HALLO?? – Det er på tide nå!

 

Enten du har behov for å utvide gjengen med høner fra i fjor, eller for å strikke din første så er tiden nå inne!
I fjor følte flere de fikk for liten tid når eg hadde hønene mine her på bloggen så i år er eg tidlig ut! Ko-Ko!

Bedre høneflokk enn dette kan du ikkje få, det er litt av en kaklegjeng, men akk så skjønne de er 🙂
Ikkje bare bare, men de er også veldig enkle så her trenger du slettes ikkje være noe proff med strikkepinnene.
Blir det for knotete med mønster? Strikk de ensfarga.

 

 

 

 

Du kan strikke de i det garnet du selv vil, mine er strikket i Finull 🙂 Eg kjøpte meg også noen Safirnøster fra Sparkjøp i fjor fordi eg elsket fargene og det er de nøstene som skal til pers i år – Å ja, ka du tror!? Klart eg må ha noen flere høner i år! Akkurat nå står mine tre inne på ei hylle på Garnrommet og de er straks klar for å entré stua, må bare få ut julen først så er de på plass 🙂 Fyll de med litt ris, erter eller linser i rompa slik at de kan stå skikkelig, ellers så fyller du bare på med vatt.

 

 

 

 

Det er en herlig gjeng ser du 🙂 Oppskriften er Bente Presterud sine og du kan kjøpe den HER INNE + hun har noen andre søte som du finner HER INNE 🙂 Begge oppskriften er norske. Altså, hva er vel bedre enn å starte det nye året med en fargerik strikkekurv? Ikkje sant! HEKKAN eg er glad eg har MYYYE garn i hus….her er nå restriksjonene strammet til ganske bra og det er nå påbud med munnbind noe som sier at eg blir bare ENDA mer hjemme fremover! Tar ingen unødvendige sjanser så da er det jo greit å ha mye å potle med i heimen 🙂

Da er det bare å ta en oversikt på garnet ditt å se hva som kan bli ei høne eller 10!

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Så hærlige… kanskje det er noe å starte på når jeg er ferdig med dagens prosjekt.
      Du er så flink til å finne gode mønstre.. må skryte av deg, så ta det til deg😃
      Håper kvelden og natta blir god. Jeg har finni meg noe på netflix som blir min underholdning i natt.

    2. Fantastisk herlige! Jeg elsker TING som får sjel, og begynner å leve. Jeg har jo to tøy-rotter som puster under plysjen. Så jeg har HELT sansen for sånne høner 😀

Siste innlegg