Gjesteinnlegg: Bunny kommer til Stavanger!

 

 

Heisann folkens!

Skriver et gjesteinnlegg hos min gode venninne Vibbedille jeg, da jeg selv har lagt på røret og dratt ut støpselet på egen blogg. Poster ikke innlegg der fordi jeg må få ryddet litt i tanker og følelser for å finne ut av litt ting og tang. De som har fulgt bloggen min, og bloggere på blogg.no vet hva jeg snakker om. De to siste innleggene i bloggen forteller jo også litt. Vibbedille har med tiden blitt en god støtte og venninne de siste årene på blogg. Noe jeg er veldig glad for og verdsetter mer enn hun aner. Hun prater meg ikke etter kjeften, følger ikke flokken, men tenker selv og danner egne meninger. Hun vender ikke kappen etter vinden eller dolker deg i ryggen når ting blir opphetet. En annen grunn til at jeg skriver dette gjesteinnlegget her er fordi nå skal jeg til Stavanger og Vibbedilles hjemlige trakter. Først og fremst for å besøke Vibbedille. Vi skal gå lang tur og kose oss! Bare henge.. jeg gleder meg masse til det! Jeg har egentlig bestilt godvær, men må vel ta med poncho også, for den værappen min snudde helt om her nå. Håper vi kan finne et sted å kose oss sammen med deilig mat også. Når jeg er på nye steder liker jeg å teste ut restauranter og spisesteder, mat gjør meg glad, haha..

Men Stavanger er ikke helt nytt for meg. Jeg har vært der flere ganger, og dette er en by som jeg har ambivalente følelser om. Derfor er det maaaaange år siden jeg har vært der. Jeg er ikke kjent i det hele tatt, vet ikke hvor noe er, men tiden er inne for å bearbeide en del ting. Historien om da jeg kom fra Las Palmas er på sett og vis komisk, ihvertfall i ettertid.. ikke der og da. Skal ikke ta hele greia her, men jeg besøkte en venninne på Grand Canaria, vi var i den tiden ganske hardt ute å kjøre. Ting og tang skjedde, plutselig var jeg forsinket til flyet mitt hjem. Hoppet i en taxi, ble ranet av taxisjåføren, havnet på politistasjonen, ruset, ble kjørt til flyplassen. Flyet mitt til nordnorge var gått og jeg ble plassert på flyet til Stavanger. Sola flyplass stengte midnatt. Jeg fikk ikke tak i forsikringsselskapet og var uten penger. Kontaktet politiet som hentet meg, og jeg skulle få overnatte på stasjonen. Der låste de meg inne under vaktskiftet. Plutselig satt jeg i arrest, haha..

Den mest ubehagelige historien er dramaet som hendte 5. april 2004. Som min far var en del av, og som medførte at politimannen Arne Klungland ble frarøvet sitt 53 år korte liv. Skutt og drept av Skyggen. Min onkel druknet like før dette og begge mine besteforeldre døde i samme tiden som min far ble arrestert. Min søster var i bilulykke, havnet i koma, hjernen ble moset, hun ble sydd sammen, blant annet 200 sting i ansiktet, 150 i hodet, eller vice versa. Hun ble aldri den samme. Mine nevøer ble tatt av barnevernet og ble etterhvert plassert i hver sine fosterhjem. Dette er kortversjonen, et surrealistisk sammensurium som jeg såvidt greier å plassere i riktig rekkefølge, men alt innen for et ikke så stort tidsrom. Hele min familie ble radert. Hver gang jeg hører navnet Stavanger, så kommer masse greier opp.

Nå skal jeg ta turen dit og lage meg gode minner derfra. Jeg vet det vil bli noen, fordi jeg er trygg på Vibbedille. Hun er ekstrovert og boblende, og har gjort mye bra for meg. Jeg ønsker også å innta byen, føle gode vibber, livet. Så da er tanken å dra på byen og oppleve utelivet der. Jeg kjenner ingen i Stavanger (som jeg har kontakt med) annet enn Vibbedille, så et gjesteinnlegg hos noen som faktisk bor i området kan kanskje nå ut til noen som vil være med på livet lørdag nå til helga? Er allsidig der altså, brune kneiker, fargegata, noe GAY(?) som er GØY. Har behov for moro!! Hadde vært kult! Om noen føler for, så kontakt meg gjerne i kommentarfeltet dere kommer til ved å klikke på dette innlegget 👉🏽 https://bunny.blogg.no/vaer-magnetisk.html Det er godkjenning på kommentarer, så ingen trenger lese hva dere skriver. Legg evt igjen email, mobilnr.. så tar jeg kontakt. Og til alle dere som leser, takk for de hundrevis av meldinger jeg har fått på blogg og messenger de siste dagene. Jeg vet at jeg ikke har svart alle, men det kommer. Ekstra tusen takk til Tomsmatprat gode samtaler, og til Vibbedille – my grrrrrl!! ❤️ Yuhuuuu

 

Stavanger, here I come!!! – Bunny 🐰

 

 

 

5 kommentarer
    1. Så koselig! Tenker det er en god idé å samle gode øyeblikk fra et sted du har ambivalente følelser for. Har du ikke vært der, ta en gåtur med Vibbedille bort til «Sverd i stein» 😃.
      Ha fine øyeblikk dere to!

      1. Tror me skal kose oss og nå ser det ut for at det blir sol etter at han lander fredag og jammen skal det også glimte til med sol på lørdag. Har et par flotte steder eg skal ta han med til, passende steder for flotte photoshoot 🙂

    2. Kommer til å få helt andre følelser når Stavanger blir nevnt etter dette. Har funnet deg den rette tanten der. En dame med stort hjerte. Kunne virkelig tenkt meg en tur til Stavanger selv. Blir nesten misunnelig på dem som bor slik at de kan vandre på Solastranda og bare være.
      Ønsker deg en fantastisk helg i godt selskap.
      Liv

Siste innlegg