GIVE AWAY! -La oss ønske høsten velkommen med deilig garn!

 

Noe av det beste med høsten? Ahaaa deilige og varme sokker, intet bedre enn det! Alpakka Forte Classic er helt nyyydelig til sokker! Eg har sokker i Alpakka Forte (Den tynne varianten) og det er de beste, og brukes ofte, nå er de ca 3 år og du kan ikkje se at eg har brukt de! Så ja, absolutt et meget bra garn til sokker. I utgangspunktet et dyrt garn ( kr 80,- + pr nøste) men ser at det er en del tilbud på det nå – Kun i utvalgte farger da. Her hos meg kan du får hele 4 nøster GRATIS og da har du mer enn nok til et par gode, om mulig litt lange sokker. Da blir du klar når høststormene for alvor ruller innover vestlandet. Her i Stavanger er me i gang i dag! Det Uuuuler utenfor
og vinduet mitt slamrer!
*Herlig følelse*

 

 

 

 

Det eneste du trenger å gjøre for å ha muligheten til å få disse i postakassa er å fortelle meg om været ditt i dag! Så enkelt, fortell meg også hva du syns om dagens vær (hos deg) og hva gjør du i en sånt vært som du har?
Her vil eg tro at hele værkartet av ulikt vær blir represantert hehe

Siden det i grunnen skal være denne type vær ut uka her i vest trekker eg en vinner Fredag 5.august. Som vanlig gjelder ikkje kommentarer på Facebook, men kun de som ligger under dette innlegget på bloggen 🙂

Hvem vet, kanskje eg putter opp i en ny maskemarkør eller?
Aldri godt å vite!

 

 

LYKKE TIL!
Kos deg uansett vær

 

 

 

Go`klem fra VIbbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

86 kommentarer
    1. Herlige garnfarger!
      Dagens vær her er overskyet og grått med tunge regnskyer. Jeg bruker dagen til å trene, gjøre “husting” og hekle/strikke.

    2. Perfekte til barnebarna. Min mamma har holdt familien med lester i alle år, jeg har tatt stafettpinnen etter hun gikk bort for to år siden.
      Idag er det gråvær på Jessheim, men 18°, egentlig HELT PERFEKT!

    3. Hei 😊
      Her er det 12 grader og overskya med regnbyger. Fyr i ovnen. Dagen brukes til strikking. Ullbukse til bestemorjente som starter i barnehagen neste uke 🥰 Strikkes i baby merino

    4. Sitter i båten på tur fra støtt i nordland,overskyet men blå himmel i sikte😁sitter og strikker på ei bukse til meg selv,blir godt å bruke i elgjakta😉

    5. Våkna opp til et jævla drittvær, tåke og pissregn. Men men det er jo ei god unnskyldning til å sitte inne å strikke🤭

    6. Her på Hytta i Valdres er det regn, vind og 8 grader. Perfekt vær ute å være inne i 😉. Fyr i ovnen, snart fyr i peisen, te i koppen og suduko-nøtter å knekke. God tirsdag.

    7. Her på Hønefoss er det lett overskyet. 16 grader og det er meldt avog på med regn.
      Hva jeg synes om slikt vær? Greit nok. Er ikke for varmt i det minste,
      Dagen brukes til alt og ingenting.

    8. I Harstad er det 13 grader og høljeregn. Passer fint, for da kan jeg være inne og rydde litt etter flere dager med utevær og solskinn. I pausene strikkes det på nye sokker. Selv om garnet er tynt, kan de være kjekke å ha til vinteren.

    9. Lekre blåfarger 😍

      Har regner det og det er virkelig tiltrengt, så det er deilig!
      14 grader og lite vind!

      Ligger i senga med vond kropp, mens jeg lurer på hvilket garn jeg skal bruke til mitt neste restegarnsprosjekt!😁

    10. Overskyet gråvær og snart regn 17 grader i Oslo ☁️🌧 Selv tar jeg det helt med ro mens korona fra Stockholm herjer i kroppen😶‍🌫️ Trøsten får være at jeg var kommet meg hjem før viruset tok tak😊

    11. Her på østlandet hos meg er det sol og skyer. Det er spådd regn I ettermiddag.
      Jeg har ferie, og er fornøyd med været, få lenge det ikke regner for mye. Men da er jeg inne og strikker 🥰🙂

    12. Jeg våknet til blafrende gardiner på soverommet. Værmeldingen sier mye nedbør i dag og jeg håpte å nå verkstedet der jeg skulle hente bilen før regnet kom, det er en halvtimes gange. Jeg tapte det kappløpet ☔️…

    13. Regn her også. Og det har det gjort en stor del av sommeren. Men det kan nå blir bra enda . Det er tross alt litt sommer igjen😉

    14. Tørvejr her indtil videre (Danmark). Og det blæser perfekt til at tørre vasketøj.

    15. Våkna i natt av skikkelig pessregn, og det gjør det enno🙄så her blir det bare småturer ut med hundene. Det garnet hadde en nydelig farge. Har aldri strikket med det, så vært kjekt å kunne prøvd. Ha en fin dag i styggeværet🤗

    16. Herlig garn! 🤩
      Her på sør-Karmøy er det vel nokså likt som hos deg; vind og regn. Skikkelig høst-følelse! Perfekt strikke-sokker-vær 😉

    17. Her er det regn og vind, som det stort sett har vært i hele sommer. Regnværsdager blir brukt til å høre på lydbøker og strikke. Nå holder jeg på med en genser til barnebarnet😀

    18. Hei 😊. Her har det vært oppholdsvær fram til nå. Kommer litt regn nå. Passet på å gå tur litt tidlig 👍. Trine

    19. Her regner og blåser det. Skikkelig surt. Godt å kose seg inne med strikking og baking. 😀

    20. 18 grader og vind utenfor sykehuset Levanger, får visst være her minst et døgn til 😎

    21. Har vel omtrent det samme været som du har i og med at jeg bor i Stavanger 😌 blåser ikke fullt så mye her. I dag skal jeg lage litt flere perle-armbånd og så blir det nok strikking og serier på tv. Helt perfekt 🤗

    22. Flott garn og fine farger. Her i Tromsø er det overskyet, det har regnet og 14 grader. Perfekt innedag til å se serie på nett, og det tar noen dager før sokkeblokkere jeg bestilte kommer i postkassa. Etter måneder med brudd i armen ser jeg nå frem mot litt strikking fremover og strikke sokker igjen. Mye man vil gjøre og få bukt med rastløsheten.

    23. Trøndelag.
      Omsider en dag med lettskyet, oppholdsvær og 20 grader. En perfekt dag til mine sysler…Har nettopp flyttet, så nå skal alt på plass i min nye heim 😍

    24. Her høljer det ned, som det har gjort omtrent heile juli. Tror vi kan telle på ei hand sommerdagene . Men været kan vi ikkje gjere nokke med, veit at vi bor på nordvestlandet💦💦💦💦💦. Då er strikkekurven god å ha 😊

    25. Været – tja – trøndersommer – 20 gr i dag og ikke regn – men heller sparsomt med sola – så sokkegsrn ville vært kjekt 😁😁

    26. Her i Molde er det 14°, grått, overskyet og regn. Dagen blir tilbrakt med strikketøy, veksler mellom lydbok og serie på tvn eller søv når kroppen krever det.
      Håper sensommeren og høsten blir fin.
      Ha en fin fin dag.

    27. Hei 🤗
      Starta på ferieturen i går. Turen gikk til Østersund, og her skinner sola i dag ☀️ Ikke så varmt da, men ulla er bytta ut med kortbukse og tynn jakke👏 Lykkelig trønder bare det er oppholds jeg 🥰
      Har aldri prøvd garnet, men det ser deilig ut 🤗😉
      Ha en fortsatt fin dag, det skal jeg 😎☀️🥳

    28. 13 grader, regn og vind i Porsgrunn og. Men jeg nyter siste ferieuke for det, med håndsøm på et lappeteppe og strikketøy innimellom, har flere strikkeprosjekter på gang. Koser meg inne jeg når det er nærmest høst ute, med håndarbeid og lydbok🙂Kjede meg gjør jeg iallefall ikke.🙂🙂🙂

    29. Her er det faktisk sol, lettskyet og 19 grader🌞Et slikt vær roper om uteopphold, og har gått en god tur i skogen i dag🤩 Andre sysler på fine dager er hagearbeid, grilling og strandliv 😍
      Nydelige farger på det garnet, krysser fingrene for at det havner hos meg🌞

    30. Egentlig synes jeg gråvær er supert når det har vært varmt en stund, men angret litt på at jeg tok på meg kjole før bytur.
      Det er absolutt på tide å få noen nye sokker på pinnene

    31. Nok en dag med sol og varmt vær her oppi i nord 😎 Synd ferien e over så man ikke kan sitte ute på verandaen å strikke i det fine været 😊

    32. Her på Askøy er det 11 grader og regn i dag. Jeg koser meg med strikking og podcast i dag 🧶🥢🌸😍
      PS I dag håper jeg på litt vinnerlykke siden det er bursdagen min <3

    33. Her på Østlandet er det overskyet med regnbyger i dag. Jeg har brukt dagen på busstur med et barnebarn😊

    34. Været her akkurat nå er regn, men jeg liker regn og vi trenger det for det er så tørt i skog å mark.
      Har tilbringet store deler av dagen på jobb, men resten av kvelden skal brukes sammen med strikketøyet mitt 😊

    35. Lekkert garn til sokker. Helt “min” farge også.
      Har ikke lyst til å komme med en værrapport. Den er så negativ.
      Gradestokken sa 20 grader i formiddag og det blåste litt mer enn friskt. Passe vær å vaske klær fra feriekofferten og dongeribuksene. Hva skjer. Jo der kom regnet i strie strømmer. Inn med klærne igjen.
      Og nå, 13 grader, fortsatt regn og vind.
      Har fingre til overs til å telle gode varme sommerdager i år.
      Sender derfor en varm klem til deg i vest. Liv

    36. Så herlig garn. Og jeg elsker å strikke sokker.
      Nå har vi snart vært i fem uker her på hytta på Nordmøre.
      Og aldri har det regnet så mye som i år. I hvertfall føles det slik. 🥺 Men idag har det vært oppholdsvær og 16 grader så slett ikke så verst.
      Men nå har vi fått farevarsel om tordenvær utover kvelden. Så vi får se hva som skjer.

    37. Lekkert garn😍 Her i Kristiansand pøsregner det sidelengs i dag💦💦💦 Men synes egentlig det er litt godt å få en pause av varmen nå. Kjøligere netter, stearinlys i stua og masse kos med strikketøy og serie. Da koser mor seg😉 Håper snart formen din blir bedre❤️ Ha en fin kveld🥰

    38. Her har det vært sånn ordentlig høst vær, regn men klamt. 🤨 Men det er helt greit for da har en god unnskyldning for å sitte inne å strikke 😂😁

    39. Hei. 19 grader da jeg kom fra jobb idag. Lite sol, men det er supert til å være Trøndelag. Har hatt mye regn i sommer, og det har blitt mye strikking. 🤗
      Nydelig farger på garnet du gir bort! Ha en fin hobbykveld!

    40. I Oslo er det herlig regnvær! Både for at magasinene får litt bedre fylling. Men best av alt: fikk inn ferdig skylla rips for alt fløt i bollen!

    41. Hei. 19 grader da jeg kom fra jobb idag. Lite sol, men det er supert til å være Trøndelag. Har hatt mye regn i sommer, og det har blitt mye strikking. 🤗
      Nydelig farger på garnet du gir bort! Ha en fin hobbykveld!

    42. Jobber fra hytta. Fyr i peisen. Det blåser og regner. Ser ikke fjellene for grå lave skyer. Tror vi må tenne noen stearinlys også.

    43. Første del av dagen var ganske bra, ca 18 gr og oppholdsvær, altså kjolevær, men utpå ettermiddagen kom øsende regn og vind, igjen 😏
      Men jeg har uansett perlet mange armbånd idag da 😉

    44. Siperegn, innimellom litt kraftigare regnbyger. Eg har svært lavt energinivå etter kreftbehanding og orkar lite uansett, i dag blei det handling for meg og kjæresten, eit legebesøk, eit herleg kafebesøk med gamle venner. Det er heilt OK med slike dagar, så slepp eg å ha dårleg samvit for ikkje å orke å gå på trening eller tur! 😀

    45. Været akkurat nå er på ca 30 varmegrader. En deilig kveldsbris gjør det levelig. Sender varme tanker og sol til alle hjemme på Vestlandet som allerede kan kjenne at høsten er på vei. Håper det bedrer seg litt ihvertfall. Klem fra deilige Spania

    46. Været her; jo det regner og regner, og har vel ikke vært over 10 grader idag😓. Syns ikke noe om det for jeg har jo ferie nå, men har brukt dagen til strikking selvfølgelig 👍😅

    47. Heisann!
      Sommerværet på Sunnmøre har vore….elendig. Nokre få fine dager/timer innimellom…Men få!

      Akkurat dei siste dagene har det ikkje vore regn, var såpass at treplattingen (kanskje?) var tørr nok til å oljast. MEN, då eg vekk i 9.30 tida, så kom det nokre regndråper…og DET arbeider vart utsatt!

      Dermed så vart det besøk hos ei venninne, som fekk nokre gamle syltetøy til gjenbruk… Eg hadde nemlig samla “nokre få”…. 🙈🙈 Men i staden for at dei gjekk rett i glasskonteiner, så har dei blir fordelt utover til andre som ville ha dei!
      Sokkegarn har ein alltids bruk for!!

    48. Her jeg er akkurat nå holder det seg mellom 30-32 grader. Jeg befinner meg i Cannes. Sånn har det vært i 14 dager nå.
      Helt ærlig så gleder jeg meg til høsten og all sjarme den har med seg , gjerne med deilige sokker på beina 😁🇳🇴

    49. Her på sunnmøre har vi i dag 9 plussgrader og skodde og regn – rett og slett ufyselig vær.
      Eg pakker ut av bobilen, og drømmer om ein ny tur til sol og sommer

      smil fra ho monika

    50. Her har det mer eller mindre regna hele dagen. Har rydda og vaska etter langhelg på hytta🙂 har fått strikket ferdig genseren jeg har holdt på med.

    51. Så lekkert garn!
      Her i Tønsberg startet dagen nydelig, men utover ettermiddagen har det øket på med både vind og regn, og akkurat nå i kveld regner det jevnt men vinden har roet seg.

      1. Glemte å si at jeg har sittet foran pc i hele dag, sammen med hekletøyet. Hekler små pengepunger i fine farger.

    52. I dag kom regnet for fullt. Så da tok vi regntøyet på og gikk på butikken. Det var kaldt. Det føltes som høst. Måtte ta fotbad for å få varmen igjen i kroppen når jeg kom hjem. Selv om både garnet og genseren jeg strikker peker mot kaldere dager, håper jeg sommeren kommer tilbake.

    53. Idag blir det en dag med nydelig vær,litt sol,men bra temperatur.Bare å nyte.

    54. Her er det vått, grått og vindfult. Føles mer som høst enn sensommer. Her nyttes tiden til strikking av barnegenser mellom alt annet som skal gjøres. Ha en fin dag.

    55. Her er det regn og vind, så det blir å være inne å strikke. Ønsker deg en fin dag 🙂

    56. Heisannn. I går 2 aug, var det opphold, men sååå surt. Det blåste og var 12 gr ute. Vi hadde 20 års bryllupsdag faktisk. Jeg hadde lovt bort ei ostekake så gjorde ferdig den, siden fløten dagen i forvegen sprakk. Den ene ble smør og den andre skilte seg. Så måtte ut i kulda og handle fløte og bringebærgele, fikk anbefalt det, istedet for sitron som jeg allerede hadde kjøpt. Så når det stivnet i kjskapet, laget jeg gele av rips jeg hadde plukket forrige dagen. Brukte også ripsgele som lokk på kaka. Så tross kulde og værsjuk fløte ble det kake, gele og et hyggelig lite treff med ostekake på kvellinga. Så ble det ostekake på mannen i huset også. Litt feiring av dagen vår.
      I dag, romler det over hustaket…. holder meg i et rom med to hunder. Den ene er mi og hu reagerer ikke, men hu vi passer er lite begeistret. Så tvn høyt på og gjør lite. Regn i vente og det har vært regn tidligere i dag. God onsdag og uke videre. 😊

    57. Grått og trist og regnet bøtter ned her. Da er det godt med et strikketøy 🧶🧶

    58. Været i dag har vært sol og nå overskyet.. mørke skyer nærmer seg.. så det blir nok noe nedbør utover ettermiddagen.

    59. Været er noe overskyet og litt småkaldt, så perfekt «strikkevær» i grunnen!

    60. Hmm kan ikkje klage over 30 grader i skyggen, her på Kreta😂. Hører de hjemme på Stord har mye regn og slikt vær me er vant med.

    61. Sitter i sommerhus i Danmark for øyeblikket. Deilig med 25 varme og litt overskyet. Garnbutikkbesøk idag resulterte i garn til Sophies sjal/ PetiteKnit så da vet jeg hva kvelden skal brukes til🧶😍
      Nydelig garn og farge du gir bort❤️

    62. Sokker er allerede på pinnene, men de er julegave. Strikker alt for lite til meg selv😕
      I Lofoten har vi typisk sommervær; 10-12 grader og regn 😆

    63. Her er de cirka 15 grader og lett regn innimellom – men samme det for Bodø Glimt valset over motstanderen i CL-kvalliken på Aspmyra 🖤💛

      Lurer på om det var det garnet jeg vant hos deg for noen år siden? Strikket noen grønne lester til meg selv og de er supergode👍🏼

    64. Her er det sol og varmt idag, perfekt vær til å få gjort litt hagearbeid før høsten kommer:)

    65. Her hos meg er det strålende sol i dag, har vel hatt alle årstidene de siste 24timene. Men nå skinner sola og jeg tror vi må sitte ute i lunsjen på jobb. Skal regne senere så gjelder å benytte muligheten når den melder seg ☀️

    66. Her er det overskyet og veldig klamt. Perfekt vær til å sitte inne og hekle ferdig sommerveska mi 😊

    67. Jeg koser meg inne med strikketøy og lesestoff når været er utrivelig. Når regnet stopper er jeg ute i hagen og går den daglige turen. (Jeg har det samme været som deg 😊)

    68. Det regner😊 Da går jeg først tur, og så tar jeg frem strikketøy når jeg kommer inn for å bli ferdig med en jakke/cardigan🤩

    69. Her fortsetter Sola å skinne og temperatur mot 33 grader, elsker det🤩. Heldigvis er denne å nesten en uke t il Vestlandet kaller.

    70. Akkurat nå, for det meste sol 😎, noen få skyer og 20 grader😊. Skal sette meg ut når middagen er fortært og forhåpentligvis få på plass armene på en sommertopp👕.
      Takk for nok en super giveaway 💗🧶

Siste innlegg