Glad i Mønsterstrikke? -Flotte Strikkeoppskrifter

Designet av Astrid Tueting/knitforpassion

 

Hvis eg skal putte noe helt øverst på “Hva-Eg-Like”-Lista, ja da er det nødt til å bli mønsterstrikk på tynne pinne, dvs MAX pinnenr 3 mm. Mulig eg har mye til felles med mange her, men der eg muligens skiller meg litt ut når det gjelder mønsterstrikker må være at det er ikkje så viktig å bli ferdig 🙂 Akkurat når det gjelder denne type strikk er det viktigst å bare nyte det der og dag – Bare kose meg ♥ Hvis det er garn og pinner er i deilig harmoni,
ja DA er eg i mitt ESS!

Jakken på bildet over har ligget å vaket i toppen av lista lenge, for hvis du går inn å ser nærmere på den ser du at den har HETTE ♥ I tillegg, bare for å gjøre det enda mer fantastisk, er den strikket i Jamieson&Smith ♥ Jakken skal eg strikke, men ikkje før eg har akkurat det garnet trygt og godt i en kurv her hjemme 🙂 Kanskje eg rett og slett må gi meg selv en sommergave snart!? Det er ikkje snakk om en formue så det skulle nok gå fint. I min størrelse vil den komme på 665 kr, det er en bra pris med tanke på at det
skal brukes hele 10 farger fordelt på 19 nøster

 

 

CARDIGAN DAGI
Bildet over
Str fra 88 cm til 133 cm i overvidde
Raglan Top/Down

Designet av Astrid Tueting/knitforpassion

 

Eller hva med en raglangenser?
Strikkes i samme type garn som jakken over.

 

 

JUMPER HORTENSIA
Str fra 80 cm til 112 cm i overvidde

 

 

Designet av Astrid Tueting/knitforpassion

 

Denne starter du på nede, vet at mangen enda syns det er best.
Ser ut for at det er to måter å strikke ermene på her? Vel, da er det jo bare å velge 🙂

 

SWEATER SONJA
Str 84 cm til 126 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Ikkje mye mønsterstrikk å spore i min kurv i dag, heller helt i den andre enden av hva eg liker!! Arg! Dette er sånn irriterende strikketøy: Tjukke pinner, tynt garn, glisne og løse masker! Ikkje noe kjekt i det hele tatt,
men det blir stilig da så eg klager ikkje – Gjør det jo tross alt helt frivillig 🙂

Ute er det godt og varmt, litt for varmt til å styre for mye eller å bare sitte og steike seg. Liker meg fortsatt best rett innforbi skyvedøra i den svale brisen som kommer inn pga gjennomtrekk 🙂 Vurderte eg stund om eg skulle svippet ned til Hestholmen bare for å lufte meg litt, men i steden valgte eg å bli hjemme for å prøve å bli ferdig med det eg styrer meg. Kanskje en svipptur litt senere? Får sjå! Hadde vært herlig!
Jaja, eg får bare bite tenna sammen og få det ferdig!

 

 

NYT SOLA INNE ELLER UTE!
KOoOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg