Glad i Solsikker? -Gratis Oppskrift

Designet av Blaho Emese Zsuzsanna

 

Eg er veldig, og da mener eg VELDIG glad i Solsikker – Det er også Ali! Derfor, hvert år stapper eg litt minisolsikkerfrø histen og pisten i krukkene våre 🙂 Noen ganger kommer det opp mange, noen ganger mindre, men like kjekt for hver enkel. Et år plantet me en skikkelig solsikke(dvs de som kan bli mange meter….), eller, det var vel Dib som kom hjem med et frø han hadde plantet på skolen. Var jammen ikkje mye glede me fikk i den solsikka for den vokste jo langt over til naboen over *ler*

Men altså, er du glad i solsikker kan du nå hekle deg mange, og du kan omgi deg med de hvor som helst! Over alt kan du ha de! Dette er jo lapper som kan lages til en kurv (se bildet over), det finnes fototutorial i oppskriften.
Du kan hekle sååå mange lapper du orker og lage deg puter eller pledd, hengekøye?
Ja du ser, hekle mange og lag hva du vil 🙂 Falt for lappene så klart og de er nå lagret ♥

 

SUNFLOWER BASKET
Bildet over
Gratis oppskrift

 

 

 

 

 

 

I dag regner det, men det er sånn rolig regn og det trengte eg på terrassen! Grønnsakkassen blir nå godt dynket uten av jorda fyker – Helt perfekt! Regnvær er jo også perfekt til å ta fine blomsterbilder i,
intet sollys som ødelegger fine farger.

 

 

 

 

Altså….? Rart eg gjør en iherdig innsats med å få “kvota” mi med Georginer i hus??
Det er jo bare noe av det fineste….Sukk

 

 

 

 

 

Pga regnet satt eg bare her i stua å plantet om på Jordbærtomatene, “tynnet” de litt ut og fordelt på flere potter + eg laget mitt eget klatrestativ! Kjøpte de lengste blomsterpinnene (95 cm) 3 stk i hver potte og så surret eg de 3 endene sammen med myk ståltråd 🙂 Blir suverent det! Fikk bunnet opp Minimelonene også så dette blir bra!
Nå håper eg bare det blir en varm sommer slik at mesteparten kan få bo ute 🙂

Enn så lenge har det vært en fin lørdag, nå står nachos`n ferdig på benken og skal bare en svipptur innom ovnen før den skal fortæres. Ellers har eg, som garantert veldig mange andre en dilemma i dag….For altså…det er jo Finalen i Kompani Lauritzen OG det er jo Finalen i GP!?! Tro om akkurat det var planlagt? Haha Jammen godt eg har Sumo, selv om eg sikkert kommer til å se KL frem til kl 21 og sååå kan eg se resten av Lauritzen på Sumo etterpå…Da gjelder å ikkje stikke innom FB i mellomtiden hehe

Vel vel, strikketøyet er klart og det blir bomullsgarn i kwell også, noe som vil si at jakken min må vente…
Ikkje så lenge da, men

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

Lykke Til TIX!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg