“Gled en som gruer seg til jul”

 

Eg vet at mange ikkje tenker på det, ikkje fordi de ikkje bryr seg, men kanskje fordi de ikkje orker å involvere seg….Det er trist, vet du hvorfor? Veldig mange av oss, kanskje flere enn du tror, er faktisk bare en lønning eller 2 fra å havne på gata! Ja, du må kanskje tenke på det et øyeblikk, gjør det….Som med alt annet så tror man jo ikkje at det skal skje en selv, men det kan fort skje fordi man ikkje vet hva morgendagen bringer.

 

Så lenge eg kan huske har eg støttet Kirkens Bymisjon, dette innlegget er ikkje i regi av de, eg skriver det av egen fri vilje fordi eg syns dette er en av de viktigste sakene å gi noen kroner til. Det startet faktisk i…la meg tenke 2 sek…Julen 2001 starte det. Vet du hvor me feiret  julaften henne da? Jo det skal eg si deg, me feiret samme med en gjeng narkomane, uteliggere og ellers mennesker som hadde havnet på skråplan. Hvorfor? Det begynte med at Ali ble spurt om han kunne komme å lage julemiddagen, noe han takket ja til. Da ble til at eg og Amira ble med, me kledde oss i julestasen og hadde medbrakte pakker som me la under treet der me var. (Denne julen var eg også gravid med Dib). Det ble veldig mange rørende øyeblikk den jula, veldig mange triste skjebner og ikkje minst mange triste liv, men FOR en gjeng!! Det var så mye varme i den stua du aner ikkje! Det at Amira 5 år var med var lykke for mange ♥ Flere av brukerne hadde selv barn som de ikkje hadde sett på mange år pga egen situasjon så det å få kose seg sammen med henne gjorde nok godt på en måte me andre aldri har kjent på.

En slik julaften kan du være med på å skape for noe som har ingenting, eller ingen! Hvert år kjøper eg et par pakker med PAKKELAPPER – Syns de er extra fine på de hjemmelagede gavene eg ordner til, det blir liksom en pakke med enda mer mening da ♥ Ellers så har også Kirkens Bymisjon mangen andre fine produkter som det er flere av brukerne som selv lager! Der er det jammen mye flott! Eg falt jo for DISSE ARMBÅNDA! Ønsker meg et slikt til jul eg! Du kan se mange flere produkter HER INNE!

Hvis du heller “bare” vil kjøpe noe julemiddager kan du gjør det HER

 

Jula i år blir jo rar for mange flere enn vanlig i år, men alt i alt (sånn som eg ser det) så har mange av oss det mye bedre enn andre igjen. Om jula blir noe amputert i år så er det ikkje verdens enda, det blir jul neste år også. Me er bare nødt til å gjøre det beste ut av det, er jo ikkje så mye annet å gjøre. At man “Hører” om flere som sier de ikkje kommer til å bry seg og vil gjennomføre hele høytiden slik de alltid har gjort er for meg ubegripelig….! Er det mange nok som kommer til å gi F`n, ja da kommer me til å ha det slik som nå lenge….Sukk

For en gang skyld: Tenk på andre enn deg selv. Kos deg hjemme sammen med dine
og gjør det så koselig som det lar seg gjøre.

 

 

“DET BLIR BRA IGJEN!”

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Jeg er utrolig imponert over hva Kirkens Bymisjon her i byen gjør. Og det å støtte deres arbeid på en eller annen måte er viktig.
      Det skal så lite til å glede noen som synes jula er litt tøff.

    2. Kjempefint at du skriver om Kirkens Bymisjon – de gjør en utrolig viktig jobb! Det er ikke alltid jeg kjøper julegaver fra de, men jeg er alltid innom kafeen deres her i byen før jul med en bærepose med sokker, votter, luer og skjerf som jeg strikker i løpet av året.

    3. Godt skrive og eg er heilt enig! Har støtta omvendt julenisse dei siste åra, og stelt til små gåver til andre. Det gleder ein like mykje ( om ikkje meir) enn å få noko sjølv. Eg har jo alt og vel så det! Sidan eg bur ein plass utan Kirkens Bymisjon eller andre slike organisasjonar må ein vera litt kreativ.. Det blir ei rar jol. men det får vi finne oss i. Sannsynlegvis kjem ingen av mine heim, fordi dei bur i Oslo/ Viken og av fare for smittespreiing held dei seg der. Så det blir bare meg og mannen, for aller fyrste gong. Det gjer ingenting i år, vi skal nyte jolemat og kose oss.

Siste innlegg