Har du en kjedelig genser? Hull i buksa?

Designet av GoldenLucyCrafts

 

Hvis du sier du hekler lapper så tenker de fleste på GrannyLapper med én gang, eller i allefall firkanta lapper. Lapper er sååå mye, går du inn på en butikk å spør etter strykelapper så finnes det et hav av alt mulig! Hvorfor ikkje bare lage slike lapper selv? Eg har gjort det, eg stylet opp niesa si bukse for noen år siden med helt unike lapper 😀 Et babyteppe eg strikket fikk også en heklet lapp, en fisk, på seg. Lapper som dette kommer vel inn under freestyle hekling, ikkje det? Når eg holdt på så tegnet eg først en skisse på hvordan eg ville ha den,
der etter bare heklet eg…Ikkje verre enn det 🙂

 

OWL APPLIQUE
Bildet over
Gratis oppskrift

 

 

 

 

 

Designet av GoldenLucyCrafts

 

Kanskje har du en genser som blir lite brukt, fordi….den er kjedelig? Tja, da kan du jo f.eks trylle den om til årets julegenser? Lappene kan du jo evn bare sprette av igjen på nyåret.
Eller kanskje bare en lapp eller 2 på ei lue? Votter?

 

CHRISTMAS EMOJI
SANTA REINDEER ELF

 

 

 

 

 

Designet av GoldenLucyCrafts

 

Kanskje noe lekkert på jakka som du strikker i julegave til noen?
Det mangler ikkje på ideér og flere varianter finner du HER INNE

 

DAHLIA FLOWER APPLIQUE

 

 

Likte veldig godt måten heklelapper ble brukt til å lappe hull buksa!
Tja, kanskje eg må rippe litt på jeansa mine!

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

JuHuuuu før eg la meg i natt ble eg ferdig med 50 Juletrær!! Det har tatt meg hele 4 dager (startet på onsdag), ikkje tull en gang, sånn dill som dette tar virkelig tiiid! Mesteparten av kvelden i går gikk til lakking, der er det en del tørketid, spesielt når eg på død og liv må ha 2 strøk! Ja jo eg syns de blir fineste da 🙂 I dag skal eg montere de og resten av de 50 grisene skal få på seg lue! Det er jo enda mer dill fordi de er noe mindre…Grisehodene, de fleste er kun 0,5 cm…Pinsett er jo en smart oppfinnelse:) Noen av juletrærene er allere bestilt
og DET er extra gøy! *Takknemlig*

Ellers, siden sola skinner skal eg ut ved inngangen og ENDELIG plukke ned alle Halloween figurene! Det er litt styr å ta de ned når de er fulle av vann pga regn, og de siste ukene har vært veldig våte for å si det sånn! Sååå håper eg at sola som er lovet på torsdag kommer og henger på himmelen hele dagen for da tenkte eg å montere opp julen ute! De neste dagene skal eg prøve å organisere litt slik at det å pynte til fredag blir en smal sak….prøve å gjør litt hver dag…som å plukke vekk det som ikkje skal delta i julen….vaske i litt rolig tempo (Husk eg skal herjes med hos tannlegen i morgen), Dib har lovet at han skal vaske alle dørene for meg, ikkje bare fordi det er jul, men fordi det trengs og det er tungt – Han går for å være ganske så sterk 😀 Tja, da er det bare å komme i gang!

 

 

HA EN FLOTT SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg