GIVE AWAY – Rosa Skyer & HverdagsKos

 

Noen ganger er det helt greit med Enhjørninger, Regnbuer, sukkerspinn – Ja t.o.m litt rosa bobler og tryllestøv kan mange ganger lyse opp en ellers grå hverdag At me alle har hatt noen tøffe måneder på hver vår måte er ikkje til å legge skjul på. Me har alle vår egen måte å takle dette på, men at på tusenvis av demonstranter tok til gatene skremmer meg! JA, eg skjønner at de følte det var riktig, men eg er ikkje alene om å bli skremt! Eg er på ingen måte rasist og har heller aldri vært det, men av hensyn til andre så kunne eg aldri gjort det samme.

Me er sååå mange som har både ofret og mistet så mye de siste månedene, alt fordi me vil skåne andre enn oss selv. Da er det ganske frustrerende at noen bare kan bestemme at det er helt greit å risikere andres liv for å få frem et poeng som kunne vært vist på andre måter.

Det er mange som har hatt det tøft og fortsatt sliter pga situasjonen me befinner oss i så da tenkte eg å lage til litt KOoOS Kos i hverdagen er alltid kjekt og det er viktig!! Som eg sååå mange ganger har sagt før så trenger det ikkje være luksus, men bare noe som får deg til å smile. Luksus og luksus, men denne pakken vil eg kanskje si er litt luksus på nytelse når det kommer til garn 🙂

 

 

 

2 nøster deilig Holst Supersoft og 3 små nøster SOUL (25 gr/177 m). Begge garntypene kan du strikke med hver for seg, eller du kan strikke de sammen. Kanskje du kjenner ei lita tulle som du kan strikke noe koselig til?
Små booties? Ei lita jakke? Genser? Et skjørt? Uansett hva du måtte velge så er alt garnet
i pakken veldig drøyt og rekker til mer enn du tror

 

 

 

 

I pakken følger det også med et par Ponny og litt Pom-Pom 🙂 Skal det du strikker f.eks være en gave,
vel så følger det i såfall med litt tilbehør som bare ei lita tulla kan elske

 

 

 

 

Så ja, om du skulle trenge litt Rosa KOoOS i din hverdag, eller kanskje du kjenner noen som trenger det?
Vel…da er denne Give Away`n noe for deg For å delta trenger du kun å skrive en kommentar her på dette innlegget (Kommentarer på Facebook gjelder ikkje). Fortell meg gjerne hvordan de siste månedene
har vært for deg. Uansett så håper eg du har det bra og at du holder deg frisk

 

 

 

 

Del gjerne denne Give Away`n med de du syns bør delta 🙂

 

Tenker eg vil la denne sveve rundt i rosa glitterstøvet ut uka og så tar eg en trekning
LØRDAG 13. JUNI

 

 

 

 

LYKKE TIL
og Lag deg ei Koselig uke

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

73 kommentarer
    1. Siste tiden har vært fin med masse tid med jentene mine. Men selvsagt savn til familie som bort langt borte.
      Takk for masse inspirasjon🥰

      1. Den pakken skulle jeg kost meg med å lager noe fint til barnebarnet. Jeg har bursdag 10 juni å synes dette hadde vært en hyggelig gave. Tiden som har vært har å er uvirkelig

    2. Eg har jobba som vanlig under koronatida. Og kosa meg med dyran, strikk, maling og litt familie

    3. Jeg har vart heldig å kunne være sammen med mine kjære i denne tiden og ikke minst barnebarnet mitt på 8 som hadde blitt så lykkelig for noe strikket av dette garnet og spesielt hvis hennes mormor (jeg) hadde strikket det til henne.

    4. Igrunnen ei ok tid, utfordrende med hjemmekontor, siden 12 mars, men er jo heldig og fått bære frisk og hatt jobb. Ettermiddagene går til strikking og tv titting. Kos i hjemmet med mannen, da vi har holdt oss litt isolert. Lest mye på bloggen din, du har forøvrig mange gode poeng og tema, og mange fine strikke tips (mønster tips).

    5. Så koselig med Give Aways 😀

      De siste månedene har vært fine, Startet året med oppkjøring, så mer jobb og nye koselige kollegaer. Strikkinga derimot har det gått trått med, takket være en frozen shoulder, men den får ikke stoppa meg. Våren, sola og nå sommeren som kommer har gitt meg en stor trang til til å plante masse blomster, mest sannsynlig med god inspirasjon fra deg 🙂 Du gjør det så trivelig rundt deg 🙂

      Ha en superduper sommer 🙂

      1. Som kronisk syk og i diverse risikogrupper har tiden fra 12.mars vært tøff. Veldig glad for at jeg har et greit garnlager så det har blitt en del strikke- og hekleprosjekter når jeg bare måtte sitte inne 😊 Nå når risikoen for smitte er så liten så nyter jeg det å kunne gå ut blant folk igjen. Det ser spennende ut dette garnet, har aldri testet det, men har sett at du ofte nevner det.

    6. Helt seriøst, har ikke merket så mye forskjell, bortsett fra at hendene er fulle av eksem etter all såpe og antiback🙈

    7. Ville gi til min datter Siri, hun elsker my little ponny og kunne strikke seg en topp

    8. Jeg har brukt coronatiden til å så og ordne til i grønnsakhagen. Det har vært en stille tid med savn av barn og barnebarn, men mannen min og jeg har gjort koselige ting hver dag😍 og så har jeg strikket selvfølgelig😊

    9. Glad jeg har hatt garn og kosa meg med strikking i denne tida, siden jeg er i risikogruppen, har det blitt mye hjemme.. Så flott med overraslelse du gir..💃💕💃

    10. Jeg har egentlig hatt noen fine uker, jeg! Mye strikking og hjemme-alene-kos 🥰

    11. For en flott gave 😍. Har to småjenter, barnebarn, på 1 og 2 år, som jeg kunne strikket noe fint til ❤️. I coronatiden satt jeg jo mye hjemme, men ingen problem når eg har strikketøy å kose meg med, og dagene fyker avgårde 😊

    12. Jeg har nesten ikke sett andre mennesker enn familie og hjemmesykepleie, er i risikosonen pga flere faktorer, så jeg har det best hjemme til ting roer seg. Så det blir mye håndarbeid, serier og noen små pøbelstreker mot kjæresten. Men jeg håper intenst at perioden med hjemmesykepleie snart er over og det blir mulig å stikke opp på fjellet og bade litt på sene sommerkvelder. Ha en fin kveld <3

    13. Det store savnet i denne tiden har vært barnebarnet som bor i Danmark. Men alle er friske, det er det viktigste. Det er flere i familien/venninner som venter småjenter snart, så det hadde vært kjekt å strikke noe i det fine garnet.

    14. Jeg har hatt en pappa som har vært alvorlig syk i corona tiden, fikk ikke besøke han hjemme eller på sykehuset. Fikk heldigvis 3 dager sammen med han før han sovnet inn. Trist men sånn ble det desverre

    15. Å, så snilt av deg. Du vet å lyse opp dagene til dine medmennesker. Vil svært gjerne være med på GiveAwayen.
      Dagene her har vært stort sett normale. Men lei for at drømmeturen til USA ble kanselert da. Savner jo en del av det jeg kun får kjøpt i Sverige, men har fulgt oppfordringen og holdt meg på rett side av grensen. Dropper min norske nær- dagligvareforretning, da jeg ikke liker å stå i kø blant utenlandske trailersjåfører som strømmer fritt over grensen, og drar heller inn til byen og handler en gang i uken.
      Ble skremt over demonstrasjonene som nå dukker opp, men heldigvis oppførte de seg sivilisert i Norge i motsetning til i mange andre land. Lurer jo på hva de tenker med.

    16. Hos meg har det vært stort sett som vanlig,mye strikking. Siden man er i risikogruppen,så har det vært mye innetid.Er veldig enig med deg i dette med disse demonstrasjonene. Folk burde virkelig tenke litt over sine handlinger i disse tider.Er selvfølgelig helt enig i at rasisme bør slås hardt ned på,men nå har vi en pandemi gående i verden,og da bør det tas hensyn til. Er redd for en økning av smittede og døde her til lands om noen uker.

    17. Jeg har ikke levd så annerledes enn jeg pleier, vi har jo “trent” på dette i flere år.
      Men kunne definitivt funnet på noe med det fantastiske garnet! 😍

    18. Lange dager og mye hjemme Strikkekafeen stengt, så da blir det hjemme- Lager mer mat fra bunnen og strikket mye Har noe Holstgarn og har blandet 1 tråd Holst og 1 tråd mohair Blir en lett og fluffy genser. Letter litt på savn at jeg ikke kan reise til barn eller barnebarn.

    19. Jobben som lærar har vore ganske hektisk desse månadane. Men har fått roa godt ned i helgane sidan me berre har vore heime😊

    20. De siste mndr. har jeg vært jobb hele tiden, på sykehus, men avdelingen vår har vært rammet av både sykdom og karantener. Tøffe tider, men vi har hatt et fantastisk samhold.
      På hjemmebane har vi hatt det greit, vært forsiktige og holdt avstandt. Vi har jobbet og kost oss i hagen når det har vært mulig. Innevær er strikking og lesing + rydding.

    21. Du har så fine give aways 😍 Dei siste mnd har vore svært spesielle for oss alle, men ein ting eg har savna er å få klemme på niesen min på 4 år. Hu er familiens prinsesse og det hadde vore perfekt å strikke noe rosa til hu. Det heile har ikkje vore lett å forstår for hu, men så skjønner hu mye allikevel. Gler meg te eg kan knipa på hu…

    22. Når man er i risikogruppen og har levd det meste av denne tiden uten særlig kontakt med omverdenen, da har små og store strikkeprosjekter vært min redning. Har heldigvis fått møte mine nærmeste den siste tiden, og det har vært godt.
      Hadde vært supert med litt søtt garn for å strikke til min niese 💕

    23. Hei
      Jeg sier ikke nei takk til den slik gave.
      Vi har måtte holde oss hjemme pga min mann var i risikogruppen og det er pga han har diabetes og jeg er vel i den gruppen selv jeg også, men ikke så ille som min mann. Vi klager ikke pga jeg har fått vert å handle. Men det er verre at jeg ikke har fått vert oppe hos min mor og besøkt henne på sykehjemmet. Jeg reiser oppover i morgen og hjem igjen dagen etterpå. Min mann skal være hjemme pga vi har noen på fire poter her hjemme. Men det blir vel en tur opp igjen neste mnd tenker jeg og da er meste parten utav de på 4 poter flyttet.
      Ha en fin kveld.
      Klem fra meg.

    24. Heia 😀

      Korona tiden har vært ganske travel for meg. I starten måtte vi finne nye arbeidsoppgaver til de som hadde hjemmekontor fordi barnehagene ble stengt. Etter hvert måtte vi kartlegge hvilke barn som av ulike årsaker var sårbare og trengte barnehagen sin.
      De siste ukene har jeg jobbet ganske vanlig …, men med en det etterslep på ting.

      Du er flink til å minne oss på kos i hverdagen. Viktig å stoppe opp og puste litt slik at en ikke blir “spist” av hverdagen. Strikketøyet er stressreduserende og min yoga. Nå X jeg strikkepinnene og håper at den flotte gaven havner på denne siden av Boknafjorden.

      Ha en fin fin uke … Nå kommer sommeren 😘

    25. Så snill du er som sprer rundt deg med tryllestøv.
      De siste mnd har vært tøffe for oss her, mye pga alvorlig sykdom på gamle foreldre som man ikje får besøke på sykehus i nord. Økonomisk tøft pga permitering i jobb og alt som følger med det.
      Det positive er mye tid med unga og mange fine turer i Skogen med hunder og unger. Ei tid vi kom nærmere hverandre og kommer til å tenke godt om i ettertid.

    26. Så snill du er som strør rundt deg med koselige, rosa gaver. Siden midten av mai har ting begynt å bli mer normalt. Vi treffer familien, barn og barnebarn igjen. Og det har jo vært det vanskeligste for vår del. Vi er begge i risikogruppe og har vært mye for oss selv. Men vi har tross alt vært to sammen. Så at vi nå kan møte barnebarn igjen , fortsatt med litt avstand, er en stor glede. Og jeg har noen små jenter og strikke til.

    27. Bortsett fra at det nå er regjeringen som har bestent at jeg skal holde jeg hjemje, har ikke denne tida vært særlig mye annerledes enn ellers. Med en skranglete skrott er d nesten slik til vanlig. Ellers har j benyttet tida til kvalitetstid med dattera, samt en del tid på hobbyrommet mitt. Rett og slett kost meg. Har faktisk kjent på at det jaget vi lever i til vanlig har vært godt å slippe. Det er liksom et jag etter butikker, besøke den ene og den andre. Flott premie forresten 🙂

    28. Hei. Ja, en rar vinter og vår har det vært. Da har det vært godt med strikking og hjemmesysler.
      Så flott og spennende gave!

    29. Litt kjedelig å være så mye hjemme. Venter på en operasjon neste onsdag, både gruer meg til den og gleder meg til den er over. Det hadde vært supert med en sånn premie! Må uansett unne meg en garnpremie etterpå, fordi jeg fortjener det!

    30. Skal ikke klage, har hatt hjemmekontor siden 12 mars, og skal fortsette med det. Det gir meg mye mer fritid, da jeg slipper den lange reisetiden til og fra jobb. Strikker sommertopper nå, og har nettopp fått pakke med masse bomullsgarn. Gleder meg og har hodet fullt av strikkeplaner. Holst garn er et av mine favoritter. Strikket mange kofter av det😊

    31. Så koselig at du prøver å gjøre livet bedre for alle andre. Du ER heil ved du.
      Jeg tror ikke livet mitt har vært tøffere enn andre som er i riskogruppen og som er redd for å bli smittet.
      Men jeg synes det er vanskelig å forstå at noen setter oss andre i vanskelige situasjoner. Så forstår jeg på den andre siden at folk er lei, og nå slipper myndighetene litt opp. Da kan det vel “ta av” for noen.
      Skal få nytt barnebarn igjen, her er de produktive; 10 mnd blir det mellom dem da.;-) Tenk å få strikket i rosa, det har jeg aldri gjort før 😉
      Ha en flott kvell

    32. Som ufør kroniker har jeg ikke merka forskjell😳😵. er hjemme og strikker når jeg klarer… nydelige farger du har funnet fram😍 skull nok funnet noe fint å strikke 😄

    33. Det hadde vært gøy å fått en så fin pakke i posten, etter denne tiden hvor man har fungert som altmuligmamma. Det har vært tøffe tak for hele familien, når man plutselig bare skullel holde seg hjemme.

    34. Har ikke merket mye til corona-krisen. Har jobben på sykehuset hver dag likevel. Har holdt meg frisk, men kunne likevel tenke meg litt rosa 🙂

    35. Hei coronatiden godt bra og hatt hjemmeskole i 6uker her og gikk greit,så mye familietid sammen og snakket med barnebarn over chat og utrulig flott giweaway og ville undt barnebarn en flott genser og engjøring og popos ho ville blitt så glad.
      Kos deg vidre og så koslig og titt innom igjen

    36. Jeg ble bestemor til ei lita jente akkurat da verden ble stengt. Så vi har holdt oss mest mulig hjemme så vi har kunnet bli kjent med henne. Nå er hun 3 måneder, tia flyr!
      Yngste dattera mi har hatt hjemmeskole og har taktet det supert! Karakterene er økt og hun synes det har vært greit å lære i fred og ro
      Ellers så har jeg kost meg med å strikke og hekle babyklær, leker, pledd til lillegull. Hun liker godt ull og borrer nesen inn i ullkærne. Denne give avay ville ha vært luksus å vinne, så jeg kan lage mer til henne.
      Det er så koselig å lese bloggen din, det er det første jeg ser etter når jeg våkner.
      Tusen takk for alt du deler, du er grunnen til st jeg har tatt motet til meg og begynt å strikke igjen! Lærte det da jeg var 4-5 år, men mistet troen på at jdg kunne, det var enklere å hekle. Nå har jeg strikket jakke til lillegull og endret mønsteret til den ble som jeg ville ha den. Takk for god inspirasjon!

    37. Jeg har et jentebarnebarn på 6 år som nettopp har fått påvist at hun blir veldig syk av laktose. Det hadde vært fint med noe rosa strikk til henne. Skal besøke henne i juli, i Trondheim.
      Ellers har jeg selv det ganske bra i disse tider. Mange som enda ikke tør gå ut om dagene, men jeg går tur hver dag. Man må jo ha frisk luft 🙂
      Fortsatt fin kveld og uke.

    38. Hadde vært fint å få. Har et barnebarn som elsker rosa. Lei av å strikke labber. Har blitt en del av det.

    39. Å jatakk 🤩 elsker rååååsa! Jobber som sykepleier og kobler av med strikking når jeg har fri🌺

    40. Å så koselig —- hadde vert så koselig å få vinne denne pakken 😉

      Eg skal bli farmor og til høsten og dette hadde jo vært perfekt — og takk for at du sprer så mye glede på bloggen din

      Smil fra Ho monika

    41. De siste mnd har vært både gode og tøffe❤️ Både meg og min mann er i risikogruppen, og har måtte holde avstand fra barn og barnebarn😢 men samtidig har vi klart å holde oss friske, og det er jeg takknemlig for❤️ Nå har vi igjen fått treffe våre kjære, og det var fantastisk❤️ I dag har vi feiret min bursdag sammen med 2 av barna, og det var herlig🥰 tiden som har vært, har jeg brukt til masse teststrikk, og nå er tiden snart inne til å strikke til meg selv❤️ Håper du og dine kjære, og ellers alle andre har det så godt som dere kan ha det❤️

    42. Så koseleg gave du skal gje vekk 😊 Hadde ferie dei fyrste vekene av Koronastenginga…, så då vart alle planer bytta ut med å vera heima, spøta og slikt. Etter den spesielle ferien vart det full rulle med jobb att.

    43. Det var alle tiders fint garn, jeg kunne likt og vinne det.I denne tiden some vi har vart hjemme,har jeg faatt strikket mye og har faatt gjort mye I hagen.Ha det godt.Hilsen MaryAnn.

    44. Den siste måneden har vært tøff. Ikke pga coronaen, for hele familien har vært veldig forsiktig pga min kreftsykdom. Nei, jeg fikk beskjed om at de hadde funnet nye svulster etter fire rolige år. Jeg fikk kreft i 2012 og dette er femte gangen med tilbakefall. Men i dag fikk jeg telefonen som jeg håpet og bedd om: Sykehuset sier JA til en ny runde med immunterapi <3

      <3

      Strikking er den beste terapi for meg <3 Når jeg setter meg ned med strikketøyet og en god strikkepodcast eller en spennende krimserie på Netflix så glemmer jeg alt det vonde og både kropp og sjel slapper av fra sykdom.

    45. Så fint garn 🙂 De siste månedene har vært sykt slitsomme, med hjemmekontor, hjemme trening, hjemmebarnehage og hjemmeskole, det verste var å ikke vite hvor lenge det kom til å vare. Heldigvis ser det ut til å gå den riktige veien nå 🙂

    46. Åh, for noen lekre farger. Tenkte med en gang på et jentebarnebarn som kommer i slutten av juli.❤️
      Jeg er så enig med deg når det gjelder disse som demonstrerer, kunne aldri tenkt meg å gjøre noe sånt, og jeg er heller ikke rasist. Her har man i månedsvis prøvd å unngå nærkontakt med alle, omtrent gått i hi. Og så er det da noen som absolutt ikke bryr seg, men skal trenge seg sammen, tett, tett, bare for å vise verden, eller hva…… Tenk å vise så lite hensyn!
      Ja, det må da finnes andre måter å få fram budskapet. Jeg kom til å tenke på en sang fra tidlig 80-tall, sunget av Stevie Wonder og Paul McCartney:
      Ebony and ivory live together in perfect harmony
      Side by side on my piano keyboard, oh Lord, why don’t we?

    47. Dette så veldig lekkert og fristende ut 😍 kunne blitt noe riktig så lekkert ja 🌞 har ikke vert så kjekt med disse korona tider, mange har hatt det veldig tøft. Er i risikogruppa selv, men har vert heldig og ikke blitt smittet 🌞 reagerer også på masse ansamling saken er helt klart viktig tidspunkt helt feil.

    48. Kære Gro
      Du tænker altid på andre, du har en dejlig blog, jeg glæder mig hver dag til at læse på din blog, altid dejlige opskrifter.

      Jeg vil ønske min mor vandt din præmie, det har hun fortjent.

      Jeg gik i karantæne allerede d 14. Marts, og er stadig meget påpasselig med håndvask, sprit, afstand til andre.

      Jeg har været på hospitalet 2 gange under karantæne, den første gang til kontrol for cancer den 13. Marts, anden gang d. 27.maj til behandling af min cancer, jeg er rask, men får forebyggende behandling. Jeg er som sagt rask, så det glæder mig at sommeren endelig er på vej.

      God sommer til dig og din familie.

    49. Hei
      De siste månedene har vær rolige, mer tid for meg selv og mine interesser. Kontakt med venner og familie på telefon og mail. Har kost meg med podcaster og blogger daglig. Alt i alt har tiden gått greit.

    50. Trist tid, lengter til jeg får treffe mamma igjen. Elsker å strikke når hendene er samarbeidsvillige ☺️

    51. Hei!!
      Vi er vel egentlig” de heldige” i den siste tiden som ikke har fått hverdagen snudd på hodet!
      Fast jobb hjemme og ufør gubbe (som er min jobb), så det uvanlige har vært selve nedstengningen av det offentlige.

      Vi har kosa oss og hatt besøk av barn og barnebarn! Henta i bhg etterhvert og nå på overnatting.
      Rosa, enhjørning og glitter er mine jenters drøm!

      Skremmende å se at så mange er villige til å ofre mye for å demonstrere slik. Kunne vært gjort på annen måte og til en annen tid.
      Som gubben sier; ALL lite matters!!

      Ha en superduper uke!!

    52. Hei 🌺
      For ein flott Gavepakke du har laga💜har eit barnebarn på snart 3 år som er så glad i my little ponni og enhjørninga og rosa er ein favoritt, det hadde vore kjekt laga noko fint til henne🦄🥰
      Vekene og mnd med corona har vore spesielle og tankevekkende….. har heldigvis familie og gode venner som vi har hatt kontakt med PR telefon og ikkje minst er eg heldig som er glad å strikke. Har også følgt bloggen din, du inspirerer …… ønsker deg ein fin dag😀

    53. Hei😀
      Jeg har hatt hjemmekontor siden mars da alt stengte ned. Har hatt fine, støyfrie dager og det er deilig å slippe å reise kollektivt i flere timer hver dag. Om jeg er så heldig å vinne skal jeg lage noe fint til mitt barnebarn på 2 år.

    54. Lækker lækker giveaway – håber håber håber at vinde.
      Min mand har arbejdet under hele coronanedlukningen her i Danmark, og jeg er selv hjemmegående, så vores hverdag har på mange områder været, som den plejer. Dog har to af vores piger haft hjemmeundervisning. Den yngste er i skole igen.

    55. For noen nydelige farger❤️
      Coronatiden har vært helt ok. Man må bare innrette seg etter situasjonen som er aktuell til et hvert tidspunkt. Jeg har som vanlig dratt til sykehuset for cellegift hver 14. dag. Det har blitt en del strikking. Har kjøpt garn på den lokale garnbutikken for å støtte dem gjennom krisen.
      Dette garnet vil jeg gi til min datter som snart er ferdig med sin første genser. Hun elsker fargene og har lyst å strikke seg et sommerskjørt.
      Ønsker deg en fin kveld.
      Ta godt vare på deg selv. Klæm fra mæ tell dæ😀

    56. Litt rar tid vi har vært gjennom, men bra vi (nesten) er på andre siden nå. Håper det går bedre og bedre framover nå. Litt ensomt har det vært oppi det hele, men jeg velger å se positivt på det nå.
      Klem fra meg

    57. Oi, dette var søtt 😀 Kjenner noen smådamer jeg kan strikke til av dette, og perleriene ville de nok også likt. Er heldig med trygg jobb, så korona har ikke ført til store prøvelser for min del. Men håper selvsagt at ting normaliserer seg etter hvert, og så ser vi kanskje at vi godt kan tenke annerledes enn før på enkelte områder. Takk for fin blogg 💚

    58. Jeg har jobbet som vanlig, og vært med mine nærmeste. tiden som har gått har vært litt skremmende, men håper vi og har tatt med oss noe og. Sett at mange har måtte ta mer tid med barna sine, og har hatt godt av det.

    59. Den siste tiden har vært utfordrende på mange måter! Med to barn som hadde hjemmeskole var det nok å henge fingrene i, noe som gikk utover meg som er uføre på grunn av sykdom. Jeg har behov for mye hvile og bruker timene barna er på skolen til å hente meg inn og lagre opp litt energi til de kommer hjem. Når den muligheten forsvinner totalt i 2 måneder og jeg ikke har fått en eneste time alene så blir det veldig tøft!
      Men det er utrolig hva man får til når man må og det virkelig gjelder! Selv om hjemmeskole var utfordrende, slitsomt, mye jobb og til tider virket det helt umulig at vi skulle komme gjennom det, så klarte vi oss veldig bra! Nivået i alle fag har økt drastisk hos begge barna og spesielt for hun minste har leseferdigheter og skriveferdigheter utviklet seg veldig i positiv retning. For hun eldste har nivået i matte, engelsk, lesing og skriving økt like mye. I tillegg har begge fått en utrolig mestringsfølelse og mye skryt fra lærere. Det gjør at alt strevet var verdt det og jeg tenker at vi er en av de heldige familiene som virkelig har fått noe positivt ut av dette. Det er jeg takknemlig for ❤️
      Å så må jeg trekke frem den annerledes-17 mai feiringen som noe spesielt. Det at vi fire fikk oppleve en sånn 17 mai sammen var veldig fint! Når det først ble en så annerledes feiring så kjørte vi like så godt løpet helt ut. Vi hadde på oss pysj/koseklær hele dagen, lagde god frokost sammen, alle sto opp når de ville helt uten stress og barna fikk lov å se film/spille på iPad så mye de ville. Vi hadde også kjøpt inn pølser, brus, kake og masse is (ingen 17 mai uten pølser og is vel..) og barna fikk spise så mange is de ville. Akkurat slik det skal være den dagen 😍

    60. Ser at det er mange som fortjener å vinne her, så om jeg vinner vil jeg gi premien til min søster, som holdt kontakten med meg enten på mobil eller ved å komme på tunet mitt for bare å si hei eller ta meg med på tur. Fikk operasjon utsatt pga corona, så strikking ble jo ikke aktuelt for meg. Det ble noen laaange uker før jeg ble operert i slutten av april.
      Nå er det opptrening som står på programmet. Rosa passer best for min søster som har et lite pikebarnebarn👼🏻

    61. Vakkert garn! Jeg skjønner at ytringsfriheten er viktig og at det settes fokus på rasisme, men jeg skjønner ikke at det ikke kan gjøres på andre måter enn ved store folkeansamlinger. Mange har “blødd” denne tunge tiden og da er det merkelig at ytringsfriheten trumfer smittevernet. Vår bedrift har hatt store tap og for å unngå å gå konkurs, har hverken min mann eller jeg kunnet ta ut lønn de siste 3 månedene. Det er tøffe tak, men vi har kjempet for å få inn nok penger til å betale merverdiavgift, skatt og feriepenger til ansatte. I tillegg til alle faste utgifter og leverandører. Det har vi klart, men penger til lønn til oss selv har det ikke vært. Det begynner å tære på å jobbe dugnad på månedsvis. Smittevernsreglene gjør at det er så mye jobb med renhold og regler, at det er ikke mulig å tjene penger. Jeg har heldigvis et garnlager, så jeg trenger ikke mer garn, men gleder meg over at noen andre kan få en fin pakke i posten. Ha en fin kveld!

    62. Åh, så nydelig prinsesseaktig gave! – Jeg har to prinsesser.
      I disse koronatider har det blitt mye ekstra tid til strikking og hjemmekos. Og mange ekstra skiturer.
      Som renholder på sykehus har jeg vært så heldig å ha en jobb å gå til. Mange har måttet sitte hjemme. Mange permiterte, med det uvisse om en har noe jobb å komme tilbake til. Kan ikke være lett nei.
      Tusen takk til deg som gir mange fine og nyttige tips til både det ene og det andre. HURRA for deg!!!!!!!!!
      God helg til deg og dine!

    63. Hei! Som lærar måtte eg jobbe mykje meir enn vanleg etter nedstenginga. Og det blei maksimalt vidunderleg å møte elevar og kollegaer igjen etterpå. Verkeleg ei tid for takknemlighet – over å ha unngått sjukdommen, over alle menneska rundt meg, over trass alt å kunne gå på tur, gå på kafé, og å ha all denne teknologien som gjorde det mulig å jobbe heimafrå og vere trygg. Takk for massemasse inspirasjon frå deg ❤️

    64. Oi for en fin pakke. Koser meg når jeg leser bloggen din. De siste mnd har vørt utrolig rare, føler man har gått i ett vakuum. Er mye hjemme ellers også jeg,så slik sett er det mye av det samme. Men utrolig rart å gå på butikken, særlig frem til midten av mai. Nå får jeg vel manne meg opp å bestille time så jeg blir kvitt Corona sveisen, har kanskje begynt å roe seg litt nå. Ha en fin helg 💕

    65. Ja gjerne! Har hatt noen veldig tøffe måneder men det er på vei til å bli bedre! <3

    66. Nydeleg giveaway. Eg har vel eigentleg hatt det heilt flott i desse coronatider.Har ikkje naboar tett på så vi har vel vore mest med oss sjølve.Minuset er at eg skulle ha vore på ferie hos barnebarn i Wales og det gjekk ikkje. Savnet etter barnebarna er stort men anledningen kjem nok igjen. No er det sol og varme og mest innetid for meg men det er ok.Livet er godt .

    67. Som for alle har det vært en merkelig tid…. hjemmekarantene, hjemmeskole for tre gutter og en annerledes hverdag (natt) på jobb som sykepleier. Litt skummelt i begynnelsen, men det er noe rart med det…… vi tilpasser oss og den hverdagen som er nå begynner å bli rutine….. takk for dine blogger Vibbedille! Det er en liten pust i bakken! God sommer

    68. Takk for at du gir oss lesere så mye lekre strikkerier å velge i, og for nok en giweaway!
      Det var vært noen hektiske uker/måneder på jobb i apoteket der jeg jobber. Jeg har vært heldig som har hatt en jobb å gå til, gode kolleger, ingen coronasyke eller permitterte på grunn av manglende kundegrunnlag ☺️. Gleden var stor da vi endelig kunne møtes på strikkekafe igjen, og kunne snakke med andre enn mann og tenåringsjente om strikking og garn (de har ikke den helt store interessen). Det er noe eget med å møtes ordentlig, blir ikke helt det samme ”bare” å snakkes på telefon.
      Ønsker deg (og dine) en solrik og passe varm sommer som du/dere må nyte ute på den frodige uteplassen din💞

Siste innlegg