Gøyal og Flott Strikkekjole

Designet av Ninette Hartwich

 

Kjoler og bilder som dette gjør meg ganske glad 🙂 Eg kan med en gang se at dette er en kjole eg fint kan bruke. Selv er eg ingen sylflide da eg har lagt på meg ca 15 kg det siste året!! Er nok litt sammensatte grunner for det, men det gjør meg slettes ikkje mer komfortabel i tettsittende klær for det om. En kjole som dette er midt i blinken og med farger som på bildet blir det en typ “Happy Dress”. A-Fasong på oss som har noen feilplasserte kilo er helt perfekt, ingenting som strammer verker her eller der ♥

 

 

 

Designet av Ninette Hartwich

 

Det som er så flott er jo at også denne strikkes top/down så nå kan du både strikke deg en topp om du stopper
å strikke i tide. Du kan strikke deg en kledelig tunika, lårkort kjole eller helt fotsid om du vil. Dette er gøy! Smale eller brede striper? Ensfarget? Litt brodering på? Virkelig mange muligheter her og alt blir like comfy å ha på seg. Kjolen er strikket i et garn som er 50/50 bomull og ull, noe som gjør den til en herlig helårskjole 🙂
Vil du ha den i litt tjukker garn? Da strikker du den i en mindre størrelse, det burde gå helt fint.

Orginalt er den strikket i MERCI som du får i mange lekre farger.
I vekt trengs det 12 nøster til den minste og 18 til den største.

 

FLOWER POWER PLUS
Bildene over
Str fra 110 cm til 152 cm i overvidde
Dansk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ikkje sant….Da ble det regn igjen da vettu…Var jo egentlig ganske så fint i går, sol av og på, men 20 gr…Det er bare å håpe på en fin juli eller en fin sensommer 🙂 Blir nok en helg på Hobbyrommet ja, hvis eg ikkje kan surre
å plante ute, så får eg surre på Hobbyrommet. I følge postapp`n skal det komme noe Fimo og Cernit i posten…
Da kan fort ting begynne å skje…I går ble eg jo sittende med de Heishi perlene og det blir det armbånd av,
du finner flere nye i Dette Innlegget 😀 Det er også på vei flere farger i Heishi så litt
sprekere sommerarmbånd er også på blokka 🙂

Vel, det er jo fredag og da må man ut å hente ut ukas proviant. Blir heller ikkje ordnings av kombiskap nr 2 i dag heller så handlingen må nok begrenses…Eg som hadde planer om å fylle den ene fryseren med is…Jaja, sykdom kan man ikkje gjøre så mye med så eg sater på at det er i boks over helga.

 

 

GI DEG SELV EN
SUVEREN FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg