GIVE AWAY – Strikk en Regnbue i deilig garn!

 

 

Nå syns eg det var så lenge siden det var litt “action” her inne….Får se om en fargerik GIVE AWAY kan hjelpe litt!? 16.mai og dagen da sikkert halve Norge står å stryker skjorter av alle slag. Pga tingenes tilstand tar eg en rolig dag i morgen. Men, siden det er 17.mai blir det både burgere og Pavlova i heime, mini varianten av sist nevnte, og siden Dib kjøpte Vanilje SAUS i stedet for krem for meg får me improvisere litt, tenker eg!

Ok, nok om det og tilbake til GIVE AWAY! Fikk det for meg i dag da me var ute at eg skulle se om eg hadde Regnbuens farger i samme garntype, det hadde eg så visste selv om den grønne muligens ikkje er helt riktig, eg sveipet innom Nille fordi eg trodde de hadde litt sånn Pride dubbeditter….neida…Kun alt du kan tenkte deg til 17.mai, greit nok. Garnet i sine farger får tale sin sak:

K J Æ R L I G H E T

 

 

 

 

 

 

De aller fleste er jo enig i at alle skal få elske den de ønsker, men sånn er det dessverre ikkje…Eg kjenner både de som lever åpent og akkurat som alle andre med den de elsker, noe annet hadde i grunnen vært merkelig…? Men, eg kjenner også de som både har måtte flykte og lever i skjul for å kunne leve med den de elsker – Fullstendig tragisk! At det er mange som syns det å feire Pride er “for mye” viser jo bare holdingene til det og hvor viktig det faktisk er! Hadde alle bare kunne leve lykkelig i fin harmoni ute trusler og skam, så hadde behovet for Pride heller ikkje vært til stede…tenker eg.

Tenkte det kunne være innenfor å spre litt GARN GLEDE eg, i alle disse flotte fargene som også representerer STOLHET og MANGFOLD 🙂 For å ha muligheten til å slå kloa i hele 8 nøster med Mini Sterk (Ord.pris 760 kr) må du skrive en kommentar under dette innlegget, gjerne en kommenter om f.eks ditt forhold til Pride,
eller kanskje du har hørt om/vet om en fin kjærlighetshistorie? Fortell meg den! Eg har min egen.

Kommentarer på f.eks Facebook blir ikkje tatt med.

 

 

 

 

 

 

I tillegg til de 6 Regnbuefargene putter eg opp 1 svart og 1 hvit, det “gjør” seg litt sammen. Kanskje du kan strikke noe stilig med Intarsiateknikk? “Tegne” noe med svart f.eks? Mange muligheter. Tenker at eg vil denne skal suse og gå her på bloggen frem til neste lørdag. Dvs det blir trekning…

Lørdag 25.mai

 

 

 

 

 

Sånn ser det ut nå etter at grillklypa var på jakt etter et lilla nøste….Sånn blir det nok også liggende frem til eg klarer å sette meg på gulvet å rydde! *ler* Vel vel, det er blitt kwell og eg skal slappe av her på Hobbyrommet, tenker eg skal få sydd sammen det andre ermet, sydde det første i går, og det tar tid når det striper….!
Svart tråd på svarte striper, og hvit på de hvitestripene…Tar tid ja...

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

49 kommentarer

      1. Mitt barnebarn og jeg havnet i et pridearregement når vi skulle ta en togtur til Halden. Vi hadde det så hyggelig og alle var bare så nydlige mennesker. Barn møter andre uten fordommer og det bør vi voksene gjøre også. Love is love ⭐️💪🏻

    1. Ååå, som det klør i fingrene etter å komme og hjelpe deg med å rydde opp 🤣🤣
      Som æ sa til min datter da hun lurte på hva æ ville si hvis hun kom hjem med jente kjæreste.. Det som gjør dæ lykkelig, gjør mæ lykkelig 🥰 Og det er hovedårsaken. At vi er lykkelige med den vi elsker ❤️
      Ha ei fin helg 🤗

    2. Utrolig flott gave du gir bort! Mitt favorittgarn 😍 Jeg syntes vi har fått så mange flotte par som står frem med kjærligheta i media, og det er så flott at de som elsker en/ei av eget kjønn også kan gjøre det ❤ Vår konge hadde en flott tale for noen år siden, som garantert bidro til det.

    3. Synes alle burde få elske hvem de vil utenat andre har noe med det🏳️‍🌈. Ser for meg pridsokkene til mønster av Bitta Mikkelborg. God 17. mai og pinsehelg🇳🇴☀️

    4. Love is love🧡💛💚💙💜💘🩵 Den eine gutten min er homo,så no har eg en flott svigersønn og 2 bonusgutta❤️

    5. Love is Love 🥰 hvis jeg vinner blir det pride sokker til to flotte gutter som jeg er veldig glade i 🥰

    6. Jeg ble så lei av at noen stjal/ødela prideflaggene mine, at vi malte spilene i hageporten i pridefarger ❤️🧡💛💚💙💜 håper ingen stjeler porten 😆

    7. At man finner kjærligheten er så nydelig😍 vi har ei jente i slekta som giftet seg i fjor, to flotte jenter som gløder av kjærlighet til hverandre, blir så glad av dette💕💕 vinner jeg garn, blir det et teppe i pride farger tenker jeg 👌

    8. Det kjekkeste jeg vet er at kjærligheten vinner. ❤️ Det er ikke enkelt å være litt annerledes. Derfor har jeg dyp respekt for disse menneskene som har vært ute en vinternatt og to. Heldigvis går verden fremover, om enn altfor sakte på noen områder.
      Garnnøster i flere farger får fantasien min til å boble. Mini sterk er deilig garn, så jeg hadde nok gått for jakke eller jumper. Tenk så spennende godt-humørs-plagg 🤗

    9. For meg er Pride, minner om en god venn og hans ‘barn’ *S* Hadde jeg kunnet gå godt nok, hadde jeg stilt i tog. Det var hans ‘barn’ jeg strikket Regnbue-Drage-sjal til for lenge siden.

      Det var gjennom han jeg lærte om sider ved ‘pridemiljøet’ jeg visste lite om, nyanser, likheter/ulikheter mennesker imellom *S*
      Min gode venn døde for noen år siden, og denne posten har fått meg til å tenke på hans ‘barn’ og ham. Takk for den ‘påminnelsen’ *S* Det gjør godt å reflektere over gode minner.

      1. Fatter ikke hvorfor noen er så opptatt av hva andre gjør. Tenk om de heller brukte energien på noe positivt 🥰. Jeg er så heldig vil jeg si, jeg vokste opp i en gate i Oslo med bare blokker. Der bodde det så mange forskjellige folk. Alle mulige raser, legninger osv. Så for meg er alt naturlig! Datteren til min kjære er gift med en dame, og de har to små døtre. ❤️❤️❤️❤️

    10. Ambivalent forhold til Pride. Men markerer Pride. Har alt for meget å si i denne saken, så jeg stopper her..🥰🐰

    11. Alle skal få elske den de vil ❤️. Jeg vokste opp og bestevenn med en gutt, som var homo. Jeg så og følte hva han og kompisene måtte
      gå igjennom med hat på 70- og -80 tallet. Dessverre er flere av de borte idag 🥲❤️

    12. Nydelige Pride-farger som kan bli til noe fint. Som barn på 60-70- tallet hadde jeg en slektning som var homofil, det kan ikke ha vært bare lett å leve i et homofilt samboerskap på den tiden.

    13. Er så glad alle kan feire kjærligheten uten å måtte skjule den og det finnes vennlige mennesker som hjelper andre med å oppnå sin drøm om barn. Jeg er så glad i mine homofile svogrer. De har fått sine nydelige kjærlighetsbarn ved hjelp av eggdonasjon og surrogat. Tvillingene er tantes nydelige prinser. Lenge leve kjærligheten💚💛🧡❤️🩶🖤💜💙🩵🤎🤍

    14. Jeg var på en gård på Sardinia i fjor drevet av to unge menn… for en nydelig kjærlig og vennlig atmosfære. Jeg vil gå igjen hvis jeg besøker øya igjen. Livet skal være kjærlighet.
      Jeg ønsker deg en fantastisk nasjonaldag i dag – gratulerer med den dagen –
      Klem fra Viola

    15. Har aldri forstått hvorfor enkelte lar seg provosere over hvordan andre lever livene sine. Alle må få elske den de vil.

    16. Å, så nydelige farger, disse kunne jeg tenkt meg. Når det gjelder pride synes jeg det må være opp til hver enkelt om man vil være med noen av samme kjønn eller en av motsatt kjøn. Men uansett hvordan legning man har skal man oppføre seg ordentlig ovenfor medmennesker.

    17. Hei. Jeg mener hver og en må få bestemme selv hvem en vil være sammen med. Om det er samme kjønn eller ikke. Alle mennesker er like mye verdt. Heier på deg og Ali sin historie. Du var ung og tøff og stod på krava. 👏
      Blir veldig gjerne med i trekning av så fint garn med fine farger.

    18. Du er så sjenerøs, Vibeke. Det er en spennede pakke du deler ut. Jeg har vært heldig før, og jeg prøver igjen. God klem fra Birgitte

    19. Da min dengang 14-årige datter spurte hva jeg ville si om ho ble sammen med ei jente, svarte jeg at kjønn, etnisitet og religion ikke har betydning.
      Og så hadde ho en jentekjærest på lur, selvsagt. Da ble det lettere for mellomsøster få år senere, etter sju år med en gutt fra ungdomsskolen, også falt for ei jente.
      Nå er lillesøster sammen med en gutt, og mellomsøster ble nettopp singel etter 5,5 års samboerskap med jentekjæresten. Så da får vi se hvor veien går videre…..
      Ha en flott helg, og fortsatt god bedring, Gro Vibeke 🌞

    20. Her har et par av bonusbarna ( har 7 stk + 1 egen) annonsert at de ikke er i den grå gruppen. I fjor i konfirmasjonen ville konfirmanten egentlig ha regnbueflagget på marsipankaken men fikk NEI til det…….. Jeg satt regnbuesløyfe på gaven og bakte muffins med regnbueflagg, sikkert til noens forargelse, men det er ikke noe jeg byr meg om. De er like mye verdt uansett og har min støtte.

    21. Alle må få lov å elske den de vil. Pride har ført til mye unødig bråk, som sagt, Alle må få lov å elske den de vil!
      Nydelige farger på garnet, ser for meg noe som kan strikkes/hekles 🥰
      Det er snart sommer over hele landet, med alle slags farger rundt omkring. Her jeg bor er det dagslys 24/7, og det varer noen måneder. Ei flott tid 🌸🌼🪷🪻🌷☘️🌈
      God sommer!

    22. Usikker på hva jeg synes om Pride-bevegelsen, men jeg er helt for at folk må få elske den de vil, uten at andre skal bry seg om det. I Roma i april så vi 2 menn som leide hverandre. Det gjorde litt inntrykk, det var så fint å se at de kunne gjøre det. Akkurat det har jeg aldri sett før, men så bor vi heller ikke i de mest sentrale strøk

    23. Du er så utrolig gavmild🥰
      Alle må få elske hvem de vil, gifte seg, skaffe seg barn osv. Jeg kjenner for lite til Pride bevegelsen, men det virker nesten som det er blitt mere bråk rettet mot dem de siste årene.

    24. Å størst av alt er kjærligheten❤️med en transsønn betyr pride uendelig mye her hos oss🎨🌈

    25. Ååååå…!! Jeg temler at dette hadde vært det perfekte garn å strikke luer av til kusina mi og hennes superkule dame! Jeg strikka luer til de i bomullsgarn for et par år tilbake i anledning pride, men tenk hvor fint det hadde vært med vinterluer også! 🧡💛💚💙💜 JA til å kunne elske den man vil og være den man vil uten å bekymre seg for hva andre måtte mene! 💪🏼

    26. Jeg har ikke noe forhold til Pride, uten at jeg synes at det er trist at det må en “feiring” til for å synliggjøre at alle skal få elske den de vil.
      På 70-tallet opplevde vi at en i vår nære krets stadig var syk. Mage og rygg ble det sagt, men sannheten var at etter noen års ekteskap og et barn ble han sikrere og sikrere på at dette var feil. Skilsmissen ble et faktum og hans flotte kone tok på seg jobben med å informere slekt og venner mens han ble sendt på ferie mens det roet seg. Han kom tilbake, frisk, og ble aksepter for den han var av de fleste. Verdens kjekkest fyr. Ble senere gift og han og han var dagfedre for barnebarna. Fikk mange gode år med sin ektemann før han ble enkemann.
      Tenker på alle som ikke er så heldige at de har noen som snakker deres sak og stiller opp. Men lever i et sant helvet.
      Vår konge var en fornuftig man som tok dette opp i en nyttårstale.
      Det glemte jeg nesten. Ja jeg vil gjerne vinne garnet også

    27. 🌈 Eg trur Pride-markeringa trengs leeenge enno. Ser kvart år personer og grupper vert provosert av regnbogeflagget 😳 🏳️‍🌈 Det seier meg at det er èin veg å gå før me kan akseptera at alle har rett til å bli glad i både han,hen og henne ❤️ Nydeleg garn du vil gje bort og superflott bilde av garnhyllene dine 😊

    28. Eg støttar heilhjerta opp under Pride!! Det skulle berre mangle.
      Kudos til deg som bringer saka opp!

    29. Selvsagt støtter jeg Pride, bifil som jeg er. Det er rett å slett bare tragisk at folk ikke får leve som dem vil, helt naturlig. Hekle totebag av dette garnet er noe jeg ser for meg. Spennende å se hvor det ender.
      Ha en flott dag videre og god bedring

    30. Kommentarfeltene viser at Pride er viktig ❤ Jeg hadde pakket kofferten for å dra til Oslo neste dag, for og feire min søster og dama hennes sin 25årsdag, da Norge stengte pga korona. Nå satser de vel på 30årsdagen ❤❤

    31. Pride er i mine øyne, desverre, en nødvendig markering.
      Med et barn som strever med kjønnsinkongruens og de fordommer det desverre innebærer ser vi hvor viktig det er med åpenhet, og vi går stolte i paraden, både for å støtte barnet vårt og for å støtte alle som trenger støtte i å stå frem som den dem er.
      Retten til å åpent kunne elske den man vil burde også stått mye sterkere i fokus fra alle verdens ledere.

    32. Størst av alt er kjærlighet🤩 En må få elske den en vil og ikke bli dømt for det.

    33. alle må få elske dem de elsker.
      så pride er viktig i dagens samfunn. 🥰

    34. så fint du tar opp dette viktige temaet. Alle har rett til å elske den de vil.

    35. For en herlig ide. Selv om mange fortsatt opplever hets og diskriminering, er det jo bra at vi tross alt har kommet veldig langt i Norge. Jeg gleder meg til pride – både for å feire de endringene vi har fått til og for å sette fokus på det som gjenstår. Happy pride!!

    36. Herlig med litt glade regnbuefarger i tilværelsen! Mitt bidrag for å gjøre det litt greiere for de av oss som har en annen legning enn heterofil er å hive meg med i Pridetoget når sjansen byr seg, flagge når det er Pride i byen, og gi klar beskjed om noen slenger rundt seg med ugreie utsagn. Selv om mye har blitt bedre på den fronten de siste tiårene er det fortsatt en vei å gå. En rask kikk i random kommentarfelt på en artikkel som handler om Pride eller noe som kan relateres til HBTQ kan gjøre hvem som helst mørkredd. Angrepet mot Oslo Pride i 2022 har gjort mine homofile venner redde for å vise sin kjærlighet åpent. Vi får strikke noe gøy i regnbuens farger og skåle for kjærligheten! 🧶🌈🥂

    37. Jeg har vært avkoblet nett en stund men måtte jo inn her og bla meg igjennom det som har skjedd siden sist.

      Måtte verden bli et sted der alle kan elske de dem vil uansett 🥰 Har ikke noe personlig forhold Tim pride men heier på kjærligheten!

    38. Jeg har både venner og familie som har partner av samme kjønn🏳️‍🌈 nydelige mennesker jeg setter stor pris på💝 En menneskerett å få elske den man vil og vise verden kjærligheten man har funnet

    39. Har aldri hatt tjangs til å se eller høre noe om pride, kun sett det på tv. Ser jo veldig artig ut og at folk koser seg mye.

Siste innlegg