Gode ord er gratis, og noe alle har råd til

 

Det er som en klisje, ja eg vet, men det er mer sant i det enn du tror, kanskje? Når me snakker om de som står lengst nede på stigen i samfunnet kan et godt ord betyr forskjellen på alt. Eg tenker da på de som blir aller mest forbigått av de fleste, folk haster forbi dem, kanskje de får et blikk i sin retning? Ikkje alltid det er fylt av godhet? Ofte er det kanskje bare avsky? De er et problem, de blir skubbet rundt i gatene for deres nærvær er ikkje velkomment. Det må være ufattelig trist å ikkje føle seg ønsket et eneste sted? Aldri vite hvor man skal sove, er ikkje alle som er så heldig å har et sted å legge seg. Bare det å være avhengig av at noen, som regel helt tilfeldig, gir deg noe som kan hjelpe deg gjennom dagen eller bare for de neste timene…!

Når livet virkelig er en kamp og man har så mye mer enn den neste strømregningen å bekymre seg for…

 

 

 

 

Dette er ikkje et liv de valgte selv – Det kan umulig være et valg? Hvem ønsker seg et liv på gate? I det uvisse dag ut og dag inn? Eg er nok veldig naiv for eg tror at ingen ønsker seg det, omstendigheten har gjort at de havnet der de er. Mulig de kunne levd livet de levde før på en annen måte, kanskje de da tok dumme valg som var årsaken for alle utforbakkene? Men, hvem tar ikkje noen dumme valg en gang i blant?
Både du og eg gjør det fra tid til annen.

Ikkje minst? Hvem er me til å dømme?

 

 

 

 

Eg gleder meg til eg skal ta meg en tur på gata i Stavanger, eg har mange gode ord med noe attåt. Å nei, det kommer verken til å gi noen et sted å sove eller dusje, men kanskje….for noen kan ett godt ord være starten på en bedre dag? Til nå er ca 100 gode ord pakket og klar, blir nok sikkert noen flere innen eg legger ut på hjul.
Selv om man ikkje har fluss med penger å gi til de som trenger det kan
en oppmuntring og noen minutters glede likevel bety noe…

 

 

HA EN FIN FØRJULSTID

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. Så fine ord…mye varme og omtanke, og du kommer nok til å få gode tilbakemeldinger på ruten din. Litt julegodter vil nok gi minner til mange, og noen vil muligens oppleve det for første gang.

      Lykke til med turen din

    2. Du er er raust og godt menneske som kommer til å glede mange på turen din.

    3. Du er helt fantastisk Vibbedille.
      Du har dine problemer, men allikevel står du på og lager glede for de som sliter mest.
      Heier på deg.

    4. For en fantastisk ting og gjøre. Jeg sier det igjen du er UNIK. Vi skulle hatt mange flere som deg

Siste innlegg