GLAM & WOOL Hele året – Norsk Strikkedesign

Designet av Tina Hauglund

 

Åååå eg blir så betatt vettu ♥ Ja du vet jo, eg elsker ullkjoler, ullskjørt anyting som gjør dagen myk, god og ledig! Når du kan kombinere det med å se BRA ut både i hverdagen, en tur i skogen ja og t.o.m på FEST. Da har designeren fixet det vettu ♥ Med en skjørtvidde på hele 272 cm kan du virkelig svinge deg ser du, enten det er på bryggedans en litt kjølig sommerdag, låvedans i desember eller om du bare skal svinge deg litt i hylle på Rema en helt vanlig fredag! Dette er absolutt skjørtet for MOI! Et bredt og godt liv som ikkje forsvinner(!!!) men som garantert ligger behagelig og godt der det skal, Åååå ja hele skjørtet BARE…Ååååå dette var LEKKERT!♥
My type of style!

 

 

Designet av Tina Hauglund

 

Orginalt er skjørtet strikket i DETTE og DETTE garnet, selvfølgelig kan du bruke det garnet du selv ønsker, men forhold deg til strikkefastheten på 20 m på 10 cm. En annen ting som er viktig å tenke på er at ofte er det også selve garnet som “gjør” et design. Dette skjørtet er absolutt vakkert i seg selv, men mye av “gløden”
du ser i dette kommer fra selve garnet da den ene typen er tweed 🙂

Du? se for deg dette i Julerødt!!?! Mmm iiiiikkjeee sant! 

 

 

KONSTANSESKJØRT
Bildene over
Midjeomkrets fra 69 cm til 123 cm
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

Fredag og enn så lenge skinner sola her ute ved havet gitt, det er meldt regn, men det gjenstår jo å se! Jammen var det godt me handlet i går kwell for mor mi har invitert til kaffi i ettermiddag. Dama har bursdag skal vites 🙂 Siden begge ungene er på jobb og Ali holder på i garasjen blir det at eg stikker en tur. Må innom på en butikk her nede i sentrum(?!?) å se om eg kan finne en gave, ja me har kun EN butikk som har virkelig fine småting og nips så der må eg. Tananger Blomster har ikkje bare blomster ser du, men alt annet også som me liker så godt.
Niesa vår og ungene kommer også og DET gleder eg meg til! Nå er det jaggu lenge siden eg har sett de 2 små som nå begynner å bli store ♥

Eg har tenkt å ha kwellen hjemme her i go`stolen for NÅ, nå snakker me kun 2 kjappe runder så er eg klar for
å sette alle fargene i spill! Å hekkan det skal bli gøy, men hjelpe det meg må eg holde fokus for det er sånn type 1 m av den fargen, 1 av den, 2 av den og 1 av den, skjønner? I fare for å blunke må eg faktisk muligens tape øyelokka! Men, det blir så kjekt! Uansett, før eg er ferdig med mønsterborden må eg finne meg en serie og den bør være lang! For da er det ensfarget glattstrikk uten så mye som skjer, men siden dette garnet (Tukuwool) har overrasket meg over hvor herlig det egentlig er blir det bare rene nytelsen all the way!

Men du? Nå har eg BUSS å dusje! Jepp, det er det eg skal gjøre! Har funnet frem Amira sin Bratzbuss som hun fikk da hun var yngre hehe Den er som NY, må bare dusje bort støvet. Har fått godkjenning av niesa mi at den er perfekt til Alma 3 år 🙂 Blir jo perfekt som bursdagsgave til ei lita som like glam og rosa! Ehee bussen er rød da, men det mye glam i den. Det blir kjekt å rigge til dette 🙂

 

 

 

LAG DEG EN SUPER FREDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg