Grønne fingre trenger også votter!

Designet av Alicia Plummer

 

Om du syns det er for sent for i år å strikke flere votter kan du spare oppskrifta til du igjen skal starte JulegaveProduksjonen! Når starter du din? Tidligere da eg virkelig strikket julegaver var målet hvert eneste år å komme i gang på sommeren, senest i august, meeen det skjedde aldri…Var eg heldig la eg opp til den første gaven i slutten av oktober, men uansett så kom eg i mål! Er bare de siste 2 årene hvor eg kun har hatt max 2 gaver å strikke at eg ikkje har klart å bli ferdig! Hva er greia med det liksom??

Anyway, elsker mønsteret på disse vottene! Enkelt og så lekkert ♥

 

 

KNOTTED PINE MITTS
Bildet over
1 str –  Enkle å justere større

Disse vottene har også en matchende lue så dette kan bli et flott GaveSett!
Lua kan du kjøpe HER 🙂

 

 

 


Nå ser du haha De grønne fingrene har virkelig vært i action både i helga og i dag! Rett før eg annonserer GrønnsakUtsalg fra terrassen! Joda, eg går på med godt mot hvert eneste år, det var bare i fjor eg droppa det meste fordi grønnsakene alltid regnet bort! STOR feil av meg for i fjor hadde me jo drømmesommer!
Så ja, eg satser på VÆRreprise fra i fjor og går allerede ALL IN!

Det eg har plantet her er sånt som bør plantes inne først og det er en del nytt (for meg) – som 2 sorter MiniMeloner (egentlig jungelagurker hehe), Litt spansk chili, Basilikum og Grønn Mynte. Sist nevnte bruker me mye både frisk og tørket, men hovedgrunnen til at eg vil plante det selv er fordi det tiltrekker seg Humler og Bier. Mye god næring for de små altså og de må me virkelig ta godt vare på ♥

 


Denne Eføyen må eg bare skryte litt av, eller egentlig skyte av meg selv da haha Sommeren 2017 kjøpte me jo en del sommerplanter til krukkene ute der i blant en lite Eføy til å ha inni mellom. Siden det er en Eføy som ikkje overvintrer må den graves opp og tas inn. Når høsten kom og eg tømte krukkene for visne blomster var liksom Eføyen helt svart og den så dø ut, ergo bare kastet eg alt – Trodde eg! I fjor sommer da eg på nytt skulle plante var det jammen noen små Eføyblader i jorda og ganske forsiktig gravde eg de opp og plantet de i en egen liten krukke. Den vokste ganske greit gjennom sommeren og når høsten kom tok eg den inn + eg klippet av litt av alle greinene og satte de i vann. I løpet noen uker var de rotet seg og eg plantet alt sammen i ei stor innekrukke og VOLÀ! Se på de nå du! Er blitt kjempestor i forhold hvordan den var! SÅNN elsker eg!
Eg har liksom “laget” denne og eg er ganske så stolt av innsatsen min hehe Har pleid den godt gjennom vinteren og blir det en fin sommer, ja så skal den få lufte seg på terrassen 🙂

 

De GRIBLER i hele kroppen etter å virkelig starte på terrassen!! Tidligere i dag når eg leita etter noen trepinner til å sette i pottene som eg har sådd frø i fant eg ganske mangen frøposer av alt mulig! Gullfiskhukommelsen vettu, kjøpte en del i fjor og året før – det er mer enn nok av alt til å plante i år. Nå gjelder det bare å smøre seg med tålmodighet for resten som skal plantes skal sås rett i kassen ute og det bør drøyes til neste måned har eg lest/hørt? Er fortsatt litt kalde nattetemperature 🙂
Jepp, eg er som en unge som gleder seg til jul! haha

 

 

Enn så lenge får eg bare sitte her å glo på pottene med frø i!
Det blir jubel den dagen de bryter gjennom jordskorpa *ler*

Sitter i grunne her og har vurdert om det bør bli en kwil eller en lengre dusj…Ble litt sent i går og tidlig opp i dag, men siden klokka har bikket 18 blir det nok en dusj og ren pysj! Høres jo greit ut det på en mandag?  Jepp, må jo kose oss litt hver dag og dette er en del av min kos 🙂 Ali holdt på å sovne midt i middagen så han stupte i seng, men så har han stått å malt siden halv 7 i morges også da + han laget middag!
Fortjener en time på puta da 🙂

Jepp, stemmer det, han er i gang med å male igjen! I dag tok han karmene og døra inn til DibHassan sitt rom. Ikkje helt pop når Dib kom fra skolen haha Det er jo noe med å ikkje kunne lukke døra til rommet når det blir åpent til stua. Eg er også sånn, eg MÅ lukke dørene når eg sitter alene i stua. Me ordnet oss greit da, han sitter med stort Headsett og eg sitter med øreplugger og ingen av oss hører den andre haha Uansett greit med musikk på øret når eg blogger og da er Rag`n Bone Man helt amazing ♥

 

Men nå? DUSJ og så serie og strikkings!

 

 

 

 

 

KOS DEG
OG NYT KWELLEN

 

 

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Jeg bruker faktisk fingerløse vanter og pulsvarmere hele året, så det kan jeg strikke når som helst. Disse her var skikkelig fine 😊

      Jeg kjøpte 2 Kristtorn i desember, og disse har jeg puslet om for at de skal klare seg over vinteren. Nå venter jeg bare på at våren skal komme så jeg kan plante dem ut 😊

      Ha en fortsatt fin kveld.

Siste innlegg