Har du lyst på en Julekalender à la Vibbedille?

 

Som eg nevnte tidligere er eg godt i gang med å planlegge “Nissinga” i desember Ho Ho Ho Nå er det på høy tid med en Julekalender i kjent Vibbedille stil, ikke det?? Har aldri før laget en hel kalender her på bloggen så etter 17 år med blogg er det på tide 🙂 Eneste minuset er at det er kun 1 som kan få den tilsendt, men det blir Julekos på bloggen i desember og da blir det en del flere pakker hver søndag + Julaften 😀 Det blir nesten som at “alle skal få”.

Eg var jo å hentet brillene mine i dag og siden det var en del venting tok eg et raid på Normal i samme slengen. Har jo kalendere som skal lages til alle ungene mine også og da plukket eg med meg litt extra da vettu! Det blir en kalender som inneholder nyttige ting og det mest viktige; Unyttinge ting, men som likevel er veldig gøy! Garantert noe du kan spise og kanskje kose deg med. Kommer til å tilrettelegge den litt til den som vinner så fint om du opplyser om hvilke hobby du liker best; Strikking, Hekling, Sy, papir, perler etc Hva enn det måtte være så kanskje eg får styr det inn på litt viktige ting på det området også 🙂 Mye mulig du syns det er litt tidlig å tenke kalender allerede nå, er i grunnen enig, eg pleier starte innkjøpene i november. Nå er det litt praktisk å starte tidlig for tanken er at pakken skal sendes i midten av november slik at vinneren har den i hus før 1.desember – Det er jo lurt! Dessuten vil eg at dette innlegget skal surre
1 måneds tid for min egen del Ho Ho

Posen på bildet laget eg kun som en illustrasjon for innlegget, eg kommer til å sende kalenderen i en stor Norgespakke eske 😀 Så hva sier du? Lyst på en Vibbedille Kalender!?? Har du lest bloggen stund vet du hva eg fyller dagene mine med og det vil nok gjenspeiles i kalendere, blir nok en del av det EG liker også – Ja og det er jo litt forskjellig da vettu! *ler* Kommer ikke til å lage dette som en konkurranse som eg først tenkte…Vil i grunnen ha det enklest mulig for egen del…Mye som skjer fremover så greit at noe kan surre og gå uten at eg må følge med. Men…setter pris på om det skrives noe mer enn: “Eg er med”. Fortell meg noe kjekt, gleder/gruer du deg til jul? Har du en gøyal historie fra en jul du husker? Favorittkaker? Hva ønsker du deg til jul? -Altså hva som helst bortsett fra; “Eg er med”. Til slutt er det Random.org som trekker en vinner og du kan kommentere mer enn en gang.

Fint om du f.eks deler dette innlegget også slik at flere kan være med 🙂

Ok, da sier me det sånn! Me sier 1 mnd – Dvs eg trekker en vinner TORSDAG 16.NOVEMBER!

Innen da skal eg ha fylt opp den store Norgespakken med 24 Gaver 😀 Det blir gøy! Det er lov å glede seg til jul selv om det bare er oktober! Da er det bare å scrolls ned å skrive noe kjekt 😀

 

 

 

 

 

GOD JUL!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

137 kommentarer
    1. Jeg er et julemenneske. Etter at plastjuletreet kom i hus, så pyntes det til første søndag i advent, og så kommer annen julepynt fram ganske fort.
      Baker endel, men ikke så veldig mye. Men baker en «hel haug» kransekaker, og lista over hvem som får, blir litt lengre for hvert år. I tillegg så er mannen veldig glad i Brune pinner, så det er ikke få porsjoner av den som går unna
      Idag har jeg kjøpt dn første julegaven, men har strikket noen skjerf allerede
      Og jeg ønsker meg selvfølgelig en Vibbedille kalender, gjerne strikkerelatert 😀

    2. Hellige kaninmåne.. kan jo ikke annet enn å skrive ‘eg er med’!! Så var det resten da.. hobbyer.. hmmm, male, tegne.. lenge siden jeg har holdt på, men likte godt dette.. blomster er jo hobby… 🥰🐰🌸

    3. Endelig en mulighet for å få egen julekalender 😊 . Det var ungene som fikk det i desember. Tenk at det er håp for mamsen også 🤭. Du holder jo på med alt mulig spennende. Hos meg går det i strikking og sying. Nå er det klær til barnebarna som lages slik at jeg slipper å stresse med det rett før jul. Det skal helst være tid til å kose seg i desember.

    4. 🤩🤩
      Å få en kalender fra deg ville definitivt vært tidenes herligste julegave, eller mer riktig 24 julegaver 😁

      Jeg elsker jul og det å pakke inn gaver som skal glede andre, være seg butikk kjøpt eller hjemmelagd fra kjøkkenet eller fra strikkepinnene.

    5. Julekalender a’la Vibbedille? Klart jeg har lyst på! Har jo fulgt med på alt det spennende du lager til julemesse nå, og det hadde vært noe å finne i en kalender. Hobbymessig er det nok mest strikking og hekling det går i – har broderier også liggende, men jeg tror det magiske ordet der rett og slett er “liggende”.

      Når det gjelder jula i år kjenner jeg at jeg henger veldig etter der jeg pleier å være. Det eneste som er startet på, er adventskalender til mine foreldre. Moren min har laget til ungene (som ikke er unger lengre) i alle år, så da ble det til at jeg lager en tilbake til dem. Har ikke engang fått julegavelista under kontroll, men nå krymper den for hvert år så det går sikkert bra. Åja, og så er vi snart ferdige med rundvask av kjøkken til jul. Alt av skap og skuffer er tømt, sortert og vasket. Det trengtes, for det ble vel ca to søppelsekker med ting kastet.

      Ellers har eldste bestemt seg for å feire jul og nyttår utenlands i år, så da blir det litt annerledes med en mindre hjemme. Det går sikkert bra -når ungene blir voksne er det vel noe en må regne med, men det blir litt rart likevel. Jul blir det, og her hjemme blir den som alltid med pinnekjøtt på julaften og “husarrest” første juledag. Da slapper vi av, koser oss med julemat og gjør minst mulig. Kanskje det er på tide å planlegge ny julestrikk?

      Forresten -den lua med nissebein stikkende ut var kjempesøt!

    6. Ååå, så kjekt!! 🤗 Har aldri hatt en hjemmelaget kalender i hele mitt snart 60 år lange liv, så det hadde vært en drøm å være heldig å vinne 🤩 Og med min lidenskap for strikking har duppeditter fra deg vært midt i blinken 🥰
      I år gleder jeg meg til jul! Har vært noen år no med savn etter nære, kjære personer som har manglet, men i år har familien vokst. Min datter har giftet seg, og da fikk jeg to bonus-barnebarn også! 💙💙 I år er det mulig at de alle sammen kommer og feirer jul her hos meg. Da blir det liv og røre her igjen med mor, barn, svigersønn, barnebarn og bonuser🤗 Og så har jeg fått meg en “frier” etter snart sju år som enke, så det er også en grunn til å glede seg over livet 🥰
      Livet smiler ❤️

    7. hver jul de siste 6-7 årene kommer rampenissen(e) fram. Trodde jeg hadde greid å pensjonere dem i 2021, men en snurt 12 åring mente de måtte komme i 2022 og. så de røde ble byttet ut med en svart. han Pelvin kommer nok innom denne jyæulen også, muligens han får seg en venn eller 2, etterom pakkene fra kina rekker fram i tide…
      Så spørs det om kreativiteten rekker til ennå et år med nye sprell…..grugledes

    8. “eg er med” ønsker meg absolutt en julekalender fra deg!! her blir det både hjemmestrikka og hjemmehekla julegaver under treet i år..

    9. Jeg er veldig glad i julen og har alltid vært det. Jeg lager noen julegaver selv enten strikkede eller sydde. Liker også godt å lage julepynt. Har planer om å lage papirstjerner til å pynte kontoret mitt med i år. Mine hobbyer er strikking, kortlaging og litt sying.

    10. om jeg har lyst på en julekalender ala Vibbedille- gjett om – JA 💖
      Elsker julen og alt med den, gleder meg til å dukke ned i juleeskene og starte pynting til 1.sønd i advent.
      Jeg liker veldig godt å pussle med papir og lage litt med det. Pynte julegaver som skal gis bort, litt ekstra fint.
      Følger med deg her på bloggen, og har laga/brukt flere av oppskriftene dine.
      Jeg er med 👍

    11. Hei ! Eg har aldri i mitt 80årige liv hatt egen julekalender ! Eg har både strikka og sydd før sjukdom tok over både armar og bein ! Så min hobby no er å løysa kryssord, Før når helsa var ok, både sydde eg og strikka julepresanger. Det var alltid 7 – 8 kakesorter i boks, laga sylteflesk og leverpostei osv. No er alt dette slutt, så ein julekalender hadde «lyst opp» advendtstida ! 🫶🍀🌹

    12. Hei 😀

      Så kjekt med en kalender … Jeg har adventskalender med en venninne. Vi lager 5 strikkerelaterte gaver, og åpner gaven hver søndag i advent. Jeg har faktisk vært en tur på søstrene Grene så er i gang jeg også. Du spør om hvilke hobbyer jeg har. Her går det i strikking og litt scrapping. I tillegg liker jeg å krype under pleddet med en god bok, og en kopp te. Kaffien kan de ha for meg. Anbefaler deg å bake vepseboltil jul. Nam nam 😋
      Har bursdag 1711 så krysser fingre og tær 🥰

      Ha en fin førjulstid 🥰

    13. Hallo, klart eg er med! Så lenge eg får unna jolegåver før desember så er adventstida kos og tradisjonar. Salt og søt mat og litt kranselaging pleier me ordna sjølve. Håpar på vinnarlukke og ynskjer at folk får gode overraskingar i førjulstida rundtomkring i krikar og krokar i dette landet.

    14. Wow så fantastisk! Hadde vært fantastisk å vinne 🤶🏻Julen er en koselig tid, men også en tid for ettertanke og savn av dem som ikke er her lenger. Uansett er det viktig å følge tradisjonene, sette opp julelandsbyen, pynte juletreet og hente fram gammel og god julepynt. Tiden før jul er fylt med strikkeprosjekter/hekleprosjekter/perlearmbånd. Og innimellom lages det julekort til nære og kjære, har masse scrappesaker som tas fram og brukes. Og uti desember en gang må jeg jo bake litt og. Nyt tiden på hobbyrommet 😊

    15. Julekalender er gøy! 😃 Skal for første gang på 35 år bort på julaften, så det blir litt rart. Skal feire hos datteren min, må vel trå til med gode råd for å få sprø svor på ribba, men ellers blir der masse kos med barnebarnet på 1.5 år. 😃

    16. Hei veit ikke annet enn at jeg gruer meg til jula og den evige jule styret, og mange vil vel si at jul er en fin tid med familien noe jeg gruer meg til skal sitte alene som hver dag og kveld ellers av året. Julen blir da enda sårere når du veit at du må sitte alene, har også bursdag i desember som skal forbigås i stillhet den er den tredje desember. Julekvelden blir som alle andre kvelder, ønsker meg en vibbedilla julekalender så får jeg se om jeg har hellet med meg.

      Har to julegaver å ordne og de må være ferdig 2 desember, og det er de planene er klare.

      Ønsker deg en fin kveld og kos deg mye.

      Klem fra meg til deg.

    17. For en gave du gir bort! En egen pakkekalender er en drøm😍 Lager selv 3 stk til barn og barnebarn, og koser meg masse med å planlegge og kjøpe inn. Blir også litt strikka kluter og grytekluter til voksne og barnebarn får strikka nissevotter og pannebånd med brannbilmerke på. Begynner innkjøp om sommeren så det ikke blir stress😂

    18. Hadde vært veldig koselig med en vibbedille julekalender🤶 Jeg elsker strikking, og i helgen har jeg kost meg med julebrus og strikk🧶 Gleder meg til å lage julens beste julekaker som er Krumkaker😋 Har fulgt deg i mange mange år, hver eneste dag.. Kos deg masse i førjulstiden🤶 Klem

    19. Her er det bare å rope et stort JA ,jeg er med. Måtte nesten le litt , for i går kveld ble de første julegavene bestilt på nett. Mot normalt blir det “kjøpe” gaver i år. (ikke bare , men mange). Jula inneholder mange tradisjoner her som : adventspynt( med lys ) tennes første søndag i advent , ikke før . Julebaksten har skrumpa litt inn ,men noen julekaker er et “must” om det skal bli jul i huset .Pepperkake baking med barnebarn kan ikke sløyfes , heller ikke hjemmelaga julekalender til dem .Pinnekjøtt på julaften og multekrem til dessert. Prøver å ha det meste av” julestresset” i havn før desember starter slik at en kan kose seg litt ekstra med julemusikk ,gløgg i kruset, strikking , hekling, kanskje en julekonsert osv.
      Så er det bare å glede seg og håpe at man kan bli den heldige som vinner her.

    20. Så hyggelig gjort! Så mye flott du holder på med så må det jo bli en fantastisk kalender❣️
      (jeg strikker mest🤗)
      Ha en hyggelig høst🍁🍂

    21. I år gleder jeg meg litt ekstra til jul. Jeg ble farmor i juli. Så da skal jeg feire med han. Har to barnebarn til men de begynner å bli store.
      Alltid koselig med barn og jul. Forventninger, pakker og god mat.
      Og det å feire sammen alle.
      Hadde jo vært moro for farmor og ha sin egen kalender også,det hadde isåfall vært første gang. 🙂

    22. Jeg kan godt tenke meg en adventskalender fra deg Vibbedille. Etter å ha fulgt deg noen år vet jeg at du holder på med mye spennende.

    23. Så koselig ide med kalender a la Vibbedille 🤗
      Jeg er veldig glad vi har jul i den tyngste og mørkeste årstiden. Jeg inspireres til baking av julekaker av bl a deg og elsker strikking (må alltid ha noe ‘på gang’), hekling, litt sying (symaskin) og masse lesing.
      Til jul lager jeg alltid gaver og lurer veldig på hva jeg skal gi meg i kast med i år…. 😃

    24. Hei. Så utrolig generøs du er. Jeg vet jo at du er det, for jeg har vunnet garn og nisse hos deg tidligere. Jeg har i maaaange år laget gavekalender til mannen min. Nyttige ting som han trenger samt litt fellesting som feks kalenderen vi har på kjøkkenet. Ikke lett å finne på, men morsomt. Det er imponerende at du klarer å lage kalender til en fremmed i tillegg til dine egne. Jeg strikker litt, og så diller jeg med å lage kranser og kuler av nøtter og tørker krydder etc. Her i huset gleder vi oss til førjulstiden hvor vi koser oss med tradisjoner vi to har hatt i mange år. God tirsdag til deg fra Birgitte

    25. Wow. Så hyggelig og spennende.
      Du altså. 🥰👍🏼
      Jeg blir nesten litt overrumpla når det blir snakk om jul og kalendere.
      Men det går fort dit. Innser det.
      Her blir det fullt hus. Vi er stor familie, og mange samles hos oss. Det er litt slik annethvert år.
      Og så lenge jeg orker, blir det samling her.
      Skal nok bake litt til jul i år også. Men jeg har tenkt og kutte ned litt.
      Gleder meg forresten til adventstiden. Med lys og masse kos.
      Og selvfølgelig bil jeg bli veldig glad for en adventskalender fra deg.

    26. Adventskalender ja….. 🎄
      Egentlig greit med en påminnelse. Yngste datter (19 år) og tre barnebarn (10, 7 og 5 år) pleier å få hver sin. Noen ganger pønsker jeg ut noe lurt, feks en liten sjokolade + en eller to puslespillbrikker pr dag, slik at på julaften har de fullført hvert sitt brettpuslespill med julemotiv.
      Men ettersom årene går og de små vokser til krymper fantasien min 😂 Dyrt blir det og…. Men ett eller annet blir det i år også. Kanskje en sjokolade/et drops pr dag, og en litt større, personlig (ikke dyr) ting hver adventsøndag….? Får nok gruble litt på dette 🤔

      Og om jeg blir den heldige vinneren av Vibbedillekalenderen har jeg en plan. Det er nemlig en i kommentarfeltet her som fortjener den mer enn de fleste 💖 Krysser fingrene for henne, nå har ho to “lodd” 💖

    27. Jeg er med. For en lykke å ha en adventskalender fra deg! Førjulstiden er høy kosefaktor i vår heim, gaveprodukson, lage julegodt og noen julekaker. Pusse, vaske, gnikke og gnu… Julemusikk. Julemesser og julemarked i sentrum. Lese god bok. “Salig blanding!”

    28. Altså..! Jeg ordner kalender til både mann og barn, men aldri til meg selv – så her tror jeg rett og slett jeg skal melde meg på av helt egoistiske prinsipper! 😂 Om ikke annet så kan det jo faktisk hende at det er noe jeg og 13-åringen kan gjøre sammen?? Jeg melder meg på og håper det blir “ego-kalender” på mor i år 😍

    29. Jul er familietid 😀
      Vi samles alltid hos oss julaften, og vi kan bli mange!! Sist jul hadde vi besøk fra USA, så da var vi faktusk 19!! stk. julaften, 2. dag og nyttårsaften😄 Dere kan vel tenke dere at det var et utolig koselig kaos!!! 🤣
      Før jul baker vi, lager gaver, nyter å kose oss med forberedelser😀
      Ja hva liker jeg…. jo strikker mest, hekler, syr litt, perler litt (grønnlansk perlebroderi), syr litt. Jeg vever hver mandag og er ellers aktiv i Nord-Karmøy husflidslag.
      Med 13 barnebarn fra 7 til 24 år og forskjellige interesser. blir vi aktive besteforeldre også, må jo følge opp så godt vi kan!
      Er ikke glad i høst/vinter, derfor blir juletiden en fin tid hvor vi koser oss med varme og mye lys.

    30. Jeg gleder meg mest til adventstiden. De ukene er bare kos med baking, strikking, julemusikk og julefilmer. Er ferdig med en stor del av gavene allerede og satser på at alt er klart til 1. desember.😀

      1. Nå er snart de strikkede julegavene i boks🤩. Ellers ska eg berre nyte adventstiden lage julepålegg som blir julegaver og selvsagt litt til oss selv. Desember lika eg å gire ned og bare nyte. Å tenk at du tar deg bryet å lage en kalender til en av dine lesere🥰. Mine hobbyer er strikking så ble eg jo hekta på perle smykker og armbånd av deg🫣.

    31. Vil da “gi” min til Aud-Marit, fordi hun hadde fortjent det 🤗 “Gi” pga må jo først evt vinne 😉 Aud-Marit er veldig kreativ og liker godt maling, så noe stæsj til maling evt tørrvarer som ikke tar stor plass/veier for mye hadde kunne hjulpet henne i hverdagen ❤ Men sikkert også andre fine ting du har tenkt på som perler 🤗

    32. Hei
      I år, som i fjor, har jeg kost meg med å strikke halser, luer og torghansker som skal gis vekk gjennom julegave-aksjonen “Hjerte for Sandnes”. Å leke med farger er så spennende, og jeg har stor glede av å strikke og gi til andre. Jul for meg betyr å glede andre, ikke bare få selv.

      Adventskalender er gøy, kjenner at jeg blir spent som et barn igjen…!

    33. Gleder meg alltid til jul. Er nesten i boks med gavene,liker å være tidlig ute så jeg kan kose meg med å strikke noen smågaver og pynt i november og desember. I åt håper jeg at jeg kan få til å ha juleverksted med barnebarn, i desember skal jeg bare kose meg med litt baking,kokkelering julemusikk og julefilmer.

    34. Lenge siden det har vert hjemmelaget julekalender her. Med 4 barn ble det jo mange gaver å fikse til 1. Des.en gøy er det. Liker å bake masse julekaker men blir mindre no som barna er voksne. Mann min må ha tertringer og smultringer og alle vil ha marposteier (lager dobbel posjon der) Blir en boks i julegave til min venninne og molter. Ha julemenner er jeg oppvokst med og lett å kjevle for barna. Her går det mest i strikking men burde begynt å bruke hekle nålene mine. Ellers skulle jeg ønske jeg var like flink som deg til å lage div. Snacks. Å no fikk jeg lyst på noe godt 💃Tenk at det er trekning på bursdagen til mine tvillinger… Som tiden flyr. Lykke til med alt spennende du finner på til jul 🎄

    35. Hei. Så gøy! Jeg blir gjerne med på trekning! Strikking er den store hobbyen min. Er som ekornet, samler masse. Men det er mønster og garn som jeg samler da. Hekler litt også.
      Til jul baker jeg noen faste sorter, men det har blitt mindre siden nå er vi bare 2.
      Julaften er vi som regel samlet med barn og barnebarn. Koselig tradisjon.
      Det er ikke lenge til nei. Huff som tiden flyr. Sølvi B

    36. Å, så kjekt! Jammen er du flink/snill som lagar til så mykje til oss lesarane! Gler meg til jul, og har allerede dreve på med juleting i 1 månad! 🤭

    37. Tidligere var jeg et julemenneske, men etter år med dødsfall i nær familie og annet trist har motivasjonen til å lage jul vært borte.

      Men i år skal jeg ta jula tilbake – og da hadde det passet med julekalender.

      Jeg strikker mest og hekler litt 🙂

    38. åj så spennende 🥰 jeg som mange mange andre,er av typen som alltid har gitt bort kalendere,aldri hatt selv. ser mitt snitt og få et lodd hos deg i år da🤣 er 45 år begynte å strikke under corona. lærte meg på YouTube. og nå, ja nå er det livets største dille, eeeelsker det. er hjemmeværende, unga har flytta, så tid det har jeg😉 begynte å planlegge julestria denne uka,gleder meg til å pynte. blir annerledes stemning i heimen i desember, og det liker jeg godt. kos deg i førjulstiden 💕😉

    39. Her har også forberedelsene til jul begynt. Lager 6 kalendere i år, og i 3 av de blir det mye selvlaget! De første julegavene er også i hus, så da gjenstår bare resten. Tenker det blir litt strikking frem mot jul, om jeg finner igjen motivasjonen 😉 Den største gleden med jula er ventetiden og alle forberedelsene! Gleder meg til pynting og julebakst

    40. Har jo allerede skrevet en kommentar, men du sa at det er lov med flere “lodd” 😉
      Så da vil jeg “ta ett lodd til” for ei som av ulike årsaker ikke gleder seg til jul ❤️ En adventskalender kan bidra til å lyse opp dagene i den tiden av året som tilsynelatende bare består av varme og glede, men for mange faktisk er den tyngste og mest ensomme årstiden/høytiden.
      Krysser fingrene 💖

    41. Så koselig, likar veldig godt adventstida. Då er det lilla lys og strikketøyet i sofakroken. Kaffikos og julekaker hører til. Som regel blir julebaksten vekk i adventstida😋 Eigen kalender hadde vore heilt tipp topp, og prikken over i…klem

    42. Jeg har aldri tenkt å bli for gammel til å ha adventskalender, så å vinne en fra Vibbedille må jo bare være lykke😍
      Jeg har laget til ungene i alle år, men setter strek etter fullført studie. Eldstemannn lurte derfor på om han måtte studere mer, syntes det var så trist at det var siste kalender ifjor😂
      Jeg er først og fremst en strikker, men i god tid før jul kommer papir, stempler og stæsj fram. Koser meg med å lage kort og fine pakkelapper. Her er det ingen gaver som blir pakket i butikken, det er min kosejobb.
      Ha ei fin førjulstid😊

    43. så artig da ,hadde jo vært artig å vinne en julekalender av den grunn att jeg aldri har fått en julekalender før,som lita jente lagde jeg og mine søsken en kalender selv som vi hadde på deling og åpnet en luke på omgang og vi var 3 :=)
      det jeg gleder meg mest til er julelys,julepynten i koselig nisserød farge og duftene ,det gir en egen stemning

    44. Åhh for en drøm det hadde vært å vinne en julekalender. Har aldri hatt en pakkekalender. Eg elsker jul og bruker å få frem julepynten 1 des. 🧑‍🎄🎅 å lage hjemmelagde julegaver og ikke minst få hjemmelagde julegaver er det jeg setter mest pris på. Julekakene bruker vi å spise opp før jul, det er da de smaker best😃 Dessverre ble det dårlig med baking og pynting i fjor og dette året blir nok likt. Siden jeg ikke vet mitt eget beste begynte jeg å studere samtidig som jeg jobber🙈 Blir ikke mye tid til hobbyer da… Elsker å strikke og sy+ litt hekling. Men til sommeren skal jeg endelig fjør det igjen. Men har likevel alltid et strikketøy på lur slik en kan slappe litt av😉 så en kalender hadde vært en oppmuntring🥰 Ha en fin førjulstid🥰🧑‍🎄

    45. Flott med julekalender. De jeg får, er slike som jeg kjøper til glede for andre. Godt å være med å hjelpe noen til ei fin julefeiring.
      Ville være stort med en julekalender som er bare min.
      Du er bare snill, gleder store og små, på mange måter. Klem

    46. Så flott. Du æ goe! Den kalenderen hadde det vært gildt å vinne. Min jul består av familieselskap. Helst både julaften og 1. og 2. dag. Barn og barnebarn på middag. Jeg har noen Peppernøtter som bare MÅ bakes hver jul. Ellers varierer jeg hva som bakes. Kan fort bli litt for mye kaker.

    47. Så morsomt med julekalender. Jeg elsker å strikke, og spesielt til barnebarnet dom blir ett pr i november. Gleder meg til jul, og har fullt kjør julaften og første juledag, før resten av jula blir total avslapning med strikketøy 🎅🏻

    48. Det har vært koselig med en egen julepakkekalender for det har har jeg aldri hatt før 🎄🎁🎄Jeg har laget julepakkekalender til våre fire siden de fikk en nydelig brodert julekalender av min avdøde mor da vår eldste sønn var bare ett par år gammel. Selv om de begynner å bli store nå så blir det nok pakkekalender i mange år fremover ennå ❤️

      Familien min er veldig glad i julen og vi bruker å pynte huset første søndag i advent. Hver søndag i advent bruker vi å gjøre noe koselig sammen som f,eks å bake en god kake eller spille et spill 🤶🎅 I desember er det masse julestrikk på pinnene. Jeg har de siste årene vært med på bl.a luestrikken til handmadebymona og julekalendervotten til Jorid Linvik, så det har blitt en tradisjon. Artig med strikk man ikke vet hvordan mønsteret blir, men at det blir noe fint er jeg sikker på 😊 Første juledag er dagen for å senke skuldrene og bare slappe av med strikketøyet og familien. Ja, desember er en måned som fylles med glede og masse kjærlighet ❤️🎄❤️

    49. Elsker jul, og gleder meg til det meste som skjer da 😁 Pynting, baking og alt annet.

    50. Jeg er absolutt ikke noe julemenneske, men liker å ordne med julegaver. Har ikke egen julekalender, men skulle selvfølgelig gjerne ha hatt en “Vibbedillekalender”. 🤩
      I år blir det første jula uten mor mi, det blir rart, hun var på en måte den mest “juletre” av oss.
      Selve julaften derimot, blir akkurat som vanlig. Bare oss, i nye julepysjer. (tusen takk for den ideen 💜)

    51. Du altså! Hadde vært kult å vinne da. Jeg er jo julemenneske så det synger etter. Helsa skranter jo, så jeg orker ikke ta ut all pynten hver jul, og jeg må ha noen dager på å pynte. men når det er lys og rød pynt rundt meg så skal den nytes lenge nok Julefilmer, gløgg, julebrus og marsipan da har jeg det godt. Og selvfølgelig et hekleprosjekt!

    52. Elsker julen og gleder meg masse til å begynne å pynte til advent og jul❤️elsker å strikke og elsker duppeditter😅😂nå for tiden går det i julegavestrikk.
      Har ikke fått egen julekalender på årevis, så er selvfølgelig med 😅spennende

    53. ååå, tenk så koselig det hadde vært med min egen julekalender. er jeg som lager julekalender til alle i huset hvert år, og så har vi jo hatt mange artige år med rampenissen på besøk. men mulig han er litt for opptatt i år, for nå begynner de å bli for store, selv om hu på 18 gjerne vil at han skal stikke innom å lage litt kaos.

    54. Klart man gleder seg til jul. Det er like kos hver gang huset er pyntet og freden kan senke seg. Smultringer er nok favoritten her i huset, så det må lages. Ønsker meg en hvit jul, men det kan vel ikke bestilles *ler*

    55. I år skal julen feires med den store, utvidede familien på 15 personer eller fler om de får fri fra jobb. Minste på snaut 2 mnd til jul og eldste pensjonist. Så mange julegaver som må ordnes i år. En del hjemmesydd, og noe strikkede gaver. Hadde vært koselig med en kalender å telle ned dagene frem til dette.

    56. Jeg er julemenneske og har litt julepynt fremme hele året, rød helårspynt kaller jeg det. Nå gleder jeg meg til Halloween er over og jeg kan forsiktig starte med å pynte til jul, pleier å være ferdig til 1. Desember, så bruker jeg desember til å bake, samt kose meg med strikketøy og julefilmer.

      Strikker hver dag, akkurat nå holder jeg på med julegave til sønnen, Marius genser størrelse XL, og sønnen min heter faktisk Marius.

      Hadde vært morro å vinne kalender fra deg

      Klem Laila

    57. Julekalender, min helt egen, ala Vibbedille hadde vært stas. Sprette opp om morgenen, fyr i ovnen, kaffe i koppen og åpne dagens luke/ pakke. Det ville jo være ren luksus. Mange år siden jeg var der, og den gangen var det disse søte små plastsaken som man kunne, ja hva da? Ble i tvil.. Var det ringer eller noe man kunne tre på snor? Tok jo godt vare på de skattene og vet min datter utforsket dem da hun var lita, og vekk der de.
      Desember er en stille måned her. Ikke gavestress, for det planlegges i god tid og tårnet med bokser med hjemmebakt blir mindre og mindre for hvert år. Kommet i den alderen hvor noen kommer med bakst til meg nå,
      Det jeg gleder meg mest til er HÅNDBALL i desember. EM eller VM. Var så skuffet i fjor for da ble det gjennomført tidligere pga. ett eller annet. Og så har vi Sjakk og hopprenn i desember. Ren Lykke sammen med enkelt strikketøy.
      Klem fra Liv

    58. Hadde vært veldig koselig med julekalender fra deg. julen for meg er glede over å tenne lys ute og samvær med familien 🥰 ekstra god tid til å strikke. Tror opplevelser igjennom hele året blir julegavene i år.

    59. I år blir det første jul i en ny fase i livet. Jeg blir pensjonist 1.desember, og gleder meg til en litt roligere adventstid med bedre tid til barnebarna. En vibbedilleadventskalender hadde vært helt max🙂😊

    60. Hvert år laver jeg adventsgaver til min mand og vores tre voksne piger (og nu også en svigersøn). Det er noget af det jeg elsker allermest ved tiden op til julen. Vi holder også altid konfektdag sammen med min bror og hans to piger. Det er altid en fantastisk dag.
      Og selve julen er jo bare skøn.

    61. Jula kommer nærmere og nærmere. Sitter ved spisebordet med brød på asjetten og god kaffe i koppen og betrakter mine omgivelser. Snøen ligger langt ned i fjellsidene rundt meg, så hvis dette fortsetter, får nissen kvit jul å lande i. Ellers strikkes og sys det her i huset. Julegaver til mine, og ting til julemessa til husflidslaget mitt.
      Klem

    62. Godt det er fler enn meg som tenker på kalender tidlig. Er ferdig med gavekalender til begge ungene 😀
      I år gruer jeg meg mest til selve julaften siden ungene skal være hos faren,og jeg ikke har mulighet til å dra til andre siden av landet der resten av min familie bor. Men jeg gleder meg veldig til å gå bort alle julegavene som er kjøpt inn og skal sendes,og til å bli ferdig med alt som skal strikkes før jul😊

    63. Blir tidlig pynta til jul hos meg i år 😊 Min søster og svoger kommer 5.12 på besøk i 3 dager og da tenkte jeg det hadde vært koselig med fult julehus🎅 Jeg har et juletre fult av glasskuler. Har spart siden jeg var 16 og blir 56 på nyåret. kommer alltid 1 eller 2 nye hvert år til fordi jeg knuser alltid noen når de skal på treet 🙈 Hadde vært kjekt med egen julekalender, mye pynt i en slik🎄

    64. Julekalender er gøy for både store og små 😍 Jeg strikker og strikker det er min store hobby ❤️ Ellers har jeg to små hunder som tar litt tid ❤️ jeg ønsker deg en super førjulstid med masse Kos og hyggelige aktiviteter😍

    65. Julekalender fra Vibbedille må væra årets julegave🥰 Kjøpte alltid kalender til hunden vår, da den levde. Trur matmor gleda seg like mye til å åpna dagens luka, som vår kjære pelskling❤️ Her blir huset ferdigpynta til første desember😀 Fint med fargar og lys i mørketida

    66. Hei.
      Gleder egvtil jul. Minste barnebarn er nå så stor at hun vil huske hva jul er. Og så skal hun og pappaen være hos oss på julaften.
      Det blir en herlig jul.

    67. Jeg har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen.. Du fremstår som er fantastisk gavmildt og godt menneske! Jeg bøyer meg i støvet!

      I år både gleder og gruer jeg meg litt til julen. Gleder meg fordi jeg elsker julen, og alle mine positive barndomsminner er fra juletiden. Og, jeg gleder meg masse til at datter kommer hjem på juleperm fra forsvaret. Gleder meg også enormt til at mine besteforeldre kommer på besøk, det blir første gang på 20 år at de besøker oss og ikke motsatt.
      Samtidig så gruer jeg meg litt nettopp til at besteforeldrene mine kommer hit, tenk om de ikke liker hjemmet mitt, eller kanskje de tenker at det jeg gjør for at de skal føle seg velkomne og ivaretatt ikke er bra nok?
      Ja, også gruer jeg meg masse til å skulle rydde vekk julen igjen i slutten av januar, 2,5 mnd er nesten litt for kort tid å ha alle de fine nissene, englene og julekrybbene mine fremme.

      Håper alle får ei fin førjulstid og kan nyte høytiden med sine nære

    68. Tenk, straks november…..Da går tiden fram mot jul fort, og jeg har kun kjøpt en julegave så langt 🙈
      Adventstiden blir kort i år, med julaften når fjerde lys skal tennes 🔥 Det betyr at familien iår bare samles til julegrøt de tre første søndagene i advent. Julaften skal tre av barna feire med respektive svigerfamilier, men yngste sønn og yngste datter kommer hjem, så da blir vi fire rundt julebordet 🎅
      Nå skal jeg sette meg og strikke litt, en jakke eldste datter har bedt om. Blir nok ingen hjemmelagde julegaver her iår….
      God helg 🎃👻🎃

    69. Gleder meg til jul og alt av gjøremål som følger med.Spesielt baking.Det blir også en del perling(har kjøpt den nye boka til Anja Takacs,Perlejuletid.Utrolig fin bok)når julemessen jeg være med på er ferdig.Pynter til jul når jeg henger opp julestjerner.Der er så koselig 🧑‍🎄🤶🎅❤️❤️

    70. Eg var eit jule menneske, men pga helseutfordringer blir d mindre og mindre med både pynt å bakst. I år er målet at både eg min mann får oppleve jula sammen. Begge har uhelbredelig kreft. Men bortsett fra d går d fint og eg koser med helst med strikketøy😍 Takk for en flott blogg

    71. Jeg gleder meg til å feire jul sammen med tre små barnebarn som sikkert blir helt i 100. Blir nok kaos innimellom 😄. Men akkurat nå synes jeg at julefølelsen kom alt for tidlig. Er på tur til Østlandet og her snør og blåser det. Helt hvitt ute😳. Foretrekker været hjemme i Stavanger på denne tiden av året🌦️☔️

    72. Klart eg har lyst til å vinne julekalender! Laga julekalender til ungane når dei var små, og til barnebarna nå.

    73. Hei🙂jeg har fulgt deg i mange år nå, siden jeg var inne på hobbyboden. Etter jeg så du laget juleflesk har jeg laget dette hvert år. Kjempekoselig ilag med barna. Jula er den beste tiden jeg vet om❤️ hadde vært så koselig å få en kalender i posten av deg. Siste året har vært strevsomt helsemessig å en oppmuntring i desember hadde vært utrolig koselig

      Ha ei go førjulstid, jeg skal nok følge med på alt det gode du lager til jul😁

      Hilsen Siv

    74. Jeg elsker julen ❤️.
      Liker best krumkaker og kokostopper.
      Gleder meg til juledagene. Noen unger( voksne😊) skal være her og der i julen, men 3. juledag samles vi alle. 🤗

    75. kalender e jo bare helt konge. har sjøl begynt med kalenderforberedelser, starta for ca 14 dg siden. noen får kalender med litt hjemmestrikka julepynt, så her går det i strikking av julekuler, smellbongbonger, sopper, nisser mm
      har to tre store esker der æ legg ting som e laga og kjøpt.
      av julekaker så like æ best brune pinner og måkelort. ja og kakemenn og krumkaker. æ putte og hjemmelaga julekaker i både adventskalender og julegaver.

      glede mæ som en unge til advent og jul, og en kalender fra dæ blir isåfall prikken over isen….eller dusken på nisselua

    76. Julen er en koselig tid sammen med barn og barnebarn. Blir litt mindre juleforberedelser for hvert år, men baking sammen med barnebarn hører med.

      Ellers elsker jeg å strikke, så noen hjemmestrikkede gaver blir det nok i år også.

    77. Gleder meg til jul. Enten det blir med noen av mine 3 barn, 7 barnebarn eller oldebarnet.
      Skulle feiret med sønnen min i fjor. Men 6 dager før jul fikk jeg korona. Min sønn, som har Asberger syndrom og AD/HD, ville da ikke komme til meg. Så for meg en jul alene. Det hadde jo gått det også. Men 3 dager før jul testa både min eldste datter og mitt eldste barn positivt for korona. Mitt oldebarn hadde det antagelig også. Så da ble det julaften med 1 datter, 5 barnebarn og 1 oldebarn. Og pappaen til mitt eldste barnebarn. Så da fikk vi feira jul,- the kirona family. 🤣

    78. For en fantastisk ting å gjøre❤️ Di nisser jo hele året fra før, og fortsetter i samme stil🎅🏻
      Jeg gleder meg veldig til adventstida. Ikke bare fordi jeg elsker denne ventetiden, men i år betyr den ekstra mye for meg. Meg og min venninne skulle ut å kose oss med shopping og lunsj 19 oktober. Vi fikk sett i litt butikker og skulle nå gå å spise. På en eller annen måte klarer jeg å ramle, og får blått kne, blått øye, oppskrubbet panne og brukket håndledd. For meg som strikker og designer er jo dette det værste som kunne skje🥹 Jeg ble immlagt på sykehuset og måtte vente i 5 dager før de opererte meg. Måtte faste hver dag i tilfelle de kunne ta meg skutt, og fikk lite smertelindring. Det måtte jeg mase meg til. Men når jeg endelig ble operert, var det den mest fantastiske legen som gjorde det, og han skrudde inn metallplate og er sikker på at jeg blir 100 % igjen. Jeg kunne til og med begynne å strikke igjen med en gang, men måtte begynne på pinne 7 og strikke nedover til pinne 3. Da skulle jeg være fin igjen. Så jeg krysser fingrene. Den 5 desember skal jeg på kontroll, og skal være frisk igjen. Derfor gleder jeg meg ekstra til advent i år❤️
      Håper ellers at du koser deg masse på de mange turene dine❤️
      Ønske deg og fam en nydelig uke❤️

    79. Hei,så snill du er som tenker på andre. du har en flott blogg med mye interessant og jeg gleder meg til å se på dine juleforberedelser, selv om jeg ikke pynter tre før lille julaften og har et avslappet forhold til jula. Men man blir aldri for gammel til adventskalender, jeg lager selv to som jeg gir bort 😀

    80. Wow du ass🙌 Elsker nissing og alt som har med jul å gjøre. Har starter med å tenke julegaver. Strikker julegaver men de blir ikke alltid som jeg planlegger 😅 Jeg er ikke god på prøvelapper men skal muligens starte med det ……. igjen 😉 God førjuls tid 🧑🏻‍🎄

    81. Jula betyr og har alltid betydd mykje for meg! Då eg var lita jente, var juletregangen og alle dei fine songane høgdepunktet, etter sjølve den spennande pakkeopninga. Adventstida var og magisk, men det var fordi vi gledde oss og såg fram til pyntinga og festen og alle lysa og den gode maten. No er jo desember og langt på veg november allereie fylt opp av dette. Dermed blir gleden over sjølve jula redusert no i forhold til tidlegare tider, og ein må omstille seg og heller prøve å nyte adventstida meir… så i staden for å klage, gjer eg det. Eg strikker julegåver, har strikka sidan juli, og gler meg over at mørketida i alle fall er ein fest! God førjulstid, fine Vibbedille!!

    82. Jeg er ett skikkelig julemenneske. Elsker å bake, pynte og lage mat til jul. Koser meg med julegaveplanlegging og innpakking.
      I år er det ekstra koselig for vi skal feire med barnebarnet.
      Jeg syr mye, strikker og hekler og broderer litt.
      Ønsker deg en fin førjulstid.

    83. Så spennende🤩..og KLART jeg ønsker å være med i trekninga!
      Jul for meg, er lite pynt i desember, og egentlig litt enklere mat enn vanlig også, denne måneden, men med smaksprøver på kaker, sylte, rull og medisterkaker den dagen det var “produsert”. Vi hadde to damer som kom til oss og bakte, fordi de syntes mor fortjente det❤. Det var ett av høydepunktene i desember. En av dem fortalte så levende om nissen at minste broren min gikk til mor og sa at hun TROR på nissen, men jeg later som, så hun ikke skal bli lei seg…
      Lille julaften kom en onkel (og noen søskenbarn) av oss med julegaver og et lite orgel, og hadde minikonsert for oss.
      Julaften..julestrømpe, med juleblad og godteri, og på stua stod juletreet plutselig ferdigpynta.
      Vi hadde julelunsj, før far, som var dyrlege, dro ut på jobbrunde 2, og julemiddagen var først etter at alle gårdbrukerne var ferdige med kveldsstellet i fjøsene, ofte ikke før klokka 20.00.
      Litt på samme måten har barna mine vokst opp også.
      Nå holder jeg fremdeles på mye av det gamle, og jula hos oss, varer fra lille julaften til 13.dag jul. 🌟🌟🎄

    84. Nå når barnebarna er her er det superkoselig å være med de både i førjulstiden og på julaften. Så er det familietid med foreldre og søsken. Alltid i rolige og hyggelige former. Vi spiser god mat, far skal alltid fortelle de samme historiene og vi later som vi aldri har hørt de før:-)

    85. Det hadde blitt topp gruer meg til julen første julen uten min kjære 😢 sitter nå på SUS å skriver dette 🥰❤️❤️

    86. November og snø her i øst. Eller, nå regner det, så snøen fosvinner nok snart.
      Jeg er ikke så veldig julete, men julepynt min mor lagde på 70-tallet og adventstaker/-stjerner i vinduene + røde gardiner gjør desember/januar lun og varm 😍
      Spisestuebordet pyntes i lilla samtidig som staker, stjerner og gardiner hentes fram til første advent. De store nissene settes ut/på gangen. Så må resten av pynten vente til nærmere jul, vanligvis lille julaften 🎅
      I fjor hadde vi ikke juletre, det var litt trist. Iår skal vi feire julaften hjemme, så da blir det kanskje et medium høyt tre – og lukt av gran i huset. Her varer julen godt inn i det nye året. Tjugonde dag Knut när granen skal ut er regelen her 🎄🎄🎄

      Masse lykke til på messa ⛄🎅❄️🎅⛄
      Selv har jeg sluttet å stå på messer, det er bortkastet tid og energi. Jeg er en superelendig selger, og endte som regel med maks ett par hundrelapper i kassa, og satt igjen med masse produkter jeg ikke trengte selv.

    87. En adventskalender hadde vært helt topp. Årets jul kommer til å bli litt rar ettersom jeg mistet mamma rett før jul i fjor. Utenom det så er jeg et skikkelig julemenneske som virkelig elsker å pynte, bake og dille hele adventstiden. Jeg gleder meg stort hvert år til julepynten skal frem.

    88. For en koselig og spennende konkurranse du har til bloggleserne dine 🤶 det blir spennende. Jeg er ett typisk julemenneske. Og jeg har spilt juleradioen i flere uker allerede. Julegaver lages (tøfler, sokker og kluter) og jeg gleder meg såå til å begynne med pynting. Det er engelen som først kommer på plass, så kommer det nisser i desember. Ønsker deg en fin førjulstid 🙂

    89. God morgen fra Nittedal. Jeg er en strikker 🧶🧶🧶. Denne jula gleder jeg meg til å få begge barna mine (de er voksne) hjem. Min sønn har bodd et år i Italia (han er hjemme allerede), og min datter studerer i Tromsø. Jeg stresser ikke mye til jul. Det viktigste for meg er å få tid med familien. Og jeg gir heller middager til Kirkenes Bymisjon og litt mindre til gaver ellers. Klem fra Trine

    90. God morgen fine du – Ja takk til ein kalender til bare meg 😉

      Har jo allerede laga til barn, barnebarn og noen veninner – så ja det hadde vert så artig å få ein selv.

      Du er jo så snille som lager dette til
      Morgen smil fra Ho monika

    91. Så utrolig koselig gjort av deg!
      Du er virkelig en dame med omsorg for de rundt deg, både kjente og ukjente. Det står respekt av alt du gjør for andre for å glede.
      Jeg elsker julen, med baking, pynting, julesanger og strikking av julegaver. En herlig tid på året!
      Ønsker deg en fin og koselig førjulstid!

    92. Så utrolig flott du vil dele førjulsglede! Jeg er ikke det mest julemenneske men prøver så godt j kan pga barna. Har ingen rundt oss, så vi er alene. Så hadde vært supert om j kunne vunnet 🤞🤞 kalender er jo luksus, som jeg drømmer om. Men blir med drømmen. Så j er med🎄

    93. Så spennende, du har så mange inspirerende innlegg for meg som elsker å lage ting med perler, garn, ja det meste. Jeg er ikke noe utpreget julemenneske, men elsker å lage julegaver og juleting sammen med barnebarna mine. Jobber på et aktivitetssenter i regi av psykisk helse, der koser vi oss med å lage mye fint av feks gamle skatter som trenger et nytt liv som veske eller en ny topp. Ønsker alle en fin førjulstid.

    94. jeg deler morgenkaffen min med deg hver morgen. så et av mine kalenderønsker må være at du aldri slutter å blogge. Er så glad i dine tekster om livet og om smått og stort. Kanskje ikke alltid enig men humrer litt over kaffen.. akkurat slik en god samtale skal være. Tenker flere ganger at det er synd vi ikke bor i nærheten . men det er alltid koslig å se hva du bedriver på hobbytrommet. Mine hobbyer er så mangt men jeg syr med glede og koser meg med strikketøyet. Gleder meg til nok er førjulstid meg deg.

    95. Hei
      Dette blir noe å glede seg til, men min vinner lykke er ikke noe å skryte av 😊. Men kan hende jeg har lykken med meg. Men du vet hva jeg liker tror jeg. Det er strikking og japansk kunstbroderi og så mye firbente🐈. Jeg har noe å sy her men jeg får ikke tak i mønstret pga hun jeg lånte boka av hun er dø og hennes barn har ikke tatt vare på den. Det er en stor hardangersøm duk.
      Men nå begynner det å bli sent så 🛌kaller.
      Ha en fin kveld
      Klem fra meg❤️

    96. Hei 🤗
      Lurer meg til å skrive én gang til ettersom du sier vi kan kommentere flere ganger 😅 Ønsker meg veldig å vinne. som jeg nevnte har jeg aldri hatt en hjemmelaget kalender før😁
      Strikking er det jeg foretrekker, men har en brodert adventskalender som ligger og venter på montering og som gnager litt på samvittigheten 🫣 Må vel få det gjort i løpet av neste uke da jeg har arbeidshelgnog ikke har anledning no i helga 🙂
      Og som tidligere nevnt, gleder jeg meg skikkelig til jul i år 🥳
      Ønsker alle ei god helg, det har æ tenkt å ha 🥰

    97. Jul er et velkomment avbrekk i den mørkeste tiden. Jeg lager alltid julegaver til familien (strikker, hekler og syr litt med maskin). Dessuten elsker jeg lesing og liker å bake, mye fristende som lokker, bl a i bloggen din. 🥰

    98. Julekalender som ikke består av sukkerbomber hadde vært fantastisk😍 Altså, jeg er snart 60, men likevel så barnslig at julekalender ville vært skikkelig stas. I min barndom besto innholdet i kalendere av små plastdyr og figurer. På julaften var det Josef, Maria og Jesus. Pakkekalender var ikke oppfunnet, iallefall ikke sånn som de er nå. Ønsker en flott førjulstid, halve moroa er å vente på jula synes nå jeg🤗

    99. Adventskalender er stas!
      Jeg husker den aller første kalenderen jeg fikk, den laget mormor til meg av fyrstikkesker og glanspapir. Hver fyrstikkeske var laget som et hus, med vinduer, dør og tak, limt på en papp-plate. Inni eskene var det en twist, bortsett fra den på julaften, der var det to.
      Stor lykke hver morgen, vi var ikke så godt vant på 60-tallet. 😊
      Ønsker deg en fin førjulstid. 🥰

    100. Wow det hørtes supergøy ut🤩 Da kunne jeg laget min egen «adventskalender» på f.eks. Instagram hvor jeg hver dag delte hva som var innholdet i dagens kalendergave, og hva jeg brukte eller tenkte å bruke det til😊 liker best å strikke, og strikker endel bl.a til kreftpasienter og premature og syke babyer i tillegg til familie.

    101. Tenk å vinne denne! jeg er ikke noe særlig glad i jula, synes det er mest stress og styr. Ønsket om å lage ‘magisk’ jul er for stort, og ikke mulig. Jeg prøver å ta vare på de gode tradisjonene å gi de videre til jentene mine og nå mitt lille barnebarn-gull på 3 år. Jeg gleder meg til å se glitter i hennes øyne og ønsker å finne noe av gleden med jula gjennom henne.
      Jeg gleder meg til alle mine 3 er hjemme i jula.
      Jeg er glad i å strikke å hekle og er snart ferdig med de julegavene jeg skal lage. Dattera mi så på bloggen din i går og nle helt hekta på perling! og de fine kommodene du har perlene i. så kanskje jeg må kjøpe noen perler til henne og lillesnusk. vi satt i flere timer og perlet sammen. koselig!
      jeg ønsker deg og dine ei fin førjulstid

    102. Hei!
      Har vært innom siden din mange ganger innimellom for det dukker opp så mye som du gjør/lager. Det beste er ag du tenker så mye på andre,ja på hva du kan gi andre,hva andre må smake på osv. digger det. Liker selv å gjør det,men har nok med å få endene til å møtes nå så du gjør min hverdag bedre av å glede oss med feks strikkeoppskrifter,tips,ting å lage etc

    103. Så gøy med julekalender. Det hadde vært veldig koselig om den havnet hos meg. Jeg holder på med scrapbooking og strikking.
      Ha en flott adventstid når den kommer 🤶🎅😁

    104. En julekalender fra deg kunne jeg tenkt meg ja!🥰 Her går det mest i hekling, og litt strikking. Bloggen din har jeg fulgt lenge, du skriver mye bra. Jula starter på nyåret her, kan like gjerne lage nisser i februar som i november. Men de blir pakket vekk etter hvert da……

    105. Å skjønne du . For en fantastisk premie🎅🧑‍🎄Jul er en fantastisk tid. Husket da jeg var liten , fikk jeg nesten ikke sove. Tenke kun på å våkne for å kunne åpne ei luke. Var magisk. Tenk å vinne, da vil samme følelsen komme🥰 Julaften var alltid så lang. Å se tre nøtter med askepott er et must. Da er det å 🤞fingrene å håpe på vinnerlykke. 🧑‍🎄🧑‍🎄🧑‍🎄🧑‍🎄🧑‍🎄

    106. Elskar jolekalender, så dette er eg med på. Strikke- duppedingsar kan det aldri bli for mykje av:). Har kjøpt kalendere til barnebarna, og må prøve og få til noko for barn og svigerbarn. Eg kosar meg når eg kan få gje bort slike små gåver….

    107. 17år ja. Tiden går fort. Husker den spede begynelsen da vi alle hadde håndarbeids/hverdagagsblogg. Jeg tror jeg datt av min egen blogging for kanskje 10år siden. Men jeg følger flere av de gamle enda.

      Jeg er et julemenneske, å prøver å holde så godt jeg kan på juletradisjoner. DEt blir vanskleigere med årene når man gang på gang mister en av sine kjær på denne tiden av året. Men jeg ser at det er viktig for ungene (5stk. 15-26år)
      Det er vanskelig å opprettholde det når de flytter ut en etter en også. Men jeg ser at forventningene når de kommer innom i desember, den er som før. Så nå gleder jeg meg til siste helga i november for da skal julepynten fram igjen.

    108. så hyggelig av deg ❤️elsker kalendere og jul. om jeg blir den heldige så er det strikking og papir jeg driver mest med, men prøver ganske mye. vet ikke hva jeg liker best med jula, men her har favoritten fra din inspirasjon ny julepysj ❤️ønsker deg og dine en god og rolig førjulstid ❤️

    109. Jeg sier det bare: Du er et menneske med masse omsorg for de rundt deg.
      Jeg er ikke av dem som kommenterer så masse, men spør meg om jeg leser bloggen din = ja, det må jeg bare 🙂
      Julestrien, som mange kaller den, er ikke kommet her i hus. Jeg koser meg med håndarbeid, og skal for første gang sy klær (hjelp, hva har jeg kastet meg ut i), så kanskje det etterhvert kan bli hjemmesydde klær i gaver til tantebarn og gammeltantebarn 🙂

    110. Det hadde vore kjekt! Å få ein eigen pakkekalender som eg slepp å dele med brødrene mine😅 (traumer frå barndommen) 😂 det er ikkje for tidlig å tenke på adventskalender, for det er jammen meg litt av ein jobb😄 eg likar best strikking og hekling, kryssar fingrane for at det blir meg🎅

    111. Wow! For en gave, du er utrolig generøs.
      Gleder meg til adventstiden, huset blir julepyntet første helg i advent. Gleder meg til jul med familie.
      Det blir mest strikking hos meg, så det blir noen hjemmelagede gaver under treet..🎄Skal også prøve meg på salte mandler i år etter tips fra deg.
      God helg og god jul etterhvert. 🧶Krysser fingrene.

    112. Det aller beste med førjulstida er den årvisse julekonserten til korpset eg spelar i, og det beste med juledagane er nokre dagar fri saman med utflytta ungdomar som kjem heim til jul 🙂

    113. God formiddag fra øst ☔
      Hentet eldste barnebarn etter skolen igår, og tok henne med på en bruktbutikk hvor de har masse julepynt. Da hun åpnet døra bråstoppet hun og ble helt stum før hun utbrøt “Her vil jeg bo, mormor” 😂💕 Ho fikk hundre kroner og handlet masse fint 🤶

      Og da vekket ho jo julen litt i meg også. Nå har jeg vært og handlet flere poser Twist, og jeg har funnet fram boksen med alle Snow-nøstene – her skal hekles kurver å tømme Twisten i = julehilsen til søsken/venner 🎄🎅🎄

      Kos deg masse med “kalenderkabalen”, morsomt kaos å holde på med 🥰 Og god helg 🌺🎶🌺

    114. Jeg elsker både jul og strikking☺️ synes førjulstiden er flott og jeg bruker tiden til å kose meg med julegaver, planlegging av julemat og kos med barna☺️. Ønsker gjerne kalender☺️

    115. Gøy med kalender! Prøver å få bakt brune pinner og de obligatoriske pepperkakene med barna (hei ferdigdeig:) Liker å strikke selvom produksjonstempoet ikke er så høyt at jeg rekker å lage mange hjemmestrikkede gaver. God førjulstid!

    116. Jula er ei trivelig tid med julelys og masse kos 🎅 Hadde vært kjekt med en pakkekalender 😊

    117. Jeg gleder meg veldig til jul og besøk av søsteren min som kommer hjem fra England på besøk. Strikker julegaver og koser meg med det nå om dagen. Snart skal det også bakes litt til jul, brune pinner er et must til jul. Gleder meg til å følge med på bloggen din i adventstiden🧑🏻‍🎄

    118. Har selvsagt plass til en kalender fra deg, ilag med kaffekalender og en mannekalender med sjokolade inni. Så kan jeg strikke og høre lydbok samtidig. God advent.

    119. Kalender hadde vært stas!! Skal til å pakke inn seks stk her, starta me då lage til eldste niese, så ble de flere, og så kom egne barn 😅 Men koser meg med det, og skal pakke inn den første i morgen 😊 MEN: det hadde jo vært skikkelig koselig å FÅ en kalender også!! Det er strikking det går mest i her i huset, og fire gensere er på pinnene og skal pakkes inn 🙂

    120. Egen julekalender har jeg ikke hatt siden jeg var barn – men den husker jeg godt: det var en liten figur i plast hver dag! Og gjett om de ble passet godt på….
      Så det hadde virkelig vært spennende å ha en ny!
      I desember skal jeg brenne adventslys, og forberede jul i sakte tempo. Det blir fint!

    121. I tillegg til maaaange flere,så slenger eg meg med på denne. Hadde jo vært kjempekjekt med en egen adventskalender.
      ang hobbyer, så går det mest i strikking for tida.
      Ønsker deg dei kjempekjekke førjulstid 🌲💝🌲

    122. Klart jeg ønsker meg julekalender! Det hadde jo vært skikkelig stas
      😊 Jeg husker jeg kjøpte meg en sjokoladekalender, da jeg var barn. Den fant lillesøstera mi, og spiste opp all sjokoladen😱. Jeg gleder meg til jul! Det er ei koselig tid! 🌲Ønsker deg ei fin førjulstid!❤️

    123. De fargeblyantene du har kjøpt er skikkelig lekre, skulle virkelig ønske at jeg kunne tegne 🤩
      To av døtrene har gått kunst/design/arkitektur på vdg og de tegner/maler julekort, gavelapper, og bilder i gave (gjerne motiv etter ønske). Sønnene er også flinke til å tegne, den yngste tegner kun detaljerte blyanttegninger.
      Vel, jeg får holde meg til garn – nå er jeg endelig i gang med å hekle små kurver som skal fylles med twist og søte smålys som er støpt på et dagsenter hvor eldstedatter og svigerdatter jobber 💖
      Vel, nå må jeg hekle videre, for øyeblikket
      på en lilla kurv 💜
      Ha en kreativ kveld 💜🧶💜

    124. Gleder meg til jul. Og håper alle barna kommer hjem, gleder meg til å pynte og ordne. Og julebaksten, ikke for at vi spiser så mye, men må ha lukta

    125. Koselig med kalender🥰det er veldig koselig i adventstiden.Her går det i bunads søm og strikking🤗

    126. For en gave å kunne vinne en adventskalender laget av deg,du lager så mye fint. Når det gjelder ting jeg må ha til jul så er det bladene Blondie og Finbeck og Fia. Av kaker så varierer det litt, i år fikk jeg et ønske om sirupsnipper, så det skal jeg prøve å bake. Og så skal jeg for første gang prøve meg på smultringer.

    127. Ønsker deg en riktig fin førjulstid. Her er forberedelser i gang, med innkjøp av julekalendere og planlegging av de første peka til rampenissen.

    128. Jeg er et veldig, veldig, veldig glad i jula. Jeg lager adventskalendre til de nærmeste, og mannen får også en hvert år. Koser meg med å planlegge baking, og hvert år må en ny sort bakes. Har en runde med “prøvebaking” i oktober og tester ut hvilken ny sort som får være med inn i jula – og tro det eller ei – i år blir det gule bomber. De har jeg holdt så igjen med å bake, men nå kommer de inn. Desemberkveldene brukes til gode opplevelser sammen med familie og venner. Nå prøver jeg lykken, og kanskje blir det adventskalender til meg også i år.

    129. Herlighet for en koselig blogg 😍 Her må jeg utforske mer skjønner jeg. Og klart jeg er med – jeg vil jo gjerne vinne kalender!
      For meg er strikking hobby hele året, i tillegg til at jeg er veldig glad i jul. Så det ligger ofte noe hjemmestrikket under juletreet fra meg ❤❤

    130. Det finnes bare en “Vibbedille” og det er deg🤩 som gir om seg med strikkeoppskrifter, garnkunnskap,morsomme påfunn på hobbyrommet, turglede og naturbilder i fleng!
      I tillegg er du så gavmild at du gir bort en adventskalender 💗, som jeg også håper å kunne vinne. Takk for at du gir så mye av deg selv, med å bruke tid og krefter på å finne spennende oppskrifter flere ganger i uka 😍.

      I år er det første gang på mange år at jeg ikke skal jobbe en eneste søndag i advent, og det gleder meg!
      Julaften skal feires sammen med familien, og det skal nytes både pinnekjøtt (med waldorfsalat til) og ribbe med tilbehør 🤩.
      Ønsker deg en kreativ og koselig adventstid
      🧶☃️🥨🍨🍭

    131. Så spennende med julekalender🧑‍🎄 førjulstiden er magisk med alle forventninger fra store og små😃 du er super snill, en liten nissemor, som gleder så mange 🧑‍🎄 🤞 for p vinne en kalender 🎅

    132. Ha en strålende dag på tur 🚶‍♀️😍

      Her hekles det på en rød kurv idag. Var tidlig ute og kjørte yngste datter til en avtale. Nå har jeg hentet henne igjen, og ho låner en seng ett par timer før ho skal videre til hovedstaden. Ved skoleslutt skal eldste datterdatter hentes. Her er skolefri imorgen, så da kan vi sove lenger enn vanlig på fredager 😴

      Og så kjenner jeg at jula banker litt på…. Har den siste uka handlet julepynt på tre ulike bruktbutikker. SÅ mye fint å finne 😍 Og noe skal brukes som julegaver 🎁🎁🎁
      Jeg har også tatt ned alle gardiner, så det spørs om ikke julegardinene (ensfargede rød) og advenstakene/stjerner kommer opp allerede iløpet av denne helga – aaaltfor tidlig (i følge kalenderen, men… ), trenger litt lys og varme når gradestokken sier minus tre og skyene slipper bittesmå “smuler”.
      ❄️🎅❄️🌟❄️🎅❄️🌟❄️🎅❄️🌟❄️🎅❄️🌟❄️🎅❄️

Siste innlegg