Hadde planlagt en rolig StrikkeSøndag…

 

..var nå i allefall det som var planen! Med et ryddig spisebord var det virkelig duket for en søndag med serie og strikketøy. Det kunne ha gjort underverker på en noe underprioritert strikkeprosjekt, men hva skjer så? Jo…eg satt her i formiddag, hadde vært på badet å freshet meg litt opp, men det nyttet lite for eg var sååå trøtt! Tenkte at en time på øye kunne gjøre godt så eg sneik meg inn under dyna…BÆM! Våknet litt over 5…Det var den søndagen...

 

 

 

 

Nå føler eg meg i grunnen våken og grei, forsåvidt klar for en kwell med serie og strikking, men eg har sååå mye som murrer og som burde vært gjort! Ikkje bare shoppet eg litt blomster til mor mi på fredag som innebærer at eg skal ned dit å tømme en del krukker og plante, men hver gang eg går ut på gangen ser eg MER som eg bør ta tak i…

 

 

 

 

..pga plassmangel ser det sånn ut i det som var en yndig perlekrok. Det er jo ikkje min feil at det produseres flere farger i Hama og at me ikkje tok høyde for det når me…

 

 

 

 

..monterte disse Lackhyllene…Skulle jo visst at me burde tatt høyde for 2 glass i høyden *ler* Så ja, her er det jo ikkje plass til flere…ja for eg vil jo ha glassene med perler fremst slik at eg kan se alle fargene…

 

 

 

 

Trenger OGSÅ en kommoden, en fra Malm Serien faktisk som eg kan bruke som lager 🙂 Vil nok si at NÅ er det veldig på tide å få gang på det Hobbyrommet mitt! Eg bør ta å legge inn en annonse på Finn.no å få solgt senga for den tar for mye plass der inne! Har funnet ut at eg kan ha en seng på max 90 cm med skuffer under for da kan senga brukes som sofa til vanlig 🙂 Ja det kan funke 🙂

 

 

 

 

Det er mange og mye som har flyttet inn på Hobbyrommet allerede, men før eg gjør noe mer så bør det taket males! Selve rommet malte me for et år halvannet siden ca og hvorfor taket ikkje ble tatt da skjønner eg ikkje…?

 

 

 

 

Eg kan sitte der inne, eller ligge på senga å planlegge rommet ned i minste detalje! Helt ærlig så kommer det rommet til å bli det eg drømte om da eg bodde hjemme i barndomshjemmet! På 70-80 tallet var alltid barnerommene så små og det var ikkje store plassen til å slå seg løs – I dette rommet skal det være mulig å boltre seg, også for andre enn meg selv! Amira og eg skal snart en tur til Ikea, bortsett fra denne Malmkommoden eg må ha vet eg ikkje hva eg trenger, eg må ut dit å hente Inspo 🙂 Små smarte ting/løsninger er det eg trenger 🙂

Amira malte kinovegg (Helt svart) på dette rommet og det er supert å se Tv der! Vel, Tv`n tok hun selvfølgelig med seg da hun flyttet, men hele opphenget står montert i veggen, mangler bare en Tv….Tror nok en MÅ ha en tv der, hvis ikkje blir det hyller på alle veggene og det orker eg ikkje. Dessuten kan det være kjekt med et Tv om me f.eks har småtroll på besøk (Etter korona da…) Vel, mange planer, men eg kommer ikkje i gang!

 

 

 

 

Men du!? Se her! For over 1 uke siden plantet eg Gul Squash for 3.gang i den store potta til venstre…Fortsatt ingenting, men den til høyre trengte kun et frø en gang og eg kan se den vokser! Skjønner ingenting eg!

 

 

 

 

Ellers vokser både mini melonene og jordbær tomatene veldig godt! Melonene må snart få litt klatreutstyr 🙂
Skal faktisk ta å fikse det etter på og så håper eg snart på 10 grader mer ute slik at alt kan få stå ute,
om ikkje annet på dagtid 🙂

Ellers? Hmm mye dystre nyheter for tiden og da tenker eg ikkje på Covid19, men på det som skjer i Midt Østen ♥ Eg blir så provosert når Israel står å sier: “Me har lov å forsvare oss…!” Ok, men da må de slutte å valse over andre sine hjem for å få plass til sine egne…de som opplever det har OGSÅ lov å forsvare seg…Dette er en konflikt som går generasjoner tilbake, det vitner jo Sabra og Shatila i Beirut om. Tror ikkje besteforeldrene til ungdommene der trodde de skulle bo der så lenge da de flyttet inn for 70 år siden…På tide å se hvem som har behov for å forsvare seg? Det eg er nervøs for i denne konflinkten er at det skal sååå lite til før Libanon også er innblandet. Bildene som suser over Tv er omtrent identisk med slik me hadde da me havnet mitt i Krigen i 2006.

Jaja, nå skal eg lage meg en kopp kaffi, sett på “Pørni” på Viaplay og strikke heeelt til eg legger meg. Når det blir er jo ikkje godt å si med tanke på hvor mye eg har sovet det siste døgnet!

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL
OG NYT FREDEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg