Gratis Sokkeoppskrift – Stilige Sokker

Designet av Hypercycloid (zukiknits)

 

En sokk er neimen ikke bare en sokk, den kan både gi deg utfordinger OG frustrasjoner. Men altså, så fornøyd når man kommer i mål, ikke sant? Selv om det ser håpløst ut når du skal lese deg til forståelse FØR du legger opp, slutt med det! *humrer* Mang en gang har eg slettes ikke skjønt et kvidder før eg har lagt opp og starter, det er som det løsner underveis 🙂 Prøv det, og ikke bare gi opp med en gang…Nå har eg skummet oppskriften og så ved første øyekast er kanskje ikke dette sokken som skal bli din sokkedebut…Eg tenkte først Intarsia, men NOP, der tok eg feil gitt…Faktisk så strikkes sokken fullstendig sømløst og da begynte grillene mine! Dette måte eg finne ut så eg leste skikkelig…Altså…sokken strikkes med 2 panel, strikk først ett og så skal panel nr 2 plukkes opp og strikkes gradvis sammen med panel nr 1. For å få denne vridningen/spiraleffekten både feller og øker du…Eneste eg ikke skjønner bare ved å lese er hælen, men eg er bombesikker på at eg skjønner det når eg evn kommer dit! Er det noe eg ikke har tid til nå så er det å strikke sokker…Max 3 uker til ALT skal være ferdig til messa og eg surrer alt for mye om dagen…sukk

 

 

 

 

Designet av Hypercycloid (pixieface)

 

Når eg søker opp via min profil på Ravelry hvilket garn som er egnet på bakgrunn av garnsamlingen min som er registrert der kommer følgende opp: Opal, Zauberball og Arwetta, så da har du i allefal garntypen (400m/100 gr). Til et par sokker trengs 100 gr, 50 gr av hver farge du velger 🙂 Så hva tenker du? Blir det et par sokker du prøver deg på? Vet i allefall om 2-3 strikkevenner som kommer til å kaste seg over utfordringen hehe

 

POLE DANCE
Bildene over
Str Medium/Large + den kan justeres
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

I dag er det Høst`ish….Kjølig og noe blåst! Riktig høstvær kan man si,
men faktisk så det ut som det skulle bli sol da eg sto opp…

 

 

Som eg har gjort hele uka nå startet eg også i dag med å taste meg inn på “siste nytt” i nyhetsbildet…Krigen som nå legger Libanon i grus er ikke lenger en toppnyhet, for den som ikke vet bedre kan det jo nesten tenkes at det er over, i allefall det verste…Selv krigen i Gaza ser ut for at den er på vei inn i glemmeboka…Den siste oppdateringen eg får opp er at Hizbollah har angrepet Israel, men de 27 bombene (2 tonn pr stk) som ble sluppet i går kveld i ett og samme kvartal som ble sønderbombet før helga nevnes ikke…Nå er snart hele den bydelen fullstendig borte, kvartalet hvor både me og flere søsken har tilhørighet, og bor. Av bildene å bedømme ser det ut for at de vil lengst mulig under jordas underflate…HVA er vitsen? Hvis det fortsetter slik vil Libanon aldri bli et sted noen kan bo…Aldri et sted som mine unger kan dra for å f.eks vise sine barn en gang
i fremtiden…Det er mange spekter og konsekvenser av denne krigen, ting man egentlig aldri tenker på foruten de planene me en gang hadde – Om ikke de drømmene var lagt i “En gang-skuffen” så er de definitivt knust nå. Tenker på mine nevøer/nieser som er på alder med mine barn, de har både 2-3 barn hver og nå er alt de en gang hadde borte og me har ingen oversikt over hvor de befinner seg akkurat nå. Det er for mye til at eg kan ta det innover meg. Det er ikke mye me kan gjør her i fra annet enn å ta telefonen når den ringer og prøve å gi dem det de trenger, men som eg har sagt før så blir brønnen tom for oss også derfor måtte eg bare krype til korset å lage en SPLEIS….Me må i allefall prøve å hjelpe så godt me kan. Eg håper på en roligere søndag for dem, men det er vel det latterligste håpet eg har hatt hele uka…

 

 

 

 

TA VARE PÅ HVERANDRE

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer

    1. Leste en artikkel her om dagen, i en av avisene jeg leser mer eller mindre hver dag. Den omhandlet ‘Situasjonen i Midtøsten’. Blant annet ble der intervjuet en Unifilsoldat som var i Libanon i 1987 . . . Det var året min sønn ble født . . . Og de nevnte at Unifil startet opp i 1978 . . . Det året jeg gikk ut av Ungdomsskolen som 16-åring . . . Nå er jeg 62 . . .

      Undrer på når ‘de’ skal finne en mer logisk løsning . . .

      Alle gode tanker til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg