HÆ!?? – Strikker du av billiggarn??

 

“Fy deg! Strikke av billig garn med elendig kvalitet! FYSJ! At du gidder å legge så mye arbeid ned i noe med et så dårlig garn, ja eg skjønner det ikkje! Men ok, man får hva man betaler for!”

Vettu ka?? Når eg leser slik på Facebook kjenner eg at eg KOKER i StrikkeHjernen! Når en person stiller et helt NORMALT spørsmål som f.eks: “Noen som har forslag til hvilket garn eg kan velge til en genser uten at det skal koste skjorta for eg syns orginalgarnet er så dyrt?” Når vedkomne da får til svar at “Jaja hvis det er dårlig kvalitet du vil ha” etc Det som for alt for mange er et dårlig billigarn er alt som selges på Nille, Sparkjøp, Europris, Viking og mangen har også Drops i samme kategori! Eg blir kvalm altså! Alt dette garnet er nemlig SUPRE garn og eg har 0 problem med å fronte det! Bruker mye av det selv og har aldri vært noe problem, eg vil heller si at plaggene/teppene lever jo formelig EVIG! Husk; Det er heller IKKJE garnet som nupper, NOP, det er du! Ja det er sant hehe At et garn nupper kan og er stort sett veldig individuelt! Så NÅ vet du det 🙂 +
at et garn som koster flesk kan ha like mange knuter som et til 10 kr

Tenk om vedkomne som stilte spørsmålet f.eks IKKJE hadde råd til å betale mer enn ca 2-300 for en strikka genser?? Tenkt på det? Tenk på hvor sårt det er for den personen å få “passet påskrevet” om det h*n vil strikke ikkje er godt nok? Ja eg blir ganske så oppgitt kan du si.

Luksusgarn er det som er en nytelse for den som strikker!
Ja du kan betale en formue for et garn, men det er ikkje dermed sagt at det er kvalitet og Luksus!
Dyrt garn er slettes ikkje alltid synonymt med god kvalitet!
Vær klar over det

 

 

 

 

HVIS IKKJE BLIR DU LURT! haha

 

 

 

HA EN FLOTT DAG OG KOS
DEG MED DET GARNET DU LIKER ALLER BEST!!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei veldig StrikkeGlad Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

9 kommentarer
    1. Enig med deg! Og jeg strikker både med billig garn og dyrt garn. Kan ikke si jeg merker noen forskjell på kvalitet i forhold til pris. Det jeg merker forskjell på er hva garnet er laget av. 👍

    2. TAKK for at du forsvarte oss med dårlig råd og stor strikkelyst ❤️

    3. Vet du at ‘garn’ er et skjellsord på pakistansk 😜 har ei pakistansk venninne som lærer meg opp. ‘Garn’ er ille altså 😂😂

      1. Oj…Ja da må eg passe meg om eg svinger innom Pakistan en tur. Det er det samme med navne Eira….Amira hadde en venninne som het det og Ali satte kaffien i halsen når hun sa hva hun hette…Ali så for seg om det var i Libanon og en mor skulle rope inn barna….:”Kom inn å spis P***EN” haha

    4. Har mange fine plagg som har levd i åååårevis med mye bruk og vask. I billiggarn ja. Mange av de samme plaggene får jeg også stadig skryt for. Så lenge strikkegleden er der, skal ikke prisen ødelegge. Glad for at du roper ut🙂 Det trengs

Siste innlegg