GIVE AWAY med en Overraskelse!!

 

Eg er sikkert på at me alle sliter litt om dagen, hver av oss på vår egen måte. Vet ikkje helt OM eg sliter,
føler i grunnen dagene mine er som vanlig, men eg ser jo at begge ungene mister en del. I den store sammenheng ikkje noe av betydning, men når du f.eks er 18 så kan det hele føles veldig urettferdig om ikkje annet. Hadde verden vært som vanlig ville Dib hatt oppkjøring 14.april, ikkje minst ville han ha feiret 18 årsdagen noen dager tidligere. Begge deler uteble, men det som garantert svir mest er nok alt som har med Taekwondo`n å gjøre….
Det var i år han skulle satse skikkelig og ikkje minst prøve seg internasjonalt. En ting er at treningen utgikk rimelig fort, men nå er også alle sommerleirene i avlyst, VestNorsk Mesterskapet, Landslagtreningene i Trondheim, WorldCup i Slovenia og eg er ganske sikker på at også NM i Bergen blir avlyst. 1.januar i år fikk Dib tildelt idrettsstipend av Ordføreren for at han skulle satse i år…Vel, eg vet at dette er ganske kjipt, men som sagt; Ikkje sååå viktig i den store sammenhengen…Han er jo tross alt frisk og det er jo det viktigste. Nå håper eg bare at alt går bra når skolen starter og at alle de som er avhengig av det får eksamene sine!
Håper også at ingenting skjer med lærlingplassen til Dib –
akkurat det betyr ganske mye i den store sammenhengen…

Amira ser me omtrent ikkje om dagen, hun jobber nesten døgnet rundt siden de fleste hun jobber sammen med er permiterte. Alt av reiser i forhold til jobben er avlyst, flere av disse er årets høydepunkt i bransjen og som
en stor gulrot, men du vet….lite av betydning i den store sammenheng…

Eg tror mange av dere sitter å føler på mye av det samme? Å ja, I DEN STORE SAMMENHENG så betyr det ingenting, men vettu hva? DET BETYR NOE! Det betyr mye, fordi det skjer med deg! For deg er det trist og JA du har lov å bli lei, frustret og sint! Selvfølgelig har du det, det er helt normalt! JA, eg vet mange dør av det som herjer i verden, men det gjør det ikkje mindre trist når noe du har gledet deg til blir tatt fra deg. Me er tross alt BARE mennesker alle sammen og det er helt naturlig ♥

Så derfor tenkte eg at en liten (helt uten betydning så klart *humrer*) Give Away kunne gi et lite snev av glede i en kanskje litt trist og dum hverdag 🙂 Det er ikkje mye, men det er da litt 🙂

Eg tenkte at det er garantert noen som kan trylle noe flott ut av 6 herlige nøster Finull i deilige farger! Hvis ikkje blir de garantert liggende i hylla mi, og gudene skal vite at der er mer enn nok fra før 🙂

 

 

 


Har også planer om å putte litt hemmeligheter i den pakken, hva det er vet ikkje en gang eg ennå! Jepp, sååå hemmelig er det *ler*. Vitsen er at det er noe du kan glede deg til og det er jo alltid kjekt 🙂

Du trenger KUN å skrive en kommentar her på bloggen så har du en mulighet, blir det veldig mange som kommenterer seg så lager eg kanskje til en pakke nr 2 🙂

Fortell meg gjerne hvordan DU har det i denne Coronatiden, er det mye i ditt liv som er endret? Avlyst?

 

Tenker eg kan ta en trekning blant kommentarene på LØRDAG 25.april.
(Kommentarer på Facebook blir ikkje registrert)

 

 

 

LYKKE TIL!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

127 kommentarer
    1. Kjekt med en giveaway som lyser opp! Ja hva har koronatiden gjort her hos meg? Jeg er i risikogruppen og har derfor stort sett vært hjemme. Når jeg har hatt bittelitt energi har jeg kommet meg ut på tur i frisk luft. Ellers så tilbringes dagen på sofaen med strikketøy eller hekletøy. Har fått gjort en del og garnlageret har blitt slanket med en del nøster! I morgen har eldstejenta mi bursdag, denne får vi ikke feiret dessverre. Hun og ungene hennes bor på østlandet – en tur på 44 mil er ikke lurt å foreta seg i disse tider. Jeg har bursdag på lørdag, denne feirer jeg med hjemmeboende barn, men ingen andre. Savner også alle strikkekafeene som bare måtte utgå. Men hele familien har holdt seg friske, og det er jeg utrolig takknemlig for. Når ting roer seg så kan vi jo bare ta igjen alt det vi går glipp av nå!

      1. Midterste barnet og mann er I risiko gruppa så vi holder oss stort sett I hjem og hage. Veldig glad vi kan være ute I hagen. Og nå er det så varmt at strikketøyet kan være med. Savner mest elste dattera, svigersønnen og barnebarna mine.

      1. Det er sol her på Østlandet. Bruker dagene på strikke og har gått amok med spraylakk på forskjellige blomsterpotter.

      2. Fulle dager med hjemmeskole og hjemmekontor. Jeg gleder meg til skolen åpner igjen, men må nok belage meg på hjemmeskole noen uker til.

    2. Det går bra, og det blir bra. Fyller dagene med strikking, forefallende husarbeid…og av og til kaffebesøk av gode venninner.
      Savner koret mitt og strikkekafeen med masse latter og kjærlighet begge steder.

    3. Hei Vibeke. Jeg fikk heldigvis gjennomføre noe av det jeg hadde gledet meg til lenge, for vi hentet hjem vår nye, lille valp i påsken ❤️ Blir jo litt mindre tid til strikking akkurat nå, men det går fint. Kan glede meg ekstra til å plukke det mer opp igjen når valpen vår har blitt litt eldre ❤️ Ønsker dere gode dager 🙂 Hilsen Elin i Ålesund

    4. Her jobbes det som vanlig. Bare ungdommen som ikkje får gå på skola. Alle er no fresk så alt blir nok bra igjen

    5. Her hos meg er det nesten som vanlig, jeg er jo stort sett hjemme uansett. Men klubben jeg er med i er satt på pause og barnebarnet vi fikk i mars har vi bare sett på avstand. Det er trist å ikke kunne hilse skikkelig på den lille jenta.
      Jeg hekler, syr og strikker og nyter de varme dagene vi har nå.

    6. Ja, for noen er livet veldig endret i disse dager, og det er utrolig leit. For meg personlig er det ikke så mye nytt, annet enn at jeg har fått ganske tørre hender 😉 Og så er jo ferien avlyst, selvsagt. Den skulle gå til sol og varme, men nå har vi jo fått så fin sol og varme her, så nå føler jeg i grunnen ikke at akkurat det er så ille.
      Datteren min er russ, og jeg gledet meg sammen med henne over alt som skulle skje i russetiden, som nå er avlyst. Akkurat det er enormt leit, for den kan hun jo ikke ta igjen en senere anledning. Så på hennes vegne er jeg veldig lei meg for det. Men hun tar det med fatning, og det imponerer meg veldig ♥
      Jeg føler nok at det er verst for de unge dette her. Uansett hva de skulle ut på. Så vi får håpe at vi snart kan ta tilbake vår normale hverdag ♥
      Fine farger på garnet. Har aldri strikket med det garnet før, så om jeg skulle være den heldige, så vil det bli kjekt å prøve 🙂

    7. Å, du er bare helt utrolig raus. Og du her helt rett i det du skriver. Det er lov å bli skuffa og lei i disse tider for ting som berører en selv. Kan ikke undergrave følelsene sine selv om dette er en alvorlig sak og mange blir berørt på forskjellige måter. Alt fra store økonomiske tapt, til tap av nære og kjære.
      Blir nedstemt av all “hobbypoliti” som taster med sinte bokstaver på FB for tiden. Aldri har vel så mange blitt kalt IDIOTER og EGOISTER. Ja jeg er nok begge deler, men holder meg hjemme. Min nærbutikk er 5 minutter unna og ligger i Sverige. Matbudsjett laaaaang under hva det blir når man handler i Norge. Hjelper ikke å si kjøp norsk, støtt bøndene når økonomien ikke følger prisstigningen. Og selvfølgelig har de noen gode oster du ikke får i Norge. Hva er vel frokosten uten hjemmelaget knekkebrød og svensk husholdsost? Ikke noe å sprette ut av sengen etter.
      Og ferie, joda, blir forhåpentligvis ferie neste år, men det var nå jeg hadde kjøpt gave til mannen for å feiere hans 65 år og våres 45 år. Så USA, nei, vi kom ikke lenger enn til å ta frem kofferten. Og danmarksturen vi skulle tatt i fjor, blir nok ikke i år heller. Blir veranda med kaffekrus og strikketøy mens jeg ser over fjorden og på nabolandet.
      Og etter litt sutring har jeg det helt greit. Nesten alle mine er i full jobb, snart starte barnehagen for Knerten og trolig kommer frøkna på skolen før ferien. Uvisst når 5-7 trinn skal stare opp.
      Føler virkelig med Jr. Husker hvor ivrige mine to eldste var for å få lappen så nær 18-års dagen som mulig. Minstemann hadde et mer avslappet forhold til det. Håper det går greit med lærlingplassen hans, begynner jo å starte opp litt etter litt nå. Og trene kan han jo gjøre hjemme, du stiller vel som makker??
      Klem fra meg.

    8. Har det etter alle forhold bra, blir isolert hjemme Husarrest på grunn av helsa og er i butikken kun når jeg må-
      Har strikket 5 gensere i år, men savner se 3 strikkeklubbene jeg er med i.
      Har en del finull i brune og grønne farger så de fargene du skal gi bort kan bli fine kontraster

    9. Jeg får i det minste strikket hver dag i denne merkelige tiden….
      Men et garn jeg aldri har strikket av,er Finull,så det hadde vært midt i blinken å være den heldige denne gangen 😉👍🏻

    10. 🤔Tja… Hvor skal man starte mon tro?? Tror alle har sine ting og det er sikkert noen som har det verre enn meg! Her i huset får ikke eldstemann tatt examen og krysser fingrene for at ikke lærlingtidden blir satt veldig på vent.Yngste snuppa får heller ikke tatt examen og håper hun kommer inn på ønske sitt når det gjelder videregående.
      Jeg, ja hva gjør jeg da? Jo, jeg finner glede i de små positive hverdagsøyeblikkene❤️Har en mann som er i risikogruppa og det byr på utfordringer, men sammen er vi Sterke! Selvom hverdagslivet er satt på “vent” og man går glipp av mye, så er det godt med strikketøy, bøker, serier, sol og varme🥰

      1. Klem fra meg 😊. Jeg har det helt greit. Tåler dette. Sønnen min skulle også hatt oppkjøring i april. Så for han er der ventetid. Han skulle dra til Frankrike etter at han fikk lappen. Kjedelig, men han klager ikke. Og jeg synes det er koselig å ha han hjemme 😀. Min datter har hjemmeskole. Hun er fornøyd med å slippe eksamener da 😅. Finull 🥰🤞

      2. Jeg har vært ute av leiligheten min flere ganger denne uka, etter noen uker inne. Det har gått greit, har mye håndarbeide å kose meg med. Men det var veldig godt å gå ut, selv om vintersko med pigger fortsatt har vært nødvendig. Nå kan jeg gå uten disse, og følelsen av å endelig kunne gå i sko med tynn og fleksibel såle har vært helt fantastisk! Nå snør det igjen men den blir neppe liggende 😀 Finull er favoritten min å strikke med, men jeg klør av alt som ikke er ren bomull. Er veldig spent på om jeg klarer å bruke kofta mi (den første til meg selv) som blir strikket av Finull 🤔 Takket være håndarbeide, som kofta, snille familiemedlemmer som har handlet for meg, strømming av TV og Netflix, diverse podkaster og en aldri så liten makro er av økonomien har ukene inne ikke vært noe problem for meg. Men jeg er veldig klar over at jeg er priviligert. For mange har den siste tiden vært veldig tøff. Men en dag blir livet litt nærmere det som var normalt før vi ble invadert av virus.

    11. Her har ingenting vært som normalt, men nå retter det seg nok. Ble smittet av corona viruset, men nå er karantenen over og jeg orker endelig å strikke igjen. Har funnet mange prosjekter som frister. Finull vet jeg iallefal kan komme til nytte 😊❤)

    12. Hadde blitt superglad for nøster i de fargene 😍 Ellers har vi det etter forholdene bra. Litt kjedelig, så strikking er perfekt nå 😍

    13. Så koselig med en giveaway.

      Her er det vel ikke så store endringer sånn egentlig, annet enn at jentene har hjemmeskole. Det er en veldig stor forandring. Rart å ikke se resten av familien, gi dem en klem. Det savner vi stort alle sammen. Håper ting normaliseres etterhvert når de har fått bukt på dette.

      Å være en av dem som har blitt syk er ikke gøy. Man ser brått mye av det man egentig tar for gitt, som å gå ute og hilse på folk, gå og handle uten å tenke på dette med avstand.

      Nyt dagene man vet ikke hva neste dag bringer.

    14. Herlig! For meg er det ikke så stor forskjell siden jeg ikke er i jobb. Bor ett stykke fra barnebarn men vi møtes på snap bla.
      Jeg strikker til minstemann på 4mnd og dukkeklær til jentene på 7 og 9.
      Litt kjedelig blir jo dagene men jeg koser meg med å så, prikle og potte om blomster og tomater. Går også tur hver morgen 👍

    15. Er student og jobber med masteroppgave som skal leveres til sommeren, så her er heldigvis det meste akkurat som før! 🙂

    16. Jeg er hjemme med 3 gutter og hjemmeskole og hus og bikkje osv osv,så hadde vært koselig med en overraskelse😊noe jeg kunne fått tankene litt over på,når det blir litt mye🙈En av tingene jeg savner mest,er å møte damene i strikkeklubben min,der er jo ett avbrekk jeg setter stor pris på❤

    17. Her er det fullt kaos med hjemmeskole og hjemmejobbing. Hjemmebarnehagen stengte heldigvis før helga.. 🙂

    18. Med en kropp fullstendig i ulage pga fibro og fatigue som bl.a slår seg vrang ved stress er nok disse korona tider ikke veldig gode. Så sykemeldt med masse smerter er det strikkingen som gir avkobling☺️

      Litt verre for guttungen som har fått alle eksamener avlyst, og innspurten på 3 året VG kraftig amputert. Som deg så håper jeg dette her ikke påvirker lærlingeplass til høsten.

      Eller så har vi det greit. Jeg føler meg heldig som bor i Norge i disse tider. Og selv om det kan være kjett med alle begrensninger er jeg glad for å se det hjelper. Jeg tenker vi tross alt blir tatt godt vare på.

      Et fortsatt fint solfylt forår til deg☺️

    19. Alt går sin vante gang her. Skulle vært i USA nå men d kan en gjøre en anna gang. Heldigvis har eg både strikketøy og lydbøker. Har hatt hjemmekontor i flere uker nå når eg endelig skulle begynne å jobbe så slo ryggen seg vrang. Så nå ligge eg strekk ut, jaja alt går over sier de❤️. Eneste eg synes er trist er at dattera sine planer kanskje går i vasken, studier i Skottland til høsten. Plan B er jo og grei som ho sier. Ha en fin uke videre!

    20. Akkurat begynt å jobbe igjen , etter at bhg har vært stengt i 5 uker. Barna er glade for å komme i bhg og det er bra. Hadde vært hyggelig med litt finull i gladfarger i disse rare tider🧶🧶.
      Takk for en koselig blogg❣️

    21. Vi lever i våres boble hjemme. Hjemmekontor og hjemmeskole, ellers har det vært stopp for andre organiserte aktiviteter. Fikk mine foreldre hjem fra Spania og rett i karantene. Men vi finner glede i at snøen smelter, fint å gå turer, minsta med litt venninnebesøk og strikkeglede 😊 Alt blir bra 🌈

    22. Er så glad jeg kan strikke, så går dagene litt fortere når jeg ikke kan jobbe.

    23. Ja, det er mye som er forandret i disse tider. Venner som ikke tør gå ut fordi at de kanskje er i risikogruppe, venner som man ellers møter flere ganger pr uke. Det blir mye spritvask på hendene når man er ute og handler, ser at det er mange som er flinke til å gjøre det 🙂
      Noen er ute og gjør tull og tøys, plager gamle folk osv…… I dag var det noen ungdommer som sprengte en plumbobombe inne på garasjeanlegget til leilighetene på Domustaket.
      Time hos legen har blitt til telefonkonsultasjon, ny blodtrykksmedisin fordi blodtrykket hopper opp og ned,mest opp………..
      MR-røntgen på ei hoven tå har blitt avlyst, vet ikke når tid man får den. Operasjon som samboeren skulle hatt for lenge siden har blitt flyttet flere ganger, men nå ser det ut for at det skal bli på mandag, håper det.
      De siste dagene har det vært en del regn så nå har snøen fått fart på sin reise, men det er jo pinseria og reinkalvria som kan komme med sludd og vind.
      Strikker sokker og votter for tida, må jo ha noe for handa ettersom det er mye innetid nå 🙂
      Men, vi står han a som vi sier i Nord Norge.
      Det hadde vært kult med litt garn i friske farger, har litt for mye hvitt, sort og rødt 🙂
      Stay safe! <3

    24. Ble syk med vanlig influensa (heldigvis) i det Corona brøt ut. Var sengeliggende i 14 dager. Da jeg skulle tilbake til jobb ble det hjemme kontor. Jeg vet at jeg er heldig.. mye heldigere enn mange andre. Jeg har en jobb å komme tilbake til når dette er over. Nå har jeg kommet dit hen at jeg ikke lenger vet på hvilken uke jeg er hjemme.. Er det 7 eller 8.. aner ikke. Er ikke så store endringene hos meg annet enn at mitt kontor nå er i spisestuen. Jeg kan sove lenger og slipper kø til og fra jobb. Men kjenner tidvis at følelsene sitter på utsiden av kroppen.. tårer er også alltid på lur. Men det blir bedre.. Det går over og det går bra. Sender varme tanker til de som har det verre enn meg. <3

    25. Jeg får litt ekstra tid til strikking da jeg oppholder meg i 2. etasje siden mannen har hjemmekontor i 1. etasje. Nytter ikke med romstering/husarbeid der da 🙂

    26. For en hyggelig giveaway. Tror vi alle trenger litt oppmuntring i disse dager. Hos oss er det hjemmekontor og hjemmeskole for tiden, det blir mer skjerm enn vanlig, men også mer tid til å finne på ting sammen enn ellers. Tror småen synes det er kjipt å ikke treffe venner. Jeg er fornøyd med enda mer strikketid og har tilsidesatt alle selvpålagte regler for antall WIPs og lært meg å håndfarge garn. Alt i alt tror jeg at jeg har fått mer enn jeg har tapt i denne perioden.

    27. Har stort sett benyttet hele coronatiden med bekymringer for min syke pappa, nå er vi i full planlegging av begravelse hvor vi må velge ut hvem som får lov til å komme😢💙 fuck canser og corona😢😢😢

    28. Er ikke så mye forandring for meg. Måtte slutte i jobben i fjor pga prolapser i ryggen og dårlige hofter. Holder meg for det meste hjemme, men går turer og strikker. Men det som er litt trist er å ikke få treffe noen av barnebarna, og kaffebesøk av venner. Men heldigvis er vi friske ellers, så vi alle får bare ta tiden til hjelp ❤️.

    29. Hallo.
      Jeg skulle mer enn gjerne blitt med på Give away men så er det det at jeg tåler ikke å strikke med Rauma finull og der er forde det er så løst tvinnet at det fyker tråder. Å ikke tåler jeg å strikke med noen form for bomull pga leddgikta mi. Så her går det i bare ull i alle varianter.
      Ellers så klarer vi oss bra i disse tider. Min mann er i fare sonen pga han har diabetes, men vi har heldigvis de på fire poter rundt oss og nå har vi også noen små på fire poter. Og så har jeg håndarbeid og nå har jeg begynt ute i hagen også. Så jeg klager ikke det kommer vel noe godt utav dette vi har nå tror jeg.
      Ha en god natt.
      Klem fra meg.

    30. Fantastisk flott blogg du har, er ikke store forandringer i det daglige, men savnet etter barnebarna er stort, den største forandringen er at jeg desverre mistet min kjære far 2 påskedag og skal bisette han 23.4 noe som kommer til å bli en tøff dag😥
      Livet må gå videre❤❤

    31. Her går dagane stort sett som normalt.
      Jobber i helsevesenet i Ambulerende heimeteneste, storkoser meg på jobb kvar dag, spesielt no når sola skinner, godt å sleppe regn og mørket kvelder.
      Vart en rar avslutning på Folkehøgskole året til dattera, men positivt at ho skal gå 2 året på hestelinja der også. Så positivt å sjå fram til.
      Ha ei fantastisk fin veke videre🌸

    32. Hei. Koselig med give away i disse rare tider. Her har jeg jobbet som aldri før (jobber i matbutikk) vi desinfiserer og vasker som aldri før, og myyye flere kunder gjør jobben vår litt mer utfordrende. Er heldig som har lite smitte her på Helgeland,men det kommer nok hit også. Det jeg savner mest er å gå gi min gamle mor en klem. Hun er 89 år og er på sykehjem. Det er godt å ha strikking som hobby i disse tider.

    33. Har det bra, vore del av felleskapet og samfunnet mens ein har vore heima. Ikkje skille på om ein har jobb, er arbeidsledig, osv i den tida. I kvardagen er det skille veldig synlig, igjalfall om ein ikkje innfrir forventningane som ein møter frå omverden. Vore veldig glad eg kunne strikka i den perioden ellers trur eg kanskje at tankene hadde dominert meir enn dei har gjordt. Og slutta å lesa aviser og sjå nyheter vart for mykje stress og tanker av det. Mykje betre å høyre på marthe og marthe eller på sneisun og strikke.

    34. Så kjekt du har en giveaway i denne rare tida👍hverdagen min er jobb og strikking😃nesten som før bare at det skjer ingenting utenom😱er aleine i huset og det er ekstra stille her. MEN ALT BLIR BRA ❤🧡💚💙💜💛

    35. Hei 🌞
      Om jeg skulle være så heldig å vinne, så ønsker jeg at gaven skal gå til min datter i Kristiansand. Hun fortjener den masse, og hun elsker å strikke. Hun er lærer, dvs. at hun underviser hjemmefra.

      Du er en humørspreder Vibbedille, og jeg digger GLEDINGEN din 🧡

    36. Det er nå en del som er avlyst, så det blir roligere kvelder og helger for meg. Men jeg er på jobb som vanlig så om det enn er litt endrede arbeidsdager så er jeg fortsatt på jobb. Så jeg føler meg heldig.
      Kjempefine farger på garnet 🙂

    37. Tar alltid i mot en gave. Har vært hjemme i isolasjonen siden jeg er i risiko gruppa. Har nå fått bronkitt, øre betennelse og det kommer sikkert på bihulene etterhvert å.orker ikke så mye , men litt hekling, litt blogg og litt drivhus blir det tid til 🙂

    38. Sikke nogle smukke farver i denne sorte tid. Jeg savner at kramme min niece og nevø, jeg savner min bror og svigerinde. Jeg tager på besøg, hos min 79 årige mor, så sidder vi i hver,vores ende af stuen, vi taler om verdenen, hverdagen og strikker, dine flotte farver vil klæde min mor. Det corona har påvirket mit liv med, er at jeg skal have en forebyggende behandling for cancer, den bliver sikkert udsat, det er jeg ikke glad for, da jeg skulle være færdigbehandlet i november måned i år, så det vil blive forsinket. Jeg håber at du og din familie kommer godt igennem krisen, mange kærlige hilsner fra Danmark.

      Jannie schjørmann [email protected]

    39. God kveld 🥰 Jeg har vært i karantene noen uker nå, er i risikogruppen😔 har vært forkjølet med hoste og tett nese siden oktober, og det er fortsatt like ille🤔 Men har kosa meg med masse teststrikk, tror jeg har hatt mellom 8-10 (kommet ut av tellinga) 😂😂😂 den siste mnd, og har 11 nye som skal være ferdig i løpet av 3-4 uker, så her går pinnene så det griner😂😂😂 ellers blir det noen småturer med hunden😊 men savner å være sosial med mine kjære, i steden for å bare snakke digitalt med dem. Gleder meg til «hverdagen» kommer tilbake, og jeg igjen kan gi alle mine kjære en god klem igjen🥰 så synes jeg det er veldig artig å følge med på all den fine perlinga di🤭 du lager masse flott, spesielt likte jeg de vakre sommerfuglene 🦋🦋🦋 Sender en god luftklem til alle som leser dette🥰 Alt vil bli bra igjen❤️

    40. Siden jeg jobber i helsevesenet, har ikke hverdagen endret seg mye. Men i fritiden , hat det blitt endringer . Gleder meg til alt blir bra igjen og vi kan være sammen med alle bi er glade i. Gi hverandre gode klemmer , reise hvor vi vil. Årets store ferie , er avlyst. Skylle til Peru og Bolivia. Men så lenge vi er friske, skal vi alle være glad. Det er en rar tilværelse . Nå krysser jeg fingrene for at vi ikke får en oppblomstring av viruset. At vi slipper de store tragediene som mange andre land opplever . 🤗

    41. For meg er livet som før corona brøt ut. Litt mer jobb en før. I starten var det roligere, men nå er kundene tilbake.
      Ha en flott strikke og perleuke 😊

    42. Dette hadde passa meg! Eg sitter isolert pga underliggande sjukdommer og har strikket og strikket. Nå har eg bl.a. villsaugarn liggende på vent. Fikk tak i på Frøya, VærVill heter det. Skal strikke ei lue med sterke farger i FINULL. Det er bestemt….så nå krysser eg fingrane. Ha en fin dag!!

    43. Er i jobb som vanlig, men får ikke sett familien så often. Noe jeg savner ❤️

    44. Dagene går som vanlig her siden jeg allikevel bor alene. Masse turer( i det nydelige været vi har nå) baker litt og strikker på kveldene og vasker hendene så de nå sprekker opp😆Forstår at mange sliter med sitt, daglige rutiner er vanskelig å bryte🙏Men la oss be og håpe om at det vil komme bedre tider og hvem vet, kanskje vi lærer noe ut av dette, som å sette pris på hverandre alle og en hver❤️

    45. Så koselig med giveaway 😁 her er det hjemmekontor, men begge guttene er permittert fra jobbene sine. I mai skulle jeg feiret 60-årsdagen i Amsterdam, men det går bli en annen gang.
      Håper verden snart blir normal igjen.

    46. Savner mest å treffe barn og barnebarn, samt min mor. Ellers er jeg en av de som fremdeles er i full jobb. Der er det også litt rart. Matpausene er delt opp, slik at vi ikke treffer mer enn 3 av kollegene, ellers bruker vi hørselvern. Heldigvis har ingen i familien blitt syke enda. Men gleder meg stort over en ting – vi har kjøpt hytte, som vi kan ta over nå i månedsskiftet

    47. Skjønner godt de syns det er urettferdig at de ikke kan delta på ting som de gledet seg til og som betyr mye for dem. Vi får bare krysse fingrene for at livet sakte men sikkert nå normaliserer seg igjen.
      Jeg fikk mitt første barnebarn i november, har ikke holdt og kost med henne siden 12. mars, får bilder med det er ikke det samme. Kjenne varmen, lukten og snuse på henne er magisk. Både mannen min og meg er i risikogruppen så vi er tålmodige og venter på den dagen vi igjen kan holde henne godt inntil oss og bli mere kjent med dette lille mennesket. I mellomtiden kunne jeg strikket litt til henne hvis jeg vant. Uansett er jeg stor fan av bloggen din, stå på og håper det beste for deg og dine. Klem.

    48. Så utrolig kjekt at du lager en giveaway!
      Jeg jobber i barnehage og har fått kjenne godt på endringen med plutselig barnehagehjemmekontor med to gutter løpende rundt. Det har også vært utrolig rart å ikke få treffe mine egne foreldre da pappa er i risikosonen – det har vært trist for alle! Nå har barnehagene åpnet igjen og det er godt å komme tilbake på jobb, men samtidig så utrolig mye å tenke på – spesielt håndhygiene og de nye rutinene! Men barna i barnehagen og mine egne er veldig glad for at barnehagen som sagt endelig har åpnet igjen 😊 men på en annen side betyr det nå at vi må vente enda lengre før vi får møte pappa og mamma og det er litt tøft!

    49. De nøste e er hjertelig velkommen inn i “granny stripes” pleddet jeg holder på med😁😁
      Ønsker dere alle ei fin uke💖

    50. Her jobbes det da eg er omdisponert av kommunen fra skule til helse. Men strikking blir det tid til uansett😃 Heldigvis er alle 6 frisk i huset.

    51. Eg savnar barn og barnebarn, det er ikkje det same og sjå dei på facetime. Nå byrjar det å bli litt varme grader på nettene, og då kan eg plante ute på veranden. Ellers så går dagane til strikking……akkurat nå ein genser i lett-lopi garn. Er ikkje heilt enig med meg sjølv om eg likar garnet. Eg har ei dotter som elskar finull garn, så hadde eg vunne skulle ho ha fått garn.

    52. Hei og god morgen.Her går livet din gang med hjemmeskole og kos i hagen, turer til hytta tar vi når ting roer seg.
      Ellers går tiden,er så glad for at jeg kan strikke og hekle.Har begynt å hekle mellomverk ti forkle på fanabunaden.Det er fryktelig moro, mange fine mønster å velge mellom.Vil takke for en fin blogg med mange gode ord og fine oppskrifter. Ha en fin dag. 💚

    53. På jobb ca 50%, har fått gjort mykje hagearbeid da siste veka, med det deilige veret. Merker på ungane at det blir lange dager. Fått strikka mykje også, har no små julegåver for to år fram i tid 😉

    54. Sitter her med innestraff etter et snilt angrep av korona. Garnlageret minsker og ønsker gjerne å vinne. Skulle ha vært på EM i kjelkehockey i Østersund.🧶😷❤️👏🍀

    55. Livet går sin gang, men uvant at både for gubben og meg å gå hjemme hele tida.
      Den største forandringen er at jeg brått har mistet friheten til å styre livet som jeg vil, og føler mye på at vi har fått en ny trussel inn i livet, som ikke har vært der før, er 65 og vil heller leve i selvpålagt karantene enn å få denne sykdommen. Gleder meg til å se barn og barnebarn og kunne omgås i normale former igjen!
      Ellers har vi lite å klage over!

    56. For et fantastisk fint garn! Jeg har delvia hjemmekontor, og er delvis på rektorkontoret mitt. Der SAVNER jeg elever og ansatte, så jeg gleder meg til de yngste kommer på mandag. Har strikker 3 gensere i denne perioden 😂😂

    57. Fantastisk giveaway.
      Her hos mig (i Danmark) arbejder manden som normalt. Mine hjemmeboende børn er hjemsendt fra henholdsvis folkeskolen og universitetet. Og da jeg er hjemmegående, så er jeg også hjemme.

    58. Jeg kan ikke klage på så mye. Ble pensjonist 2 uker før “Det smalt”. Strever litt med å finne ut hvordan jeg skal bruke tiden min på en samfunnsnyttig måte. Nå er det vår og jeg driver vekselbruk mellom hund, strikking og hage. Savner barn, barnebarn og venner. Dette skal jeg ta igjen snaaaaart, håper jeg ❤

    59. Hjemmeskole og hjemmekontor her hos meg. Savner de fine skravle- og strikketreffene på kafé med venninna mi. Bor landlig på et småbruk og har derfor god plass – og det kommer godt med når vi er hjemme hele tiden.
      Strikking er hobby nr 1, og nye ideer og prosjekter er alltid velkomne 🙂

    60. God morgen.Her er min dag nokså lik det normale,jeg bor langt inne på bygda og her har vi hverken fabrikker eller butikker :=) det jeg merker her jeg bor er att strikkekafeen vi har mandagane er stengt,det er jo kjedelig da det er det eneste sosiale jeg er med på,men enige med deg,dei unge merker nok dette noe bedre enn dei fleste godt etablerte voksne.Om jeg skulle være den heldige å vinne disse flotte nøstene så er jeg helt sikker på att jeg får til å lage noe fint av nøstene :=) elsker i tillegg fargene ,ha en fin dag da

    61. For en flott ting å gjøre da. Må jo bare bli glad av dette og av de flotte friske fargene😀
      Hadde vært super kjekt å få dette i posten.
      De skulle blitt til deilige tovede pulsvotter.

    62. Jo, for meg har ting forandret seg! Jeg gikk på AAP og søkte jobber – plutselig er min kompetanse ettertraktet selv om jeg er snart 60! Jobber som Koronavikar på helsehuset og trives veldig bra, få noen andre å snakke med! Deilig å kjenne på at man orker å jobbe litt, blir litt mindre strikking men det gjør ingen ting. Ellers savner jeg å kose barnebarna, selv om 6 åringen synes det er “skikkelig bra”:-)
      Mannen er bonde og jobber som før og gutta i familien jobber på veianlegg, så livet går som før! Koser meg ute med vekselvis strikking og hagearbeid i det fantastiske vår været på Østlandet om dagen.

    63. Kjekkt du lager til giwe away .Vi er heldige vi som har handarbeid som koslig aktivitet.Vinhar ting å fylle dagene med .😍

    64. Dagene er nesten som før for mannen min og meg. Jeg er uføretrygdet, han er pensjonist. Men siden vi har så fine soldager, blir det mye hagearbeid. Men jeg strikker når jeg har tid. Det går mest i sokker og votter for tiden. Fyller opp gaveesken. Vi ble besteforeldre til ei lita tulle i februar, men har ennå ikke fått møtt henne pga coronaen. Hun bor i Finnmark, vi i Telemark. Ellers savner jeg det sosiale livet. Strikkekafe bl.a. Vi pleier å ha det annenhver uke fra september til mai på grendehuset i den lille bygda vår. Da samles vi 6 til 12 damer som koser oss med håndarbeid, skravling og noe å bite i. 😊 Det er så koselig med et fellesskap. Det hadde vært kjekt med litt mer garn til votter bl. a. Tusen takk for at du sprer positivitet. ❤️

    65. Så flotte farger! Vil passe utmerket til noen fine luer til meg selv nå når jeg mister håret pga cellegift. Ellers i disse coronatider holder vi oss mest hjemme med unntak av nødvendige butikkturer og sykehusturer. Nyter våren, pusler med hagen og går mange turer. Det verste er å ikke treffe barn og barnebarn. Vi nyter livet og koser oss hver dag. Ønsker deg en toppers dag😊🌷🌷🌷🌷

    66. Så flotte farger! Vil passe utmerket til noen fine luer til meg selv nå når jeg mister håret pga cellegift. Ellers i disse coronatider holder vi oss mest hjemme med unntak av nødvendige butikkturer og sykehusturer. Nyter våren, pusler med hagen og går mange turer. Det verste er å ikke treffe barn og barnebarn. Vi nyter livet og koser oss hver dag. Ønsker deg en toppers dag😊🌷🌷🌷🌷

    67. Elsker finull og alle de fine fargene 💙💚💛🧡💜 Lever ganske så normalt, men kommer jo ikke på strikketreff som blir avlyst 😏

    68. Hei. Her inni ein fjord i Balestrand går dagane som vanleg. Det einaste er vel at ingen barnebarn kom på besøk i påskeferien. Her er ca.2-3 km til næraste nabo så er ikkje så redd for smitte. Når ein ikkje lenger er i arbeid så er gode hobbyar flott å ha. Symskina surrar og går om dagane og strikkepinnane klirrar om kveldane.Strikkar mest frå lageretsom er meir enn stort nok men fin ull i desse fantastiske fargane hadde vore midt i blinken. Ha ein god dag vidare.

    69. Som lærar blei dagane mykje meir hektisk enn dei har vore tidlegare! Når det er så fint ver som me har no, må eg ut i sola eit par timar med strikket mitt og rett og slett gjere ingenting! Så får heller neste dags-plan bli planlagt på kvelden🙈 Elles så skulle eg ha sprunge halvmaraton i Bergen på laurdag og gått 7-fjellsturen i Bergen siste mai😅Men begge arrangementa er utsette til hausten…

    70. Sitter på hjemmekontor, 4 uker helt alene hjemme ble leeenge. Godt å ha strikking og venner på nett da. Savner mest å ha kontakt med min gamle far på sykehjemmet. har ikke sett ham siden 7.3. Og nærkontakt med barn og barnebarn selvfølgelig. Og finullgarn er bare verdens beste garn.

    71. Heia. Æ e uføretrygda så sånn sett ser min hverdag stort sett ut som før. Meeeen, mannen min som pendle har plutselig vært hjemme i lange tider. Bare hyggelig det.
      Så har æ en sønn med endel utfordringer som ikke får psykologhjelp no, og DET, ja det e veldig tungt og vanskelig. Og det betyr nåkka.
      Dattra mi på 16 år hadde endelig fått hovedrolla i kulturskolens musical, dyrene i hakkebakkeskogen. Den blei jo selvfølgelig avlyst. Så skulle ho på sin førsre konsert i hovedstaden med Harry Styles fra One Direction. Det blir det ingenting av. Og sist, men absolutt ikke minst, så skulle ho ta andre året på vgs i Camebridge, England. Og i går fikk ho vite at det utgår.
      Så litt utfordringer hos oss og.
      Men æ strikke i vei og gjør det æ pleie hver eneste dag
      Ha en fin dag

    72. Her er så og si ingenting forandret. Går masse turer og nyter sola. Så klart masse strikking og.

    73. Her går alt sin vante gang. Er hjemme hver dag. Eneste som er utsatt er en handletur til Danmark , men den får vi ta en annen gang. Strikker og holder på med diamond painting. Må bytte på slik at jeg ikke går lei.

    74. Hei!
      Her går dagene nesten som normalt siden jeg jobber hjemme og gubben er ufør. Vi er ikke i de verste risikogruppene så vi har kontakt med barn og barnebarn.
      Ellers forsvinner snøen like fort som den kom. Lava ned 50 cm i vinter og nå endelig krymper den med nesten like mye i døgnet! Iallefall når vi har 🌞 men den kommer ikke skikkelig før mandag. Meeeen no ser vi muligheten til å få barmark før snøen kommer igjen!! 😂😂

      Kos dokker med det dokker kan alle sammen så blir det bra til slutt!!

    75. Tusen takk for en herlig blogg. ❤️
      Jeg ble fullt sykemeldt rett før tiltakene ble satt inn og har det i grunnen bedre enn før. Nå går det mot full uføregrad i stedet for 70%
      Min nydelige svigerdatter måtte gå alene på ultralyd og min flotte sønn måtte sitte å vente i bilen. De har heldigvis vært på en tidlig ultralyd så han har fått være med en gang.
      Nå er vi spent på om mormor får komme fra Danmark til fødselen i september.
      Ikke de største utfordringene, men dette er første gang for de tre og betyr mye for oss. ❤️
      Skulle jeg vinne vil jeg gi garnet til min svigerdatter som nettopp har begynt å strikke. 🧶❤️

    76. Hei, heimekontor , heimeskule og heimestudering på alle her i huset. Som ivrig korpsmusikant er det samhaldet der eg saknar mest i desse dagar, øvingane som uteblir, men forhåpentlegvis kan vi starta igjen til hausten 🙂

    77. Dagene mine er vanlig, men minsten som er lærling er permittert. Han liker å ha masse å gjøre.
      Deilig med fint garn da😊
      Ha en toppers dag 😊

    78. Dagene tilbringes stort sett hjemme da jeg er sykemeldt. Det som er vært i disse coronatider er at man ikke kan være nær barn og spesielt barnebarn. Heldigvis har jeg et stort garnlager som er blitt betydelig slankere. Gleder meg til det blir normale tider igjen.

    79. Hei. Så moro! For å være ærlig så kjenner jeg INGEN som IKKE hadde trengt en slik koselig oppmuntring i disse dager! Heier på alle, jeg. He He. Men – nå som jeg først er i gang så hadde jeg blitt kjempeglad jeg også. WOOP WOOP

    80. Det er alltid morro med give awayene dine.Her er det det samme som der,vi gaar ut saa lite som mulig.Jeg har en stor hage som jeg pusler I og gaar turer.Ellers er det mye striking.Hilsen MaryAnn

    81. For noen friske og fine farger! Ser for meg at det kan bli noen lekre votter av de nøstene.

      Jeg har hjemmekontor og driver hjemmeskole. Merker at jeg valgte rett da jeg ikke ble lærer 😉 På den andre siden er det utrolig deilig å ha “friminutt” ute i vårsolen 🙂 Ellers har jeg nesten mer kontakt med venner nå som vi har oppdaget hvor hyggelig det er å sees på facetime, må ikke vente månedsvis på at det klaffer med cafétreff for å skravles!

    82. Vil gjerne vinne finullgarn, beste garnet som finns og fine farger. Ellers er jeg på jobb på kontoret som vanlig, mens nesten alle andre har hjemmekontor. Vi er noen få på kontoret for å holde hjulene i gang. Mannen er daglig leder på butikk, så han har også fullt kjør. Dattra på 15 skulle konfirmeres neste helg, men dette er flyttet til august. Dessuten ble jeg bestemor i morges til fineste gutten, 6 uker for tidlig. Håper jeg kan besøke han snart. Alt er ikke som vanlig i disse coronatider nei. 🙂

    83. Så kjekk giveaway, altså! Jeg begynte i ny jobb 1. mars og rakk bare noen få dager på kontoret før jeg måtte ta sakene med hjem. Hjemmekontor i ny jobb er ganske intenst og selv om jeg sparer reisevei så forsvinner arbeidsdagen (og vel så det) i å finne frem digitalt. Det er utfordrende, lærerikt og til tider morsomt (når arbeidskollegers barn og kjeledyr dukker opp i digitale møter) og til tider frustrerende, men jeg klager ikke. Savner “live” møter, strikkekafeer og andre treff og ønsker meg mer strikketid (det gjorde jeg faktisk før også, he, he…).

    84. Hallo Vibeke lenge siden sist. E for det meste hjemme og tutle med litt forskjellig. Har ikke klemt barnebarn på lenge men har heldigvis videosamtaler. Det blir mye strikking/hekling😀

    85. Mye er endret – hjemmekontor, avlyste legetimer og sykehustimer, unger har skole hjemme, avlyste reiser osv. Men det aller verste er egentlig at det er en trykket stemning over alt synes jeg.

      Herlig farge på de garnnøstene 👍🏼

    86. Hverdagen er både totalt snudd, samtidig som den ikke er det. Som student, med jobb i helsevesenet, så er det nok å gjøre. Mer rutiner og tiltak å passe på i jobbsammenheng og en ny digital undervisningsplattform å sette seg inn i. Alt i alt så er det meste som før, selv om mye er nytt. Etter planen skal eg ha praksis i utlandet til høsten, men det regner eg med utgår. Det synes eg er trist.

      På den positive siden er strikkelysten tilbake. Sånn skikkelig kriblende deilig tilbake for første gang på år!
      Så mye av hjemmetimene går med til garnlagershopping, mønsterkikking, drømming, fargeglede, garntafsing og faktisk strikking. Egostrikking:)

      Ellers er kjøkkenhagen i ferd med å bli større. Nytt salat og spinatbed er på plass. Det gledes på mange felt heldigvis.

    87. Jobber på sjukehus og det er merkelige, uvante og rare dager. Vasking/spriting og holde avstand.
      Samtidig er vi kanskje blitt mer oppmerrksomme på hva som skjer, rundt oss, hvem som trenger oppmuntrende ord, en liten hilsen eller en overraskelse eller et smil.
      Gleder meg til normale dager. Savner familie som bor andre steder/land.

    88. Er lærar for ein klasse med spesielt sårbar ungdom: flyktningar, mange er heilt åleine, alle med mange traumer i bagasjen frå før, virusangst og isolasjon var det siste dei trengte. Desse dagane er så såre og utan håp eller lys, for dei. Eg ønskjer så veldig at denne merkelege tida snart er over…

    89. Hei så utrulig gøy med giwaway og du like raus av deg.Jo nå i disse tider mann på jobb,datter hjemmeskole og slit med det og hver hjemme og nå ikke får treffe venner og h er på skolen.Men eg koser meg med strikking og det er hobby og terapi for meg uten om hjelper til med skolearbeid og får motivasjon opp til det og ikke like enkelt hver dag.
      Men ønsker deg en fin tid framover og ser mot våre og sommer her nord og.

    90. Her jobbes det for fullt og vel så det. Er jobbpendler, så ukedagene fyker unna. I helgenen er det mann og hjem som får oppmerksomheten. Sydenturen i påsken røyk, men det har ingen betydning i denne sammenhengen. Vi må bare ta til etterretning de retningslinjene som kommer. Har med meg strikketøyet i ukene, så et nytt prosjekt hadde vært toppers.

    91. Her vart begynnelsen på småbarnstilværelsen annerledes enn eg var trodd. Eg sitter hjemme med en 4 mnd gammel jente, aleine i hverdagene mens mannen er på jobb. Eg var håpt på babybading og barnegrupper som holdes 1 gang i uken. Også trilleturer og mammaprat med andre nybakte mødre/venninner.
      Men det er kjekt å kunne lese bloggen din og andre innlegg fra strikkegrupper pp FB.

    92. Har vært på jobb hele tiden og har hatt hektiske dager siden jeg jobber på💊 apotek. Vanskelig å ha hjemmekontor derfra😉. Folk er blitt mye flinkere til å holde avstand, og kundene sier ifra om noen står for nært innpå.
      Har nylig strikket 4 par av Hadelandsvotten, og da har jeg brukt Rauma finullgarn, så jeg hadde blitt veldig glad for mer av dette garnet i spreke farger.
      Tusen takk for at du sprer så mye garnglede og linker til spennende oppskrifter❣️Har prøvd meg på noen av de, og det er moro å prøve noe helt annet 🤩
      Ønsker deg en fortsatt god vår /forsommer med mye aktivitet på “perlerommet”, godstolen med strikketøyet i hendene eller med blomster og grønnsaker ute🌷🏵️🍅🥒🍓

    93. Har vært på jobb hele tiden og har hatt hektiske dager siden jeg jobber på💊 apotek. Vanskelig å ha hjemmekontor derfra😉. Folk er blitt mye flinkere til å holde avstand, og kundene sier ifra om noen står for nært innpå.
      Har nylig strikket 4 par av Hadelandsvotten, og da har jeg brukt Rauma finullgarn, så jeg hadde blitt veldig glad for mer av dette garnet i spreke farger.
      Tusen takk for at du sprer så mye garnglede og linker til spennende oppskrifter❣️Har prøvd meg på noen av de, og det er moro å prøve noe helt annet 🤩
      Ønsker deg en fortsatt god vår /forsommer med mye aktivitet på “perlerommet”, godstolen med strikketøyet i hendene eller med blomster og grønnsaker ute🌷🏵️🍅🥒🍓

    94. Jeg er heldig og jobber fortsatt. Jobber rotasjon med 12 timersskift og er derfor på mange måter i karantene da. Men følger dugnaden og minimerer handling og å være med andre, bl.a. pga familie i risikosonen. Håper Norge kommer seg igjennom dette uten så store konsekvenser, men det påvirker allerede mange og for de er allerede konsekvensene store.

    95. Hei
      Her er hverdagen omtrent som før. Setter utrolig pris på blogger og podcaster, det gir inntrykk fra andre kanter av landet/verden.

    96. Finull er alltid bra! Neste prosjekt her er votter så det hadde passet fint.
      Her er det hjemmekontor og hjemmeskole i flere rom. Alt av arrangement avlyst. Men det lever vi helt greit med.

    97. Jeg har hatt 3 uker med hjemmekontor, men er nå tilbake på kontoret igjen. Alt i hverdagen er forandra. Gleder meg mest til en gang i fremtiden å kunne besøke familien igjen. Ønsker deg og dine en fin og god vår. OG det er alltid en glede å besøke den flotte bloggen din 🙂

    98. Jeg er student som skriver master så jeg har uansett ikke undervisning så her er alt mye av det samme utenom veldig lange sosiale lunsjer der man faktisk kan SE og ta på folk. Siden jeg er i risikogruppen jeg har grodd fast hjemme, men mandag denne uka var faktisk første gang jeg traff en venn siden korona (Bor dog i kollektiv men ekke helt det samme). Strikketiden er godt forlenget, og nå har jeg greid å strikke kyse på to dager selv om jeg er fersk og begynte å strikke i år!

    99. Gubben ble fortsatt sjukmeldt pga at han ikke ha fått kontroll på sjukehuset etter operasjon den 13 des.
      Eg skulle hatt en stor operasjon på mandag som var men den ble avlyst/utsatt te i august.
      Ellers så er jentene heime og vi driv hjemmeskole/barnehage men masse familietid.
      Eg er i full jobb som hjelpepleier så føler eg luktet sprit og klør heile tida🙈🙈

    100. Hos oss begynner vi vel å bli litt lei av hjemmeskolen. Eldste har klart seg utmerket. Men vi merker denne uka at han trenger å komme tilbake til læreren sin som han er så glad i.
      Selv er jeg takknemlig for å ha en jobb å gå til og vite at jeg ikke blir permittert. Selv om det har vært noen rare uker hvor vi ikke har fått lov til å ta imot pasienter før denne uken.
      Sammen er vi sterke og sålenge alle holder seg til anbefalingene tror jeg vi kommer godt ut av situasjonen ❤️

    101. Her jobbes det … vært en travel uke når barnehagene åpnes og en skal ha de ansatte på plass igjen. Får gode tilbakemeldinger på at barn og foreldre synes det jobbes godt. Kjekt med fint vær og mye hagetid 🙂

    102. I disse tider er det stort sett som vanlig da jeg er ufør å sliter med kroppen. Glad jeg har strikketøyet mitt sånn at jeg får dagene til å gå litt fortere. Savner ungene og barnebarna mine noe enormt, gleder meg til dagen kommer sånn at jeg kan gi de en god lang klem ❤️Ønsker deg en super fin dag 🥰

    103. Her har det vært noen stille uker. Ingen besøk av barn og barnebarn. Men facetime er gull verdt i disse tider. Fikk akkurat, på dagen, utsatt en operasjon i tommelen, så strikking er en ting jeg virkelig savner. Men nå er det lys i tunellen, og da blir det operasjon om ikke så altfor lenge. Da gleder jeg meg til å kunne strikke en festdrakt til mitt lille barnebarn som fyller 2 år på mandag. Blir litt forsinket gave, men det går helt fint. Ha en deilig uke🤗

    104. Hei kjære du. Føler virkelig med Dib, dette skulle jo vært hans beste år til nå. 🙁 Men han er en flott gutt og tar nok tingene på strak arm etterhvert.
      Jeg har blitt huleboer. 😂 I går var jeg ute og farta for første gang siden før påske. (Måtte fornye førerkortet) Men har ingenting å beklage meg over..(unntatt at jeg ikke får besøkt mamma, ei heller barn og barnebarn)
      Deilig med vår/ sommer, har snart strikket opp alt superwash-garnet mitt, (årets to-do prosjekt), kaffen inntas nå på verandaen i finværet.
      Og mtp det jeg skrev om superwashgarnet, så er jo finull det aller beste å fylle på lageret med. 😊 Tog du an? 💞😂💞

    105. Den største, og beste, forandringen for meg er hjemmekontor der jeg kan jobbe i fred, uten all støy som er i kontorlandskap. Det blir også mye mer fritid når jeg slipper 2,5 timers reise hver dag. Holder meg ellers hjemme og koser meg med håndarbeid og lydbøker. Ha en fin dag😀

    106. Finull er et flott garn som jeg gjerne kan ha mer av i lageret 💚 Koronaen har ikke dramatiske følger for meg som har min kommunale jobb og lønn. Det stengte biblioteket er ferdig ommøblert og ganske ryddig nå 😉 Men tenker naturligvis mye på all elendigheten verden rundt, og lurer på hvordan livet vil endre seg etter dette…
      Takk for en hyggelig blogg 🌸

    107. Hei.Du er en så glad og positv dame og jeg er inne å leser det du skriver for det gir meg så mye inspirasjon til å strikke videre.Jeg så de herlige kyllingene dine til påske.Herlige.Tusen takk for alle demønsteren du sender oss link til. For min del er det ikke så store forandringen men vi får håpe at dette viruset går over snart.
      Jeg sitter her å strikker dåpskjole til mitt minste barnebarn.Vi håper det blir dåp neste måned som planen er. Og så strikker jeg meg en vår/høst jakke.En fargerik jakke som en blir glad av å se på.Trenger det nå som jeg ikke kan gå ut.
      Ha en fortsatt herlig dag.

    108. For en flott vår-farge bukett med garn! Interessant å lese hvor ulikt vi har det i denne tiden.
      Som pensjonist og kronisk syk, tenkte jeg det meste ville bli slik det vanligvis er. Men når de få avtalene man har, blir borte, merkes nedsteningen ganske godt likevel. Det er ingen ting som bryter rutinen på hjemmelagene. Her om dagen fikk jeg time hos kiropraktor – det var en stor opptur!

    109. Hei 🌞
      Lurer veldig på hvorfor jeg ikke har lest dette innlegget tidligere. Ikke pga give away’en, men greia er jo at jeg er her inne og leser hver dag, så rart er det!

      Coronatid…. Med mann i risikogruppa begrenser alt seg, men lange turer i skogen med bikkja (og noen ganger barnebarna), rydde i bortgjente kroker og strikke/hekle duger godt aktiviteter. 16-åringen synes heller ikke ho går glipp av noen ting, og er bare fornøyd – eller ikke helt, ho ønsket seg eksamen, men slik ble det jo ikke.
      Savner å kunne omgås utflyttede barn på normalt vis, men nå som sommeren kommer blir det lettere å møtes ute. Så bortsett fra at lumske sykdommer som corona er noe herk, (og jeg ønsker det dit pepper’n gror…..) synes jeg dagene stort sett er som de pleier….
      Ha en kreativ aften i vårværet 🌞
      Hilsen Margaretha

    110. Hei. Nydelige farger på garnet du gir bort. Fint å strikke votter av.
      Ellers så jobber jeg på sykehus, så jeg har vært i full jobb hele tiden mens landet har vært stengt ned. Stille og rolig i gangene og ellers i samfunnet. Lite kontakt med folk utenom jobb. Men når er hytteforbudet opphevet, og det er det beste som har skjedd. Hurra! God helg til deg og dine! Kos deg med perlinga, du er superflink og tålmodig! Sølvi

    111. Hei
      Vet ikke om jeg er for sein til å være med, men uka har vært lang og utrolig slitsom.
      Jeg har fatigue´ etter kreft, jeg har rett å slett ikke orket å kommentere før nå.

      Hjemmeskole med en skolelei tenåring med dysleksi….
      Innlevering i Norsk
      Digitalprøve i Naturfag
      Valgfagdag med dokumentasjon/innlevering
      PowerPoint innlevering i musikk
      Stor inn levering i Kunst og Håndverk
      Og selvfølgelig «vanlig» hjemmeskole i alle andre fag

      Og ukas høydepunkt:
      Teorieksamen for lett motorsykkel hos vegvesenet på fredag – han fikk bestått!

      Håper du får en fin helg, jeg ligger på sofaen frem til hjemmeskolestart mandag klokka 9!

      Klem fra Laila H

    112. Det går fint her hjemme, jeg er permittert mens gubben er i full jobb. Vi bor landlig og har nok å finne på her hjemme, ekstra strikketid har det jo også blitt. Det har sjeldent vært så rent og ryddig her hjemme. 🥴 Savner den ukentlige sangøvelsen og alle vennene der, men vi har heldigvis hatt noen treff digitalt. Ellers så savner jeg tettere kontakt med barn og barnebarn mest, og ser veldig fram til at det vil være greit igjen.

    113. Hyggelig at man kan få sjanse til å vinne disse fine garnnøstene av deg.
      Her nyter mor,far og barnet hjemme i disse tidene 💕. To bursdagsselskaper her ble avlyst rett etter alt ble stengt. Vi gleder oss til å få møte våre familier og venner når alt er bra igjen.

Siste innlegg