet meg selv å gå mer med kjole eller skjørt i år. Har noen strikka skjørt, men kjole står på ønskelista. Så det hadde vært supert å vinne denne. Er bare gutter i flokken min, så om dem ikke vil ha kjole vil det nok bli egostrikk fra denne 😊😂

    29. Disse var bare flotte. Det er ikke så lenge siden min strikkekariere startet🥰går mest i tova votter som nå snart hele familien har fått. Men hadde vært morsomt å kunne strikka sin egen tunika. Hadde vært kjekt å få denne boka.
      Laila😁

    30. Jeg har ikke strikket meg så mange kjoler og tunikaer, men har hatt lyst til det lenge. Hadde vært topp å vinne bok eller oppskrift .
      Og kanskje jeg får gjort ferdig sommerkjolen til denne sommeren ☺️

    31. Ååå, denne boka har jeg sikla på lenge. Har så lyst til å strikke meg en kjole… eller flere! 😃 Må bare finne en fasong som passer meg. 🥴

    32. Jeg har strikket flere kjoler til de voksne døtrene mine. De bruker dem ofte og blir sikkert glade for nye kjoler 😊. Mange fine utgaver her 👍.

    33. Åh ja, jeg vil gjerne vinne strikkeboka. Hun har laget oppskrift/mønster på så mange fine kjoler.

    34. Jatakk, jeg ønsker å strikke kjoler til mine 3 flotte svigerdøtre og barnebarn og meg selv 😍❤

    35. Jeg har veldig lyst på en strikkekjole, og kanskje kan jeg strikke den selv?! 🧶🥢👗

      1. Denne boka så veldig spennende ut! 😍 Får lyst til å strikke en kjole til meg selv! 🤗

    36. Strikket tunika er noe av det beste som finnes. Jeg strikker til de som vil ha, det er stort sett meg selv:)

    37. Jeg elsker strikkekjoler❤️ Og hun har seriøst maaaaange utrolig fine kjoler👌🏻
      Jeg vil strikke til meg selv, meg selv og så …….. meg selv, og til slutt søstern min😀

    38. Hun har så mange nydelige kjoler og tunikaer, at jeg kunne tenkt meg å strikke dem alle sammen til meg selv.

    39. Der var det mye fint – spesielt den grønne kjolen/tunikaen!
      Har strikket meg to tunikaer, begge skulle egentlig bli gensere, men strikkepinnene ville ikke stoppe. *ler* Strikker også til døtre (3) og barnebarn, og en niese.
      Nå er jeg bedt i bryllup pinseaften, og det hadde vært stas å komme i noe strikket 🌞

    40. Har lenge tenkt å strikke kjole fra Helene. Klarer ikke bestemme hvilken. Alle er så fine😃

    41. Så klart du skal være fornøyd!! Så kul konkurranse !
      Jeg er et kjolemenneske, så denne passer meg absolutt ♥️ Vinner gjerne boka å kan velge ut en kjole eller fem… men Bjørg -kjolen er også et supert alternativ ♥️😉
      Klem fra Heidi

    42. Joda, kan tenke meg å strinke kjole/tunika. Ikke til meg, men tim min frosne datter 😀
      Jeg er nok altfor varm av meg til å kunne bruke slikt, selv om jeg synes det er fantastisk flott!!

    43. Ja strikkakjoler er topp, særleg om den/dei er i ull 😊 Eg strikker til meg og dei tre småjentene eg er besto til, garn har eg til å starta strikkinga.

    44. Endelig, endelig, en der har lavet opskrifter til kvinder med former, jeg vil strikke tunika, og måske en kjole, jeg har ikke brugt kjole i næsten 20 år, jeg har former, og ingen strikket kjole har været mig til at strikke, men de kjoler du har vist er meget flotte, så dem vil jeg gerne strikke.

      Hilsen fra danmark

    45. Jeg ønsker meg veldig boken. Skulle strikket noen kjoler til meg selv, så jeg kunne vært litt “hverdagsfin”.

    46. Jeg har bare strikket kjoler til barn, men med disse flotte oppskriftene så kunne jeg godt tenke meg å strikke en kjole til meg selv. Boka ser flott ut 🙂

    47. Ja takk 🥰 er “nystrikker”, aldri strikka en kjole i mitt liv (kun gensere), har veldig lyst å strikke kjole til både meg og min datter, helst matchende🥰

    48. Jeg syns kjoler og tunikaer er herlige, og har veldig lyst på bok eller mønster.

    49. Elsker å strikke det meste. Min datter på 19 ønsker seg veldig en ny strikket kjole. Så det hadde vært helt topp å vunnet.

    50. Åååå ja, alle de tre er nydelig. Den som står øverst på ønskelisten er Retro kjole/tunika. Og så kunne jeg hatt lyst å prøve meg på Linn kjole/tunika.
      Hun har så mange nydelige kjoler.

    51. jeg har et år hvor jeg har fokus på min kropp og helse.. med mye opptrening og kroppen krymper. Jeg ønsker da også å få fokus til å strikke til meg selv som en belønning for hardt arbeid. en kjole til fest og noen kjoler til hverdas er det ikke det man bør ha 🙂
      Lekre kjoler er det i hvert fall til store og små. Elsker disse myke femine formene og alle de lekre fargene.
      Ha en flott dag i blåsten. Jeg og kaffekoppen har et fast morgenmøte med denne herlige bloggen:)

    52. Lykken er en kjole!
      Har lenge lett etter mønster for en kjole jeg skal begynne på og her var den😃.
      Elsker å gå i kjoler/ tunikaer.

    53. Så utrolig mye fint🥰. Hadde vært kjempestas å kunne “skryte” av at jeg har strikket mine egne både tunikaer og kjoler 🥰❤️🥰. Har aldri strikket noe så stort noen gang, men det er jo en første gang for alt🤩🥰❤️

    54. Jeg elsker kjoler og kunne godt tenke meg å vinne. Er ikke en helt dreven strikker enda, men jeg har hekla kjole til meg selv en gang så jeg klarer nok å strikke én kjole òg 🙂

    55. Ønsker å strikke kjole til meg sjøl og til datter. Har bare strikka kjole til barnebarn før

    56. Lenge siden det var kjolestrikking her, så nå ble jeg skikkelig inspirert. MÅ nok bare sette igang med i alle fall Linn kjolen, men det er mange som frister

    57. Den boken hadde jeg glemt igjen. Takk for påminnelsen ☺️
      Drømmer om å strikke flere kjoler til meg selv. Har to døtre som står i kø også, for ikke å snakke om mormors lille prinsesse.

    58. Eg har også sett på desse kjolane, og eg er einig med deg – ho lagar mykje fint! Eg ville ha laga kjole/tunika til meg sjølv (og då helst i favorittgarnet finull). Elles har eg nokre små jenter i familien som blir glad for strikkakjole til jul 🙂

    59. Jeg liker å bruke strikkekjoler/strikketunikar og tights. Akkurat nå er favoritten min: Still light tunic. Den har jeg strikket 4 av. Og med hjemmestrikkede mammelukker blir det deilig varmt.

    60. Har strikket kjoler for flere år siden, nå blir det mest genser og jakker. Med alle de lekre kjolene ,hadde det blitt valgets kval. Kunne absolutt tenkt meg å vinne den lekre boka.🤗

    61. Har bare strikket kjoler til barn, men nå blei æ inspirert til å strikke en lekker kjole til mæ sjøl😊

    62. Har aldri strikket kjole til meg selv, men det er vel på tide å prøve🙂

    63. Hei!!
      Vinner jeg boka blir det kjoler til svigerdøtre og de to herlige jentene som jeg er farmor til.
      Vinner jeg oppskriften blir det nok egostrikk!!

      Endelig skinner sola fra skyfri himmel her i nord!!

      Ha en flott onsdag!!

    64. Kjenner det er på tide og strikke en kjole eller tunika til meg selv. 😊

    65. Det er som du skriver, planene kommer raskere enn jeg klarer å strikke! Har garn liggende til en kjole men aldri kommet så langt som å starte på den feks. Strikket og en tunika en gang som hadde så fint fall, men vasket den forkjært… Likte godt Bjørg her😄

    66. Jeg strikker gjerne både kjoler og tunikaer. Men er altfor varm til å bruke det selv. Men jeg kjenner flere som mer enn gjerne ønsker seg kjoler. Så da kan jeg kose meg med strikking. 🤩🥰

    67. Hei. Jeg har aldri strikket kjoler eller tunikaer til meg selv, så det er kanskje på tide. Hadde vært flott med en hel bok å velge i.😊

    68. Jeg har bare strikket kjoler i barnestørrelse, så det er på tide å strikke en til meg selv😊ellers hadde det vært fint med matchende antrekk til mormor og barnebarn😊

    69. Jeg syntes det er kjempe moro å strikke store plagg. Strikket meg kjole til jul. Kunne tenkt meg å strikke flere til meg selv og kanskje til jentene mine på 24 og 27, hvis de vil ha. 😀

    70. Å, så kjekt! Likar veldig godt å strikke, men det blir nok ein barnekjole……

    71. Jeg ønsker meg en strikkekjole, vet bare ikke hvilken enda. Og hvis jeg skal strikke en blir det definitivt til meg selv. Den rosa på forsiden av boken ser veldig fin ut, må kanskje kjøpe oppskriften om jeg ikke vinner… 🙂

    72. For ei bok, perfekt for meg. Elsker kjoler, har altfor lite av dei og hvertfall for lite heimestrikka. Får me nokon gong nok? Tenk ei heil bok med berre ljomar.. Bjørg var nydeleg, og retro tunika 😍 Hadde eg vunnet bok så ville det blitt kjole på både meg og mi mor, og kanskje til niesen min hvis det er barnestørrelse der og.

      Lenge siden eg har prøvd meg i noen give away på blogger nå, gleder meg til trekning.

      Anyway, digger deg og boka havner nok i hylla mi uansett til slutt 😅

    73. Hei 😊 Så gøy!!
      Jeg heklet for det meste, men blir litt strikk innimellom 😊
      Tenk om jeg vant boka!!!!!! Jubel i heimen da 😀
      Tørr ikke love å strikke til en hel masse, men jentungen kunne jeg ha strikket til.
      Ha en trivelig og produktiv dag.

      Klem Iris

    74. Jeg kan godt tenke meg en strikket kjole ja. Har også 3 småjenter som jeg kan strikke til. Krysser fingrene for at jeg blir en av de heldige.

    75. Strikker masse. Har strikket kjoler til flere venninner, familie og meg selv og flere skal det bli 😉. Hadde vært kjempe artig med en kjolebok 😊

    76. Jeg har faktisk strikket flere kjoler til meg selv, og det er ikke mange dagene siden jeg kjøpte et kjolemønster av nettopp Helen Olsen. Jeg gleder meg til å strikke den. 🙂

    77. Har ikke strikket kjole til meg selv før, men har så lyst på strikket julekjole. Så hvis jeg begynner nå, så kan jeg rekke det.
      Krysser fingrene, og strikkepinnen,e og håper jeg er heldig. God helg:)

    78. Wow så flott giweaway igjen fra deg og akkurat det jeg ønsker meg en bok med strikkekjoler og så deilig å gå i og liker og strikke og kose meg og har og barn og barnebarn som liker og det så hiver meg ned og må innom din blogg om dagen for en blir så inspirert.klem

    79. Har strikket i over 40 år og strikket skjørt og genser til i mine unge år, det hadde
      vert gøy å prøvd seg en av de nydelig kjolene til Helene,

    80. Ååå så mange nydelege kjolar! Eg kunne tenkt meg å strikka eit par til meg sjølv! Og så flott giveaway frå deg igjen!

    81. Så flotte kjoler! Kunne nok tenke å strikke en til meg selv. Takk for super blogg😊💐

    82. Å så mye fint 😍 Kunne tenkt meg en selcv, og laget til min mamma, svigermor og mormor😊

Siste innlegg