HÆ? Strikker du av billig garn??

 

“Fy deg! Strikke av billig garn med elendig kvalitet! FYSJ! At du gidder å legge så mye arbeid ned i noe med et så dårlig garn, ja eg skjønner det ikkje! Men ok, man får hva man betaler for!”

 

Vettu ka?? Når eg leser slik på Facebook kjenner eg at det KOKER i StrikkeHjernen! Å ja, dette skjer også
nå i 2021!!
Skulle nesten tro at tiden jobbet med oss og ikkje mot oss… Når en person stiller et helt NORMALT spørsmål som f.eks: “Noen som har forslag til hvilket garn eg kan velge til en genser uten at det skal koste skjorta for eg syns orginalgarnet er så dyrt?”

Vedkomne da får til svar at “Jaja hvis det er dårlig kvalitet du vil ha” etc Det som for mange er et dårlig billigarn er alt som selges på Nille, Sparkjøp, Europris, Obs, Viking og mangen har også Drops
i samme kategori! Eg blir KVALM altså! ALT dette garnet er nemlig SUPRE garn og eg har 0 problem med å fronte det! Bruker MYE av det selv og har aldri vært noe problem, eg vil heller si at plaggene/teppene lever jo formelig EVIG! Husk; Det er heller IKKJE garnet som nupper,
NOP, det er DU! Ja det er sant hehe At et garn nupper kan og er stort sett veldig individuelt!
Så NÅ vet du det 🙂 + at et garn som koster flesk kan ha like mange knuter som et til 10 kr

TENK om vedkomne som stilte spørsmålet f.eks IKKJE hadde råd til å betale mer enn ca 2-300 for en strikka genser?? Tenkt på det? Tenk på hvor sårt det er for den personen å få “passet påskrevet” om det h*n vil strikke IKKJE er godt nok? Ja eg blir ganske så oppgitt kan du si.

Luksusgarn er det som er NYTELSE for den som strikker! Ja du kan betale en formue for et garn,
men det er ikkje dermed sagt at det er KVALITET og Luksus! Dyrt garn er slettes ikkje alltid

synonymt med GOD kvalitet! Vær klar over det

 

 

 

 

HVIS IKKJE BLIR DU LURT! haha

 

 

HA EN STRÅLENDE STRIKKEHELG
OG KOS DEG MED DET GARNET DU HAR!

 

 

 

Go`klem fra ei veldig StrikkeGlad Vibbedille 🙂

12 kommentarer
    1. Folk vil bedras, sånn e det bare. Gjør det SÅ vondt om man bare gleder seg over at noen vil strikke, kanskje med et rimeligere garn? Tydeligvis.
      Gjelder forøvrig ikke bare garn.

        1. Ikke sant! Hadde fortrengt dem jeg. Men sånn blir det vet du, når man er så tom inni seg at man må klaske på med ytre verdier. Trist.

        2. Når du flrst nevner First Price, det er så gale at min datter ikke tør kjøpe det for det er flaut… vil ikke framstå som fattig…
          Så bra at du går forsn som godt eksempel og fronter gode, billige alternativer til å strikke med.
          La hver og en få velge selv, å gi ros for resultat samme hva garn som er brukt. Åååå nå koker det 🤬 men, pust med magen og skrøyt når du kan ♥️♥️♥️

    2. Jeg er SÅ enig. Jeg har kjøpt mye på spar kjøp og strikker akkurat nå med merino ull fra Drops..det er en favoritt for meg ihvertfall. Og når det er snakk om knuter, så har jeg saktens vært borti opptil flere ganger at garn fra dyrere forhandlere har mer knuter enn Drops. Strikk med det man har råd/ lyst til. Det ene er like bra som det andre. 😄🧶

    3. helt utrolig ,mange som burde holde seg for god til å komentere når dei ikke hvet hva dei snakker om ,selv bruker eg masse såkaldt billig garn silja,senja og ida garn har eg laga mange barnehagebukser av ,det er sterkt holder fasongen og går i arv ,så det så

    4. Så sant som sagt, jeg har strikket med alt fra såkalt billig garn til kjempe dyrt og det er omtrent likt uavhengig av pris.❤

    5. Om garnet er dyrt eller billig, er dei fleste sikkert laga i utlandet av BILLIGE folk. Plagga vi lagar varer lenger enn vi bruker dei, billig garn er då tingen spør du meg. Har ikkje sansen for dyrt garn, kleda som vert laga av billig garn går i arv. Kva er då vitsen med dyrt garn…….

    6. Helt enig. I årenes løp har strikket tusenvis av meter, av både dyrt og billig garn. Jeg har strikket alt fra sokker, til gensere og kofter. Det er slett IKKE alltid det dyre som er best, hverken å strikke med, kvalitet og slitestyrke.
      Folk må få strikke med hva de vil, og på noen grupper harde det vært strålende im noen faktisk svarte på det det er spurt om, og ikke kommenterer med annet

    7. Jeg kjøper det garnet jeg har råd til, det vil si billig garn. Nå strikker jeg ikke så mye pga leddgikt, men jeg har aldri hatt problemer med billiggarn. Jeg tåler ikke ull, og bruker akryl til gensere, Dass blir det oppstandelse da, 😂😂. Nei strikk av det garnet dere vil og ønsker, så enkelt er det😍. Ha en flott ettermiddag og kveld🥰

    8. Ganske mye lekkert og dyrt garn, som jeg velger med GOD samvittighet uten at noen skal snakke meg ned for det. Det er jo minst like mye mobbing det dere driver med! Bare så det er sagt! Høres ut som janteloven er ute her…

      Nok om det. La folk få bruke det garnet de vil, må det gnåles så mye om det? Og selvsagt må plagget selges for høyere pris med kashmirgarn enn helt ordinært ullgarn. Ullgarnet er selvsagt mer holdbart, men det er ikke alltid det som er det viktigste.
      Kommer an på hva man ønsker seg av et plagg. Noen kjøper klærne sine på Cubus, H&M osv, mens andre velger dyrere. Skal det ikke være lov til å velge det eksklusive?

      Så la folk få lov til å bruke så mye eller så lite penger på garn som de har lyst til.
      Hovedsaken er at man blir fornøyd selv, og at garnet er produsert på en bærekraftig og miljøvennlig måte.
      Ferdig snakka, og takk for meg som følger av denne bloggen!

      1. Selvfølgelig vil et plagg i kashmir koste mer, men arbeidspengene er det samme. Arb.penger + garn, ikkje det? Du er i din fulle rett til å betale hva du vil for garn, har aldri sagt noe annet, det gjelder faktisk andre veien også – dvs den veien som eg representere. SÅ da er jo du velkommen til å skrive et innlegg om hvordan du/dere blir rakket ned på, ja på lik linje som det me i andre enden av skala`n blir, ikkje det? Ser dessuten ikkje et snev jantelover her? Kan du peke? Dessuten tror eg du vil bli overrasket over hvor mye av billiggarnet som tenker på dyra 🙂

Siste innlegg